Hlavní obsah

Nová generace pick-upu od Toyoty je tady! Rozmanitost pohonů nemá obdoby, u nás ale drtivě zvítězí jeden jediný

Foto: Toyota

Japonská automobilka představuje devátou generaci svého pick-upu Hilux, pracovního společníka, který se rozhodně nezalekne ani terénu. A zvykejte si, nově jej kromě čerpaček budete potkávat také u dobíjecích stanic… a plniček!

Článek

Toyota totiž při uvedení nové generace Hiluxu potvrdila, že novinka dorazí se třemi dost odlišnými variantami pohonů - tradiční spalovací motor totiž doplní elektromobil a také vodíkové palivové články!

Vodíková varianta je asi největším překvapením - automobilky si s tímto typem pohonu sice hrají dlouhodobě - ale poslat jej do produkce v takto specifickém odvětví, to chce kuráž. Hilux s palivovými články přijede na trh v roce 2028 a Toyota říká, že „napomůže nastartovat zavádění vodíkových ekosystémů a infrastruktury v Evropě“.

Druhou alternativu představuje Hilux BEV, tedy čistý elektromobil s 59,2kWh baterií a pohonem všech kol, tvořeným elektromotorem na každé z náprav. Přední má točivý moment 205 Nm, zadní 268,6 Nm. Stále se ještě čeká na finální homologaci, ale předběžně se hovoří o užitečném zatížení 715 kg, tažné kapacitě 1 600 kg a dojezdu kolem 240 kilometrů.

Foto: Toyota

Elektrický Hilux neslevuje ze schopností svého spalovacího sourozence. Třeba 700mm brodivost je u obou provedení shodná.

Něco nám říká, že evropští zákazníci nakonec stejně uslyší hlavně na starý dobrý 2,8litrový turbodiesel, který bude (stejně jako už nějaký čas u současné generace) vybaven mild hybridní výpomocí - 48V baterie, elektromotor/generátor a DC/DC měnič. Pořád je to ale elektrický doping, který vás nikterak neruší, neobtěžuje a auto se chová jako docela obyčejný nafťák. Jen s rychlejšími reakcemi a o něco nižší spotřebou paliva.

Vnější vzhled pick-upu navázal na designový jazyk dalších současných toyot, takže auto vypadá moderněji, ale pořád si zachovává pověstnou robustnost. Specifikem elektrické verze je příď bez tradiční masky chladiče a rovněž jiný design litých kol.

Foto: Toyota

Dieselový Hilux zvládne tunový náklad a umí táhnout přívěs o hmotnosti až 3 500 kg. A nebojí se odvážného lakování…

Uvnitř najdeme dvě 12,3“ obrazovky zastupující digitální přístrojový štít a středovou obrazovku multimédií. Ovládací prvky pohonu AWD a ovladače pro jízdu v terénu jsou teď seskupeny přehledněji na jednom místě. A protože i v tomto segmentu roste náročnost zákazníků, je Hilux vybaven bezdrátovou nabíječkou chytrého telefonu nebo novými USB porty pro zadní cestující.

Hilux vůbec poprvé dostává elektrický posilovač řízení, jehož výhodou je snazší manévrovatelnost a menší riziko zpětných rázů na nerovných površích. A co by to bylo za novinku, kdyby chyběla armáda nových bezpečnostních a asistenčních systémů včetně nouzového zastavení nebo potlačení nechtěné akcelerace. Všechny funkce vozu navíc půjde aktualizovat bezdrátově v rámci updatů over-the-air.

Nová generace Toyoty Hilux bude najíždět postupně. Dobrá zpráva pro Evropany - spalovací verze s mild hybridním nafťákem dorazí jako první, a to už na jaře příštího roku. Do té doby se dozvíme i české ceny.

Načítám