Hlavní obsah

Rolls-Royce pro nejvyvolenější: Barva, která ani nemá jméno, ruční práce a cena kolem 600 milionů Kč

Foto: Rolls-Royce

„Chtěli jsme stvořit doslova pojízdné umělecké dílo,“ nechal se slyšet Alex Innes, šéf oddělení zakázkového karosářství automobilky Rolls-Royce

Zakázkové karosářství se dostalo opět do kurzu a vzhledem k jeho náročnosti a finanční nákladnosti je jasné, že se v tomto odvětví nedrží zkrátka ani automobilka Rolls-Royce. Zbrusu nový, v pořadí druhý zakázkový Rolls-Royce Boat Tail, je další pojízdná jachta, jejíž výsledná podoba se nechala inspirovat mimo jiné plody moře…

Článek

Nonšalantní a plavné kolébání. Vítr ve vlasech. Lesknoucí se kapota. To je jen malý výčet z pocitů a vjemů, které člověk zažívá na palubě člunu či jachty. Lidé, kteří si mohou dovolit člun nebo jachtu, by si rádi vychutnali tyto neobyčejné pocity také za volantem jednoho ze svých vozů – ideálně toho, kterým jezdí na jednání a konference. Tedy za volantem vozu Rolls-Royce.

Foto: Rolls-Royce

Spodní část vozu je podbarvena tmavým lakem, takže se opticky „ztrácí“ a tím tvar karoserie více připomíná luxusní člun či jachtu. Po předchozím modrém jde o v pořadí druhý Boat Tail, Rolls-Royce tedy vyrobí už pouze jeden další exemplář

Kromě ostatních modelů, jako jsou limuzíny Phantom Ghost, dvoudveřové kupé Wraith, SUV Cullinan (respektive jejich následné deriváty) si u britské značky lze objednat výjimečné zakázkové vozy z příhodně nazvaného programu „Bespoke“ dělané přímo na míru podle přání zákazníka – ať už se jedná o exkluzivní lak, provedení interiéru, karoserie… nebo všeho dohromady.

Bystrý čtenář si jistě všiml, že typ Boat Tail je ta poslední varianta. Design a zejména barevné složení karoserie tohoto konkrétního kusu odráží plody moře, konkrétně mušle, perly, potažmo perleť. Právě to je ten důvod, proč se tu snoubí hned několik barevných odstínů, které dohromady vytvářejí lak jménem… no, automobilka pro něj vlastně ve skutečnosti nemá oficiální pojmenování. Tak moc je zakázkový.

Majitel vozu je pochopitelně ponechán v anonymitě, ví se však, že jeho rodina má velmi blízko k moři jako takovému a ke sklizni a chovu perel. I to je jeden z důvodů, proč se v jedné z nejkomplexnějších barevných kombinací v historii automobilismu snoubí barvy jako světle růžová, bronzová, růžově zlatá, tu a tam i zlatá nebo hněd… pardon, „koňaková“. Majitel vozu dokonce údajně designérům poskytl čtyři vzorové mušle s perlami pro patřičnou inspiraci.

Foto: Rolls-Royce

Součástí byla kromě exkluzivity i citová vazba – vůz byl navržen v úctě rodinnému příslušníkovi zákazníka. Jeho rodina pak má příznivý vztah k moři a rovněž ke sklizni a chovu perel. Proto tedy onen „perlově-mušlový“ lak

Lak karoserie, který vlastně nemá jméno, se skládá z ústřicové a světle růžové barvy, do laku však byly přimíchány ještě bílé a bronzové krystalky. Tato kombinace ve výsledku vytváří perleťový efekt a v závislosti na úhlu pohledu nebo intenzitě slunečního svitu také vytváří barevné přechody. Jenže to se bavíme pouze o základním laku…

Kapota totiž nese tmavší, koňakový odstín, kterému sekundují ještě bronzové a zlaté akcenty. Obložení na horní straně zádi je dřevěné, tak jako tomu bývá už tradičně u otevřených vozů značky Rolls-Royce, a má to samozřejmě evokovat opět palubu luxusního člunu či jachty. Konkrétně jde o dýhu z vlašského ořechu, která je protnutá růžové zlatými dekorativními pruhy. Pod dřevěným obložením se nachází piknikový set.

Foto: Rolls-Royce

Každý Rolls-Royce Boat Tail je naprosto výjimečný. Karoserie je tedy stavěna ručně, k navržení laku karoserie měli designéři k dispozice opravdové mušle a perly, aby co nejlépe zachytili jejich vzhled. Automobilka vyrobí už pouze jeden další Boat Tail

Podobné vizuální téma jako na ručně stavěné hliníkové karoserii tohoto Rolls-Roycu Boat Tail se odráží také v interiéru, ovšem s trochu větším podílem „koňaku“ a vlašského ořechu, společně s další dávkou růžově zlaté a perleti.

„Každý ručně stavěný vůz vyžaduje velmi precizní zacházení, ale v tomto případě tu šlo také o jistou citovou vazbu ze strany zákazníka,“ přiznal vedoucí zakázkového oddělení automobilky Rolls-Royce, Alex Innes. „Vůz byl totiž navržen v úctě k otci našeho zákazníka, což je pro nás velká pocta a celý projekt jsme si vzali k srdci.“

Automobilka neprozradila cenu tohoto výjimečného vozu, ale víme, že předchozí Boat Tail vyšel na více než 600 milionů korun – takže tento béžový s nádechem růžové, dá-li se jeho barva popsat takto jednoduše, bude někde v této relaci.

„Vývoj a následné uvedení takového vozidla do provozu je obrovská inspirace. Je to výsledek našeho zanícení a záměru postavit doslova a do písmene pojízdné mistrovské dílo,“ uzavírá Innes.

Reklama

Načítám