Článek
Zvenčí se Aygo X, které si od roku 2022 pořídilo na 300 000 zákazníků, měnilo jen minimálně (nový je třeba kukuč ne nepodobný Lexusu LBX), to podstatné se dělo pod kapotou. Litrový tříválec totiž nahrazuje full hybrid s elektrifikovanou patnáctistovkou, který můžeme znát třeba z Yarisu. V nejmenším evropském modelu se výkon vyšrouboval na 116 koňských sil, což je o 44 koní víc než dosud!
Normovanou spotřebou se Toyota zatím nepochlubila, hovoří však o hodnotě emisí 86 g CO2 na kilometr, což je prý nejlepší číslo v segmentu. Auto je po modernizaci navíc podstatně tišší, dostalo totiž akustickou izolaci kapoty, izolační hmotu v palubní desce a ve vyšších výbavách i silnější skla oken nebo dodatečné prvky odhlučnění v karoserii.
A kolik za to? Modernizovaná Toyota Aygo X dnes se základní výbavou Active startuje na 469 000 Kč. Za vyšší výbavy Comfort, Style a Executive dáte 489, 529, respektive 594 tisíc. Kompletní ceník včetně podrobného rozpisu výbav by měl být představen co nevidět.

Uvnitř se zabydlíte velmi rychle.
Horkou novinkou v nabídce je sportem šmrncnutá výbava GR Sport se specifickým lakem i koly, stejně jako černými a šedými akcenty v kabině. Ale pozor, nebavíme se jen o vizuální stránce - inženýři přepracovali tlumiče, pružiny i elektrický posilovač řízení. Prý se můžeme těšit na mimořádně zábavné a hravé autíčko! Za vrcholné provedení si Toyota účtuje 619 000 Kč.
K výbavám Executive a GR Sport můžete navíc pořídit prémiové audio JBL za 14 000 Kč, výbavu Executive lze dále obohatit o plátěnou střechu, za tu se připlácí sedmadvacet tisíc. Kdo by se chtěl odlišit dvoubarevným lakováním karoserie, ten přihodí ještě dalších 15 000 Kč.
Hybridní Toyota Aygo X se vyrábí v českém závodě automobilky v Kolíně, slavnostní zahájení produkce proběhne za několik málo dnů a co nevidět se první kousky objeví u svých zákazníků. Ten svůj si na stránkách Toyoty můžete rezervovat už nyní.






