Hlavní obsah

Nová tvář, 200 koní a sportovní kabátek: Toyota vymazlila SUV ze své nejpopulárnější rodiny. Dorazí už brzy

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross je tu s námi teprve od roku 2022, přesto už se dočkala poměrně rozsáhlé modernizace. Pojďme si na ni posvítit podrobněji!

Článek

Corolla je pro japonskou automobilku klíčová modelová rodina. Od roku 1966 se prodalo přes 55 milionů aut s tímto označením a jejich nabídka se neustále rozrůstá. Vedle tradičních karosářských provedení se zákazníkům už třetím rokem nabízí i jako SUV. To teď přijíždí s novou tváří i technologiemi.

Doposud byl vzhled Corolly Cross… no, tak nějak nenápadný. S modernizací se to ale mění. Japonci říkají, že vnějšek ladili podle vkusu evropských zákazníků. Všimnout si můžeme masky připomínající včelí plástve, ale také světel s novou adaptivní technologií.

Vzadu jsou zase součástí světelné techniky lamely zlepšující aerodynamiku. Toyota dále vyzdvihuje nepřehlédnutelné logo Corolla Cross a rovněž obouvaná osmnáctipalcová kola.

Foto: Toyota

Auto v rámci modernizace pořádně prokouklo!

Zapracovalo se také na kabině. Nový je volič samočinné převodovky, středový tunel se zvětšil a nabízí teď praktičtější řešení. Už v základní výbavě navíc najdete bezdrátovou nabíječku chytrých zařízení a pochopitelně i konektivitu Android Auto a Apple CarPlay.

Tvůrci zmiňují také významně vylepšené odhlučnění celého vozu. Snížený má být valivý hluk od kol i hluk vznikající za intenzivního deště, sníženy jsou také vibrace v prostoru zadních sedadel. U vyšších výbavových stupňů je nasazena dokonce třívrstvá izolační hmota v palubní desce.

Foto: Toyota

V kapličce najdeme 12,3″ digitální přístrojový štít, uprostřed zase dotykovou obrazovku s vysokým rozlišením a úhlopříčkou deset a půl palce.

Horkou novinkou v nabídce Corolly Cross je výbavový stupeň GR Sport. Jak už název napovídá, je šmrncnutý sportem nejen vizuálně, ale i technicky. Auto dostává specifická devatenáctipalcová kola, černé detaily karoserie nebo syntetickou kůží čalouněná sedadla.

Pokud jde o techniku, GR Sport má o deset milimetrů snížený podvozek, jinak naladěný posilovač řízení a specificky naladěný jízdní režim Sport, který se v tomto modelu objevuje vůbec poprvé.

Zákazníci mohou vybírat ze dvou hybridních motorizací, konkrétně mezi osmnáctistovkou s výkonem 140 koní a 197koňovým dvoulitrem. K dispozici je i pohon všech kol. Na evropské trhy dorazí omlazená Corolla Cross během léta letošního roku, GR Sport se začne prodávat na podzim. Do té doby se jistě dozvíme i kompletní české ceny!

Načítám