Hlavní obsah

Prodejní hit Toyoty přijíždí v nové generaci: RAV4 má poctivý motor, až 304 koní, čtyřkolku i vypiplané technologie

Foto: Toyota
Aktualizováno

Když se váš model drží na špici prodejů i šest let po své premiéře, nejspíš jste ho postavili dobře. I proto nová „ravka“ nezpůsobuje revoluci, ale současné auto jen s citem posouvá do moderní éry.

Článek

Dosavadní páté vydání Toyoty RAV4 je tu s námi od roku 2018, dodnes se ale těší velké oblibě. Jen u nás si jej loni pořídilo přes tři tisíce zájemců, celosvětově to byl dokonce třetí nejprodávanější model vůbec (po Modelu Y a Corolle). A sečteme-li všechny generace, jsme na více než 15 milionech prodaných kusů.

Na tyto úspěchy by japonská značka ráda navázala šestým pokračovatelem, který se světu oficiálně představil před pár okamžiky. Od předchůdce jej rozeznáte snadno. Boční profil a hranaté tvary vám sice budou povědomé, ale příď je zbrusu nová s přepracovanou maskou (připomínající včelí plástve) i diodovými světlomety.

Foto: Toyota

Tradiční maska? Zapomeňte…

Změny v kabině přinášejí především armádu moderních technologií v čele s novou softwarovou platformou Arene. Ta má (stejně jako nová generace multimédií) premiéru právě v nové „ravce“ a na jejím základě může Toyota průběžně nasazovat nové technologie a prvky konektivity. Zároveň slibuje svižný infotainment s reakcemi rychlejšími než kdy dřív.

Foto: Toyota

Řidičovo pracoviště je teď digitálnější, všechno důležité si ale pořád nastavíte klasickými tlačítky. Nově i otravné pípání při překročení maximálky.

Loučíme se s obrovskými otočnými ovladači pro nastavení teploty, ale nebojte - když vám bude zima, není nutné ťapkat po středové obrazovce. Pod ní totiž pořád najdeme decentní lištu s poctivými fyzickými tlačítky. Digitální prostředí je tvořeno z 12,3″ přístrojového štítu a 12,9″ obrazovky uprostřed. Samozřejmostí je propojení s chytrým telefonem a obsluha vozu na dálku, ale třeba i digitální klíč, vylepšený hlasový asistent nebo vestavěné streamování hudby.

Opepřit? Umíme!

Nová RAV4 se vedle „civilní“ varianty rovnou představuje i ve sportovním kabátku GR Sport. Poznáte jej například díky úplně jiné masce, černým detailům karoserie, 20″ lehkým hliníkovým kolům, ale také sportovním sedačkám nebo hliníkovým pedálům.

Ale pozor, výbava GR Sport není sportovní jen na oko. Inženýři Toyoty přepracovali tlumiče, odpružení i řízení, aby byl zážitek z jízdy ještě o kousek ostřejší. Tomu odpovídá i o dvacet milimetrů širší rozchod kol.

Foto: Toyota

Se sportovní tvářičkou je nová RAV4 ještě dravější.

Hybrid dvakrát jinak

Absence dieselu vás u Toyoty asi nepřekvapí. Zákazníci mají na výběr tradiční full-hybrid nebo plug-in hybrid do zásuvky. U obou tvoří základ osvědčený 2,5litrový atmosférický čtyřválec a obě provedení dávají na výběr mezi pohonem předních nebo všech kol.

Klasický hybrid má 183 (4 × 2) nebo 191 (4 × 4) koňských sil. Toyota avizuje vylepšenou převodovku, řízení energie i baterii, díky čemuž má být fungování systému ještě harmoničtější. V plug-in hybridu máte k dispozici 268 (4 × 2) nebo 304 (4 × 4) koní!

Foto: Toyota

Dobíjecí konektor plug-in hybridu najdete v levém předním blatníku.

U pohonu do zásuvky ještě chvilku zůstaneme, i ten totiž prošel zásadní modernizací. Kapacita baterie vzrostla na 22,68 kWh (o 30 %!), nové AC palubní nabíječce s výkonem 11 kW (dobito máte za zhruba tři hodiny) poprvé sekunduje 50kW DC rychlonabíjení. S ním se z 10 na 80 % dostanete za nějakých třicet minut.

A když baterku došťoucháte do plna, ujedete bez kapky benzinu až 100 kilometrů. Vylepšený systém čítá ještě posílený elektromotor na přední nápravě (150 kW, tedy plus 16 kW), a tudíž i parádní zrychlení. Nejsilnější verze pokoří stovku za 5,8 sekundy.

Nová Toyota RAV4 sice sdílí architekturu se svým předchůdcem, Japoncům se ale její potenciál podařilo vyždímat na maximum. „Ravka“ je moderní SUV prošpikované technologiemi, které by nemělo ničím štvát ani konzervativnější řidiče. Tedy minimálně co do ovládání. Novinka se totiž zatím představila jen staticky, jak jezdí, se dozvíme až později v tomto roce.

Ohodnoťte novou Toyotu RAV4 jako ve škole:
1
77,9 %
2
10,8 %
3
6,4 %
4
1,9 %
5
3 %
Celkem hlasovalo 2250 čtenářů.
Načítám