Hlavní obsah

Teréňák pro osm lidí: Nový Land Rover Defender 130 nabízí stejné terénní schopnosti a něco navíc

Foto: Land Rover

Dobré zprávy – Land Rover Defender přichází v dosud nejdelší verzi 130, což nabídne více prostoru, přitom prostupnost terénem legendárního teréňáku zůstane zachována

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská automobilka Land Rover rozšířila řady jednoho ze svých ikonických modelů, typu Defender. Po krátké verzi Defender 90 a prodloužené Defender 110 přichází „extra prodloužený“ Defender 130. Ten nabízí posezení až pro 8 cestujících – nebo po sklopení sedadel doslova obří kufr. Terénní schopnosti přitom zůstávají.

Článek

Legendární Land Rover Defender rozšiřuje řady! Po Defenderu 90 a 110 se hlásí do služby také delší verze 130, která nabídne sice stejný rozvor, avšak výrazně prodlouží karoserii. To přinese více prostoru na palubě a potenciálně i větší zavazadlový prostor.

Stejný rozvor, přesto více místa

Foto: Land Rover

Rozvor zůstal oproti Defenderu 110 (uprostřed) zachován, ale díky karoserii prodloužené o 340 mm nabízí „stotřicítka“ třetí řadu sedadel. Koho by však zajímal zejména větší kufr, není problém – k dispozici je kromě osmimístné také pětimístná verze

Karoserie nového Land Roveru 130 se totiž oproti verzi 110 prodloužila z 5 018 mm o 340 mm až na celkových 5 358 mm – rozvor náprav přitom zůstává stejných 3 022 mm. Díky typicky hranatým tvarům Defenderu vlastně nebylo prodloužení nikterak obtížné, navíc tu zbylo dost místa na třetí řadu sedadel – Defender 130 tak pojme až 8 cestujících.

Defender 110, který je teď z hlediska velikosti uprostřed, nabízí za druhou řadou sedadel 963 litrů místa. Velká část tohoto štědrého prostoru byla v modelu 130 využita k tomu, aby pojala právě třetí řadu sedadel. Tím pádem se kufr zmenšil na 389 litrů. Rozhodně však nemusí jít nutně o nevýhodu…

Cestující ve třetí řadě ale rozhodně nebudou strádat – stejně jako ostatní dvě řady sedadel, i ta třetí je vyhřívaná, přičemž i pro tuto řadu existuje varianta volitelné čtyřzónové klimatizace. Jako bonus má také své vlastní střešní okno. Sedadla druhé a třetí řady jsou potom oproti té první nepatrně vyvýšena.

Foto: Land Rover

Objem zavazadelníku třetí řada zmenšila na 389 litrů, ovšem po jejím sklopení dostanete 1 232 litrů „operačního“ prostoru. Se sklopením ještě prostřední řady sedadel pak prostor naroste na 2 291 litrů. Čtyřzónová klimatizace pak „dosáhne“ i na poslední řadu

Jenže na co je mi třetí řada, když potřebuji obří kufr? Tuto otázku si patrně položili také lidé od Land Roveru, a tak je nejdelší Defender 130 k mání i v klasické pětimístné variantě. V číslech to potom vypadá takto – osmimístný Defender 130 nabízí za druhou řadou sedadel 1 232 litrů zavazadlového prostoru, pětimístná verze si polepší zhruba o sto litrů s hodnotou 1 329 litrů. Pokud by se sklopila v obou případech i druhá řada sedadel, máme tu pak 2 291, respektive 2 516 litrů.

Odliší se i vzhledem

Foto: Land Rover

Barva Sedona Red bude k mání výhradně pro Land Rover Defender 130. Je také jednou ze tří variant startovací edice First Edition. Stupně výbavy jsou: HSE, X-Dynamic SE, X-Dynamic HSE, ale i vrcholná X

Zákazníci si budou moci vybrat volitelnou barvu Sedona Red, která je vyhrazena pouze pro Defender 130, velký displej o úhlopříčce 11,4 palce je potom ve standardu napříč celým spektrem verze 130, totéž platí i pro vzduchový podvozek Air Ride.

Motorizace

Foto: Land Rover

Pořád je v nabídce pestrá paleta motorů, a to jak benzinových, tak naftových. Benzinový dvoulitr lze (volitelně) doplnit o plug-in hybrid, benzinový třílitr je pak k mání výhradně s mild-hybridní asistencí. Naftový dvoulitr je ve dvou výkonových variantách, nechybí ani třílitr

Nabídka motorů zůstává v podstatě stejná – nabídku otevírá přeplňovaný benzinový dvoulitr P300, ten je k mání také s plug-in hybridním systémem pod označením P400e. Pod označením P400 se pak ukrývá 3,0l řadový šestiválec, kterému asistuje pro změnu mild-hybridní systém. Pro fajnšmekry tu však pořád je 5,0l osmiválec s kompresorem.

Naftové motory zastupuje 2,0l diesel P200, případně posílená verze P240, třílitrový šestiválec je potom k mání ve verzích D200, D250 a D300 s asistencí mild-hybridu – číslovka v názvu potom vždy označuje výkon v koňských silách.

Terénní schopnosti zůstaly zachovány

Foto: Land Rover

Terénní schopnosti zůstávají pro Land Rover Defender 130 prakticky stejné. Světlá výška, brodivost, přední nájezdový úhel a přechodový úhel jsou stejné, nepatrně se vzhledem k delší zádi zmenšil jen zadní nájezdový úhel

Jednoho jistě napadne, jak se karoserie a nějaká ta hmota navíc projeví na prostupnosti terénem, odpověď zní: minimálně. Tady je tedy důležité vědět, že světlá výška je i nadále 22 až 29 cm, maximální brodivost i nadále zůstává až 90 cm. Přední nájezdový úhel zůstal nezměněn, tedy 30 až 38 stupňů, přejezdový úhel zůstal na 22 až 28 stupních a zmenšil se pouze zadní nájezdový úhel, a to na 28,5 stupně.

Nechybí speciální edice

Při odstartování prodeje nejdelšího Defenderu budou k mání také tři varianty speciální „uvítací“ edice, prozaicky zvané First Edition.

Jmenovitě půjde o Fuji White s bílým lakem exteriéru, bílou kůží Oyster Full Windsor s dekorativním obložením palubní desky ze světlé dubové dýhy. Varianta Sedona Red nabízí kromě (pro Defender 130) jedinečné červené barvy exteriéru černou kůži Ebony doplněnou o „kouřovou“ dubovou dýhu. Poslední verze First Edition se nazývá Carpathian Grey a kombinuje šedou barvu exteriéru s hnědou kůží a obložení z ořechu.

A co cena?

České ceny (prozatím) neznáme, V Británii však Defender 130 začíná na částce 73 895 liber, což je v přepočtu nějakých 2,14 milionu korun, vyšší motorizace a stupně výbavy však nebudou mít problém překonat třímilionovou hranici.

Reklama

Načítám