Hlavní obsah

Jedno z nejodvážnějších aut českého trhu ukazuje, že není hybrid jako hybrid. Pomůžeme vám se v nabídce pohonů zorientovat!

Foto: Lukáš Kukla

Ještě odvážnější, ještě vybavenější, ještě výkonnější a úspornější. Druhá generace Toyoty C-HR úspěšně navazuje tam, kde předchůdce skončil, takže není divu, že přitahuje tolik zákazníků. Ale s jakým pohonem si ji pořídit?

Článek

Toyota poslední roky fakt válí. Po dekádách produkce nanicovatých čtyřkolových praček a ledniček se do toho pořádně obula a má teď jednu z nejpočetnějších a nejatraktivnějších modelových nabídek na trhu: Povedená auta všech velikostí pro normální lidi (Aygo X, YarisYaris Cross, CorollaCorolla Cross, RAV4, Camry, Highlander) doplňují designové stylovky (C-HR, Prius), vozy pro terénní nadšence (Land Cruiser, Hilux) i sportovní lahůdky (GR Yaris, GR 86 a GR Supra), do toho přichází vlna elektromobilů (modernizované bZ4X, Urban Cruiser, C-HR+Mirai). Tady si vybere prostě každý!

My se dnes podíváme na zoubek C-HR, které udělá nejen spoustu parády (jen si dobře prohlédněte ty ostré sci-fi linie, jež jsou zároveň ladné a elegantní i díky těm zapuštěným klikám), ale odvede také dost práce. Pravda, zadní sedadla jsou stále spíš pro děti a dospěláci na nich zvládnou jen kratší cesty, ale to u těchto aut vůbec nevadí. Zvlášť, když vám nabídnou tolik komfortu vpředu.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

V kabině C-HR se budete cítit útulně jako v pokojíčku a najdete tu všechny moderní vymoženosti, na které jen pomyslíte.

Za volantem se usadíte opravdu pohodlně, díky širokým možnostem nastavení si tu správnou pozici najde řidič skutečně jakékoliv postavy – od drobné květinky až po hromotluka. Moderní kabina je útulná a přehledná, přestože je našlapaná výbavou a technologiemi až po strop. Vedle dvou velkých displejů přístrojového panelu a infotainmentu (s cloudovou navigací a bezdrátovým Android Auto a Apple CarPlay) s možností doplnění průhledovým displejem tu můžete mít i sedačku řidiče s elektrickým polohováním a komfortním přístupem, zpětné zrcátko s možností digitálního zobrazení (třeba když vzadu sedí pasažéři, přes které nevidíte), prémiové JBL audio s 9 reproduktory nebo ambientní osvětlení. K tomu bi-LED světlomety, 360° kamerový systém nebo třeba digitální klíč (takže můžete auto odemykat mobilním telefonem) a mnoho dalšího. Je vážně radost trávit tu čas.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

12,3palcový digitální přístrojový štít můžete doplnit 12,3palcovým dotykovým infotainmentem (v základu má úhlopříčku 8 palců) s cloudovou navigací a dalšími online službami a širokou mobilní konektivitou.

Ještě víc radosti zažijete, když se rozjedete. C-HR se totiž příjemně snadno řídí (i díky podpoře velkého balíku sofistikovaných jízdních asistentů), dokáže se potichu a hladce plížit městskými ulicemi, pohodlně plout po okreskách a uvolněně polykat desítky a stovky dálničních kilometrů. Když ale najdete hezké zatáčky, nemusíte se je bát projet svižnějším tempem, C-HR vás totiž podrží a dodá vám jistotu.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Kufr C-HR nabízí solidní objem až 388 l (liší se podle motorizace a výbavy).

Zatím to vypadá dobře, co? Tak teď už jen vyřešit zapeklitou otázku, s jakým pohonem si C-HR pořídit, protože nabízí hned tři varianty hybridního pohonu nejnovější (páté) generace – dvě s nabíjením pouze jízdou a jednu s možností nabíjení ze zásuvky. Na tu se podíváme nejdřív, protože jde u C-HR stále o relativní novinku…

Toyota C-HR plug-in hybrid

Pokud jezdíte rádi v tichu a bez emisí, plug-in hybridní (PHEV) C-HR si zamilujete – čistě na elektřinu totiž dokáže najet až 66 kilometrů v kombinovaném režimu (ve městě jich díky časté rekuperaci najedete určitě víc, v dálničním tempu zase méně).

Když pak elektřina z baterie dojde, můžete vesele pokračovat dál v mimořádně úsporném hybridním režimu, kdy spotřeba klesá na úroveň čtyř, nebo dokonce tří litrů na sto kilometrů.

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Pod kapotou je dvoulitrový hybrid spojený s kombinovaným výkonem 223 koní. Baterie o kapacitě 13,6 kWh dobíjená ze zásuvky umožňuje čistě elektrický dojezd až 66 km v kombinovaném provozu.

Přitom máte na povel kombinovaný výkon až 223 koní díky spojení benzinového dvoulitru s výkonem 152 koní a 163koňového elektromotoru. To znamená, že ani na elektřinu, ani na benzin se nebudete muset loudat.

Plug-in hybrid však dává smysl pouze tehdy, pokud můžete pravidelně nabíjet doma anebo v práci – disponuje totiž jen pomalým AC nabíjením. I tak se však dobije za necelé dvě hodinky z wallboxu nebo šest hodin z obyčejné 230V zásuvky (čili wallbox nutně instalovat nemusíte, ačkoliv vám může zlevnit elektřinu pro celou domácnost). V takovém případě můžete jezdit cca za 1 Kč/km (případně se soláry na střeše „zadarmo“).

Toyota C-HR hybrid

Pokud ale doma ani v práci nabíjení nemáte k dispozici, nemusíte věšet hlavu – v nabídce jsou ještě dvě hybridní verze (HEV) dobíjené pouze jízdou (takže se obejdou bez zásuvky). Slabší 1.8 Hybrid nabízí kombinovaný výkon 140 koní, silnější 2.0 Hybrid nabízí stádo 198hlavé (a volitelně také pohon všech čtyř kol).

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz

Hybridní motorizace je dostupná ve dvou výkonových verzích: 140 koní (1.8 Hybrid) a 198 koní (2.0 Hybrid). Obě se obejdou bez dobíjení ze zásuvky, elektrickou energii totiž získávají pouze jízdou.

Obě dokážou jezdit opravdu tiše a hladce a díky elektrické podpoře spalováku také docela živě (rychlá reakce na plyn díky instantnímu elektrickému zátahu) a velmi efektivně, snadno se vejdete do šesti litrů, po městě a na okreskách budete jezdit klidně i hluboko pod pět.

A pokud máte v plánu jezdit opravdu jen město a okresky a moc u toho nespěcháte, vystačíte si se základní osmnáctistovkou. Jestli však častěji najíždíte dálniční kilometry nebo prostě jen s chutí jezdíte svižnějším tempem, sáhněte raději po dvoulitru, který má přece jen větší výkonový potenciál a na běžné tempo se „méně nadře“ – e-CVT převodovka nemusí spalovák tolik vytáčet jako v případě slabší osmnáctistovky.

Ať už ale sáhnete po kterékoliv verzi, Toyota C-HR vás nezklame. Je to propracovaný, praktický, široce vybavený kompaktní crossover s živými a úspornými pohonnými jednotkami, který je radost řídit. A ještě větší radost je se na něj dívat.

Model C-HR aktuálně koupíte s akčním zvýhodněním 210 tisíc korun za velmi zajímavých 649 900 Kč (1.8 Hybrid ve výbavě Comfort). Toyota vám k tomu přihodí tovární záruku na komponenty hybridního pohonu na 5 let / 100 tisíc kilometrů a 12 let na prorezavění karoserie.

Technické údajeC-HR 1.8 HybridC-HR 2.0 HybridC-HR PHEV
Motorřadový čtyřválec + elektromotor
Zdvihový objem1 798 cm³1 978 cm³1 987 cm³
Výkon72 kW (98 k) při 5 200 ot./min.112 kW (152 k) při 6 000 ot./min.112 kW (152 k) při 6 000 ot./min.
Točivý moment142 Nm při 3 600 ot./min.190 Nm při 4 400 - 5 200 ot./min.190 Nm při 4 400 – 5 200 ot./min.
Elektromotor70 kW (95 k)83 kW (113 k)163 k
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí103 kW (140 k)145 kW (198 k)223 k
Převodovkae-CVT
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 430 kg1 465 kg1 645 kg
Akcelerace 0–100 km/h9,9 s8,1 s7,3 s
Maximální rychlost170 km/h180 km/h180 km/h
Kombinovaná spotřeba (normovaná)4,6 l/100 km4,6 l/100 km0,8 l/100 km
Objem palivové nádrže43 l
Kapacita baterie2,0 kWh2,0 kWh13,6 kWh
Elektrický dojezd66 km
NabíjeníAC 6,6 kW
Kola a pneumatiky225/55 R18225/50 R19245/40 R20
Rozměry (délka/šířka/výška)4 360/1 830/1 558 mm
Rozvor2 640 mm
Objem zavazadlového prostoru388 l364 l310 l
Načítám