Hlavní obsah

Neprůstřelný Cadillac Escalade od úpravce Add Armor je luxusní pojízdný trezor

Foto: Add Armor
11. 5. 2022

Jedním z důvodů, proč si řada lidí v dnešní době pořizuje velké vozy typu SUV, je pocit bezpečí na silnici – právě proto konkrétně takový Cadillac Escalade bývá volbou celebrit a jiných výrazných osobností, které jsou tu a tam vystaveny dotěrným novinářům, fanatickým fanouškům, případně „haterům“, jak se říká. Ne vždy to však stačí…

Článek

Bezpečnost především. Tak by se velmi stručně dala shrnout filozofie firmy z amerického Wyomingu, která se zabývá trochu jinými úpravami, než na které jsme zvyklí. Firma Add Armor se totiž zpravidla nezabývá kosmetickými vylepšeními a jen výjimečně u svých produktů upravuje výkon motoru – hlavním účelem jejich úprav je totiž zvýšit bezpečnost posádky.

Foto: AddArmor

Cadillac Escalade je pořádný kus auta – měří téměř 5,4 metru a váží přes 2,5 tuny. Člověka by napadlo, že jen v málokterém silničním autě se tedy můžete cítit bezpečněji. Lidé od Add Armor by však nejspíš nesouhlasili

Dalo by se říct, že současná pátá generace kultovního amerického SUV Cadillac Escalade je dobrý základ – s délkou 5,38 metru, šířkou přes 2 metry (bez zrcátek), výškou 1,95 metru a hmotností 2,6 tuny jde o relativně velké auto dokonce i na americké poměry. Výsledkem je, že doma ve Státech typ Escalade nejčastěji spatříte ve službách bezpečnostních agentur, sportovců, rapperů… případně maminek v domácnosti.

Přesně pro takové klienty Add Armor nabízí takzvaný „Balíček kompletní ochrany“, který zahrnuje mimo jiné balistickou úroveň ochrany stupně B6 AR 500. To znamená, že balistickou ochranou je „ošetřen“ každičký panel interiéru, nesmí pochopitelně chybět ani neprůstřelná okna. Speciální povrchová úprava potom umožňuje odolnost vůči baseballovým pálkám, případně cihlám, kamení a dalším „poletujícím“ předmětům.

Jak už zaznělo v úvodu, kosmetické úpravy jsou opravdu jen minimální – na první pohled se Escalade od toho sériového liší snad jen výrazně zatmavenými okny, ačkoliv bystrý čtenář si možná všiml sníženého podvozku a přídavného osvětlení v masce chladiče.

Foto: AddArmor

Neprůstřelná okna jsou několik palců tlustá a každý panel interiéru je vyztužen balistickou ochranou stupně B6. Úpravce nezmiňuje, kolik úpravy přidají na hmotnosti k původní váze 2,6 tuny, soudě podle průměrné (!) spotřeby 35 litrů na 100 km to však nebude málo

Vůz, jako je tento upravený Escalade, má samozřejmě do značné míry i preventivní účinek, lidé od Add Armor však mysleli i na chvíle, kdy lidově řečeno „skončí veškerá legrace“ – speciálně vyztužené pneumatiky umožňují urazit pár desítek kilometrů i v případě prostřelení. Integrovaná siréna potom spolehlivě zažene dotěrné davy legální cestou. Tyto a mnohé další systémy pomáhají vůz chránit nejen před zloději aut, ale především také před únosci.

Kromě čistě bezpečnostní stránky věci došlo také na zvýšení úrovně luxusu v interiéru. Nelze přehlédnout dvě mohutná křesla pro pasažéry, která disponují jak vyhříváním, tak větráním, ale i masážní funkcí. Hned naproti jsou přídavná sedadla pro další dva cestující umístěná hned u dveří, například pro členy ochranky.

Foto: AddArmor

„Hlavní“ cestující si na palubě vychutnají královské posezení v honosných křeslech. K dispozici je dvouzónová klimatizace, chytrá širokoúhlá televize, špičkový audiosystém nebo tablety pro zahnání nudy na dlouhých cestách

Celý interiér je čalouněn vysoce kvalitní kůží s diamantovým vzorem na sedadlech. Příjemný pocit doplňuje semišová stropnice, v jejímž středu je velké střešní okno. Z vybavení nelze opomenout chytrou televizi Samsung ukotvenou do středové přepážky, která odděluje prostor pro cestující od kabiny řidiče. Další možnosti zábavy nabízí špičkový audiosystém Sony nebo tablety.

Komfort na palubě za každého počasí umožňuje dvouzónová klimatizace a patřičnému soukromí pomáhají okenní záclony. Cadillac Escalade od Add Armor však přece jen má jednu chybu – není to nic pro chalupáře. Hned vysvětlíme…

Částečně je to dáno tím, že tam, kde býval kdysi kufr, se teď nacházejí honosná křesla. Částečně je na vině i fakt, že kufr je jedním z těch slabších článků v oblasti pasivní bezpečnosti vozu, takže část prostoru zabírají dodatečné výztuhy. Výsledkem je, že kabina při pohledu zezadu tak trochu připomíná trezor.

V případě, že byste si rádi nechali od profíků z Add Armor upravit svůj vlastní Cadillac Escalade, vyjde přeměna na trezor na kolech na 75 tisíc dolarů, tedy bezmála 1,8 milionu korun. V případě již hotového vozu je k částce potřeba započítat ještě cenu samotného auta (circa 3 miliony korun).

Add Armor však nabízí také svůj takzvaně vstupní balíček ochrany pro prakticky jakékoliv auto – takové úpravy potom startují na částce 32 500 dolarů (770 tisíc korun).

Reklama

Sdílejte článek
Související témata: