Hlavní obsah

Do Evropy zamířil nový a poctivý americký pracant. Pick-up RAM možná není z největších, o to víc ale zatopí konkurenci

Foto: RAM

Americká značka RAM posílá do Evropy nového koně. Tentokrát nejde o žádného obra typu 1500 a větší, nýbrž o pick-up střední velikosti pojmenovaný Rampage. Zdá se, že nový Hilux a Ranger mají vážného konkurenta.

Článek

RAM Rampage reálně není světovou novinkou, nabízí se už v Brazílii, kde byl navržen a také se zde vyrábí. Nicméně v Evropě jde o premiéru, čímž se prémiově laděný vůz vydá do teritoria, kde kraluje Toyota Hilux a Ford Ranger.

Nová kapitola značky RAM na starém kontinentu se ukázala rovnou ve dvou tvářích, a to v terénní pojmenované Rebel a sportovnější nazvané R/T (road and track). Pětimetrový užitkáč je vysoký 1,7 metru, na cestu si svítí LED lampami, zatímco zadní světelná grafika připomíná vlajku Spojených států amerických.

Foto: RAM

Model R/T (na snímku) je víc sportovní, zatímco Rebel (v úvodu) zase do terénu.

Rebel má vlastní outdoorový styl exteriéru, reprezentovaný černým oplastováním, terénním obutím 235/65 R17 s technologií samozacelování (více ZDE) a specifickou maskou chladiče.

Verze R/T se naopak zaměřuje na aerodynamičtější a sportovnější estetiku, má unikátní kola, tužší pružiny i tlumiče a o 10 mm sníženou světlou výšku. Nechybí ani kola R19 s pneu 235/55, černá střecha či korba o objemu 980 litrů.

Uvnitř se můžete těšit na jemné kožené čalounění sedadel i palubní desky, duální klimu, ambientní osvětlení nebo multifunkční volant s tlačítkem Sport pro rychlejší odezvu při řízení.

Foto: RAM

Interiér sází na prémiové prvky.

O informace i zábavu se postará centrální displej s úhlopříčkou 12,3 palce, který podporuje rozhraní Apple CarPlay a Android Auto, zatímco 10,3palcový plně digitální přístrojový štít pošle před vaše oči nejdůležitější data.

Milovníci hudby ocení prémiový audiosystém Harman Kardon s devíti reproduktory a subwooferem, ti prakticky zaměření zase šest USB portů a celkem 35,4 litru úložných prostor.

Foto: RAM

Koukněte na grafiku zadních svítilen, má připomínat americkou vlajku. Dobré oči a trochu fantazie je však potřeba.

Na starém kontinentu nám dá RAM na výběr mezi dvěma motory. Novinkou je zážehový dvoulitr Hurricane s výkonem 272 koní, točivým momentem 400 Nm a maximálkou 220 km/h. Druhou možností je 2,2litrový diesel Multijet o výkonu 200 koní a točivém momentu 450 Nm.

Všechny verze Rampage jsou vybaveny devítistupňovou automatickou převodovkou, automatickou čtyřkolkou, redukcí, víceprvkovým zavěšením na obou nápravách, ventilovanými brzdovými kotouči vpředu i vzadu nebo elektrickou parkovací brzdou.

Standardně má řidič k dispozici asistenty pro jízdu v kolonách, na dálnici, varující před čelním střetem nebo srážkou s chodcem či cyklistou. Dále adaptivní tempomat, systém hlídání jízdních pruhů, automatické světlomety, dálkové startování klíčem, a když dojde na nejhorší, tak i sedm airbagů.

Ram Rampage se tak přidává do evropské rodiny, kde najdete různé provedení obra jménem 1500. Ceny zatím nebyly zveřejněny, stejně tak dostupnost v Česku.

Načítám