Hlavní obsah

Policejní Land Rover Defender teď slouží i civilistům

Foto: Dajbych / Jakub Fišer / Daniel Potocký

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zájem civilistů o speciální policejní/vojenský Land Rover Defender inspiroval českého prodejce Autosalon Dajbych, aby připravil i dostupnější verzi pro běžný trh. Nový Defender Mission má všechny přednosti služebního vozu, ale můžete si jej koupit i vy.

Článek

Český Land Rover Defender se speciální úpravou pro policejní a vojenské jednotky zaznamenal obrovský ohlas milovníků off-roadového blbnutí v blátě a upoutal zájem potenciálních zákazníků, kterým se standardní moderní Defender připomíná spíše dobrodružnější SUV než opravdový teréňák do divočiny. Právě proto proto se česká společnost Autosalon Dajbych rozhodla vyslyšet jejich volání a představuje podobný vůz i pro „civilní“ zákazníky.

Specialisté na úpravy off-roadů z Dajbychu připravili civilní verzi služebního Defenderu tak, aby se vyznačovala praktičností, jednoduchostí a velmi dobrými terénními schopnostmi. Land Rover Defender Mission, jak se upravený „defík“ pro normální zákazníky nazývá, je podle jejich slov vybaven takovým příslušenstvím a vybavením, které se může hodit nejen při jízdě v terénu, ale rovněž při normálním životě na silnicích. Nikdy nevíte, co vás potká.

Foto: Dajbych / Jakub Fišer / Daniel Potocký

Služební Defender v odstínu NATO Green a civilní Defender Mission v barvě Expedition Yellow

Základem pro Defender Mission je motorizace D200 s třílitrovým šestiválcovým turbodieselem o 200 koních a 500 newtonmetrech, automatickou převodovkou a skoro základní výbavou. Z továrních příplatků se do speciálního Defenderu dostala jen vyhřívaná sedadla, mlhovky, odnímatelné tažné zařízení a pakety Offroad, Cold Climate a Air Suspension Pack. Samozřejmostí je i systém Terrain Response pro jízdu v terénu a palubní systém Pivi Pro.

S Defenderem Mission se nemusíte obávat výletů daleko od civilizace, protože se s ním jen tak neztratíte a jen obtížně s ním zůstanete někde viset. Standardní tovární obutí nahrazují terénní pneumatiky na plechových discích, brodění v hluboké vodě usnadňuje vysoký šnorchl sacího potrubí motoru a ze zapadnutí v náročném terénu se snadno vysvobodíte navijákem Warn Zeon 8 se syntetickým lanem v nárazníku.

Foto: Dajbych / Jakub Fišer / Daniel Potocký

I civilní Defender Mission je vybaven praktickým boxem z jedné strany a rozkládacím žebříkem z druhé strany

Moderních Defenderů jezdí na českých silnicích už docela dost, ale další Defender Mission určitě nepotkáte každý den. Od běžných modelů se totiž odlišuje odolným celopolepem v matných odstínech Matte Black, Expedition Yellow nebo NATO Green. Poslední zmíněnou „vojenskou“ barvou jsou charakteristické služební Defendery českých policejních a ozbrojených složek.

Současný Land Rover Defender se vyrábí v moderní továrně ve slovenské Nitře, ale všechny nutné úpravy při přestavbě na Defender Mission provádí společnost Dajbych v Česku. Základní cena vozu začíná od 1 599 000 Kč, zatímco za tovární Defender 110 zaplatíte od 1 479 113 korun.

Reklama

Související témata:
Land Rover Defender Mission
Načítám