Hlavní obsah

Nejhezčí Renault omlazen: SUV-kupé Arkana vypadá ještě lépe a má novou vrcholnou výbavu

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Arkana byla prvním SUV-kupé pro masy a není divu, že se tato stylovka prodává jako horké housky – za necelé 2 roky se ho prodalo již přes 160 tisíc kusů. Renault nyní přichází s omlazením tohoto modelu, které je velmi, velmi decentní.

Článek

V historii faceliftů bude tenhle nejspíš ten nejméně významný. Renault totiž Arkaně v rámci modernizace nedal ani nový kukuč ve stylu Clia nebo Rafalu s výrazným světelným podpisem – Arkana si tak zachovává ledkové „kly“. Hlavním poznávacím znamením modernizované Arkany je tak pouze nové logo francouzské automobilky.

To se na autě může vyskytovat ve třech barevných provedeních, závislá jsou na zvolené výbavové linii. Možnosti výbavových verzí budou pouze tři: Evolution, Techno a Esprit Alpine. Poslední představuje nové vrcholné provedení a nahrazuje současné linie R.S.Line a E-Tech engineered.

Sportovně laděná Esprit Alpine (hádejte, čím je inspirovaná – nápovědu najdete zde) se chlubí například specifickou maskou chladiče, emblémy se znakem značky Alpine nebo 19palcovými disky kol. V kabině najdeme sedadla čalouněná materiálem Eco Tep a imitací semiše s modrým prošíváním. Objevují se také nové detaily, třeba bezpečnostní pásy se dvěma modrými pruhy.

Foto: Renault

Omlazený Renault Arkana se chlubí novým logem automobilky a upravenou maskou chladiče. Nejspíš si toho ani nevšimnete…

Ani v kabině se neudály žádné radikální změny. Milou novinkou je, že standardní součástí infotainmentu Easy Link bude nově navigace, pokrokem je také bezdrátová podpora Android Auto a Apple CarPlay.

Mírně upraven byl digitální přístrojový panel, který na své sedmipalcové obrazovce (v základu pro výbavu Evolution) umí nově zobrazovat informace na větší ploše panelu. Vyšší výbavy mají v základu větší desetipalcový displej.

Nabídka motorizací zůstává beze změny, základem je stále čtyřválec o objemu 1,3 litru vybavený mild-hybridní technologií a kombinovaný vždy pouze s dvouspojkovým automatem. K mání je buď v provedení o výkonu 103 kW (140 k), nebo 116 kW (160 k). Zůstává také efektivní samonabíjecí hybrid E-Tech s kombinovaným výkonem 105 kW (145 k), který umí jezdit za pět litrů na sto.

Ceník nové Arkany ještě nemáme, ale kvůli úzkému rozsahu změn se nejspíš oproti současné verzi příliš nezmění – díky akčním cenám se začíná na částce 661 000 Kč. První zájemci v ČR si budou moci modernizovanou Arkanu objednat letos na podzim.

Načítám