Hlavní obsah

Přivítejte Land Rover Defender V8 Bond Edition!

Foto: Land Rover

Land Rover Defender je pravověrný teréňák do nepohody, ovšem tentokrát se automobilka rozhodla udělat výjimku a zahrála i trochu na styl

8. 9. 2021

Již brzy zamíří do kin pětadvacátá „bondovka“, která má být zároveň poslední s hercem Danielem Craigem v hlavní roli, Není čas zemřít neboli v originále No Time To Die. Je tedy pochopitelné, že britská automobilka Land Rover toho využije k představení limitované 300kusové edice, která se nese v designu černočerné tmy…

Článek

Land Rover Defender je tak trochu jiné SUV, než na jaká jsme zvyklí. Částečně proto, že to není tak úplně SUV. Jak víme, Defender totiž vychází z pravověrného off-roadu, a tak se nezalekne rozblácené polňačky jako zhruba 80 procent vozů SUV. V Land Roveru se však rozhodli zahrát i trochu na styl, a aby Defender ve verzi Bond Edition skvěle ladil k barvě obleku agenta Jejího Veličenstva, rozhodli se pro černou.

Foto: Land Rover

Land Rover Defender V8 Bond Edition je temný jako noc sama, ale musí se nechat, že to k němu docela sedí

Na snímek pochopitelně stále platí nějaké to malé informační embargo, takže v Land Roveru jen suše utrousili, že produkční Bond Edition „bude inspirován“ Defendery, které se objeví ve filmu. Edice bude k dispozici jak pro Defender 90, tak i pro delší verzi Defender 110.

Součástí bude i doplňková výbava „Extended Black Pack“, což bude zahrnovat mimo jiné 22palcová kola v lesklé černé, efektní venkovní podsvícení, několik označení „Defender 007“ nebo například prosvítající modré brzdiče Xenon Blue, které alespoň částečně rozbíjejí temnotu, do které je tu Defender zahalen.

Vznikne pouhých 300 kusů, přičemž každý pochopitelně ponese laserově vygravírované označení „One of 300“. A jelikož jde o limitovanou edici, rozhodli se v Land Roveru, že vůz bude pohánět 5,0l kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 520 koní a 625 Nm točivého momentu. To znamená zrychlení z nuly na stovku za 4,9 s a maximálku 238 km/h, což by mělo bohatě stačit k úniku před drtivou většinou padouchů.

Zajímavé potom je, že v Británii jich příliš nezůstane – pouhých patnáct kusů zůstane na Ostrovech, konkrétně pět v karoserii 90 a deset v prodloužené karoserii 110, zbytek půjde do světa. Ceny začínají 105 tisících liber za kratší verzi a 108 tisíc za delší verzi, v českých korunách to dělá přibližně 3,1 milionu, respektive 3,2 milionu korun za delší variantu.

Ve filmu se pak pochopitelně objeví řada dalších britských vozů – mluví se o hned několika verzích Range Roveru, o starém Land Roveru Series III a pochopitelně se tu a tam najde i nějaký Aston Martin.

Reklama

Sdílejte článek