Hlavní obsah

Francouzský bestseller v novém: Renault Clio má modernější design, pod kapotou se ale moc nezměnilo

Foto: Renault

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

A je tady! Francouzi konečně představují faceliftované populární Clio s nejmodernějším designovým jazykem značky. Kompaktní hatchback do města se poprvé ukazuje s novou image, ekologičtějším interiérem a sportovnější výbavou Esprit Alpine. V Česku se bude prodávat se třemi motorizacemi, jimiž automobilka cílí snad na všechny zákazníky.

Článek

Jeden z nejlepších francouzských hatchbacků minulosti i současnosti se představuje s novou tváří. Renault dnes oficiálně odhaluje očekávaný facelift populárního modelu Clio, který se ve své páté generaci prodává už od roku 2019. Automobilka současně připomíná, že už od roku 1990 prodala šestnáct milionů vozů svého bestselleru, a dokonce dvakrát získala prestižní ocenění pro Evropské auto roku. Novinka přijíždí s upraveným designem, ekologičtějším interiérem, sportovnější výbavou Esprit Alpine a třemi známými motorizacemi.

Nejzásadnější novinkou vylepšeného Clia je upravená tvář vycházející z nového designového jazyka značky navrženého pod vedením šéfdesignéra Gillese Vidala. Renault říká, že v budoucnu chce vyrábět modernější a výraznější vozy, a modernizované Clio to jen potvrzuje. Charakteristickým rysem tak bude upravené LED osvětlení s tvarem inspirovaným logem značky – segmenty denního svícení mají tvar polovičního kosočtverce. Na tento výraz si rychle zvykněte, brzy ho uvidíte mnohem častěji (již brzy třeba na modernizovaném Capturu).

Foto: Renault

Nejdůležitější novinkou Renaultu Clio je nová image. Světelný podpis denního svícení se inspiruje znakem.

Záď byla upravena pouze decentně, hlavními novinkami jsou přepracovaný zadní nárazník s opticky větším difuzorem a přepracovaná koncová světla. Automobilka si pro nejnovější Clio připravila sedm barev a bude jej obouvat na šestnácti- nebo sedmnáctipalcová kola se šesti různými designy podle vámi zvolené výbavy, přičemž čtyři typy jsou z lehkých slitin.

Francouzi při modernizaci zapracovali také na celkovém dojmu z interiéru, s ohledem na dnešní trendy se pochopitelně nese v duchu udržitelnosti. Automobilka využívá ekologičtější a ušlechtilejší materiály a již známou výbavu Techno nově vybavila ekologicky vyrobenou textilií obsahující až 60 procent vláken Tencel, látky na bázi celulózy. Renault současně zdůrazňuje, že v nejnovějším Cliu nemá živočišnou kůži, ale využívá pouze „zelenější“ umělou kůži z přírodních a polyesterových vláken.

Foto: Renault

Nová sportovněji pojatá výbava Esprit Alpine je charakteristická sportovními anatomickými sedadly.

Novinkou faceliftovaného modelu je nová sportovnější výbava Esprit Alpine zakládající na charakteristických rysech kultovní značky Alpine. Zvenku zaujme výraznějším designem a v interiéru má anatomická sedadla ve spojení s exkluzivnějšími materiály a francouzskou trikolórou.

Po technické stránce se toho ale pod kapotou Clia moc nezměnilo. Před řidičem je stále digitální přístrojový štít se 7" nebo 10" displejem, multimediální systém Renault Easy Link (čili ne modernější R-Link postavený na Googlu, jako najdete v elektrickém Meganu E-Tech nebo Australu) se 7" nebo 9,3" dotykovou obrazovkou, nově s bezdrátovou konektivitou mobilních telefonů s podporou Apple CarPlay a Android Auto.

Foto: Renault

Zadní část je přepracovaná pouze decentně, největší změnou je nová grafika koncových světel.

O bezpečnost cestujících se pak v nejnovějším Cliu stará dvacítka vyspělých asistenčních systémů ADAS pro jednodušší a bezpečnější řízení. Nejdůležitějšími pomocníky jsou balíček Active driver assist (adaptivní tempomat, funkce Stop & Go a udržování v jízdním pruhu), 360stupňový kamerový systém pro přehlednější parkování nebo aktivní nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů. Díky tomu je i malé auto do města vybaveno nejmodernějšími technologiemi.

Také v oblasti motorizací je vše při starém. Úplným základem bude normální benzinový tříválec TCe 90 (90 koní) se šestistupňovým manuálem. Šetřílky zaujme dvoupalivový tříválec TCe 100 LPG (100 koní), spalující benzin a plyn, s kombinovaným maximálním dojezdem až 1000 kilometrů. A vrcholnou variantou bude hybridní benzinová jednotka E-Tech o systémových 145 koních s intenzivnější dynamikou a nízkou spotřebou.

A kolik nové Clio bude stát? Francouzský Renault při představení zatím nezveřejnil oficiální ceník, na který si budeme muset počkat. Stejně tak je momentálně ve hvězdách i očekávaný termín, kdy se vůz objeví na českém trhu. O dalších důležitých novinkách vás samozřejmě budeme informovat.

Reklama

Související témata:
Načítám