Článek
Od uvedení na trh v roce 2022 si Aygo X (správně se čte Aygo Cross) pořídilo skoro 300 000 zákazníků, což z něj dělá jedno z nejžádanějších miniaut vůbec. Zvenčí vám omlazovací procedura může přijít vlastně nenápadná, ale nenechte se zmást. Pod pokličkou se děly věci!
Benzinový litrový tříválec je totiž nově nahrazen full-hybridem. Jde o soustavu známou třeba z většího Yarisu, tedy elektrifikovanou patnáctistovku, tady s maximálním výkonem 116 koňských sil. Ve srovnání s benziňákem tak novinka posílila o 44 koní! Ze stovky za méně než deset sekund se asi na zadek neposadíte, Toyota však hovoří o hbitém, mrštném a zábavném autíčku… Rádi se brzy necháme přesvědčit.

Příď jako by se inspirovala nejmenším Lexusem LBX…
Zakomponovat do auta s délkou kolem 3,7 metru hybridní pohon nebylo jen tak. Tvůrci totiž chtěli zachovat shodný rozvor a zároveň totožný 231litrový objem zavazadelníku. A tak se o 76 mm protáhl přední převis, zároveň jde o první toyotu se specifickým uspořádáním bateriových článků vedle sebe.

Šmrnc japonského drobečka podtrhují kola o sedmnácti nebo osmnácti palcích, stejně jako možnost dvoubarevného lakování karoserie. Chcete být ještě více šik? Nejvyšší výbavy mohou mít plátěnou stahovací střechu!
Nové Aygo X je teď nejen silnější, ale i úspornější a zelenější (86 g CO2/km je nejlepší hodnota v segmentu). A také tišší, protože se výrazně zapracovalo na odhlučnění. Vůz dostává akustickou izolaci kapoty, izolační hmotu v palubní desce, ve vyšších výbavách pak silnější skla oken nebo dodatečné prvky odhlučnění v karoserii.

Řidič se může těšit na sedmipalcový digitální přístrojový štít, elektronickou parkovací brzdu nebo dva porty USB-C, které ve vyšších výbavách doplňuje bezdrátová nabíječka, digitální klíč, elektrické sklápění zrcátek či technologie nanoeX pro zlepšení kvality vzduchu.
Že Aygo X dozrálo v dospělý auťák, podtrhuje i armáda bezpečnostních a asistenčních systémů. Na palubě nechybí vylepšený předkolizní systém, udržení v jízdním pruhu nebo systém nouzového zastavení. Vůbec poprvé lze bezpečnostní funkce nejmenší toyoty aktualizovat bezdrátově.
A nezapomnělo se ani na sportovní nadšence. Okořeněné provedení GR Sport dostává specifický lak i kola, stejně jako černé a šedé akcenty v kabině. Ale pozor, nejde jen o estetiku. Inženýři přepracovali tlumiče, pružiny i elektrický posilovač řízení. Jiného takového rošťáka byste dnes na trhu hledali marně.
Výrobu omlazené Toyoty Aygo X obstarává kolínský závod Toyota Motor Manufacturing Czech. Novinka má vstoupit do prodeje koncem letošního roku. Posledním tajemstvím tak zůstávají jízdní vlastnosti a české ceny. Jak moc hybrid nejmenší toyotu prodraží, bychom se mohli dozvědět po prázdninách.