Hlavní obsah

Renault Captur E-Tech – Elegantní spořílek do zásuvky

Foto: Martin Jánský
18. 1. 2021

Renault se při elektrifikaci svého kompaktního bestselleru rozhodl jít cestou plug-in hybridního kompromisu. Jeho pohon je přitom však dost inovativní a využívá zkušenosti inženýrů ze závodů Formule 1! Jak ale funguje v reálném světě – přinese skutečně slibovaný příjemný a úsporný provoz?

Článek

Vážně není těžké pochopit, proč je Renault Captur s přehledem nejprodávanější kompaktní crossover. Stačí se na něj podívat – je všeobecně líbivý bez samoúčelných výstředností, trochu roztomilý, ale ne příliš dětinský, dost sebevědomý, aby zaujal muže, a přitom dost jemný, aby se líbil i ženám. Prostě obecně pohledné auto.

Foto: Martin Jánský

Capturu to sluší z každého úhlu

Navíc je dost prostorný (vpředu se pohodlně usadíte, dozadu se vejde i dospělý a kufr má objem až 536 l) a ukázkově praktický (spousta odkládacích ploch a kapes, posuvná zadní lavice, dvojité dno kufru atd.). Kabina má povedený design a velmi slušné zpracování, najdete tu svižný a intuitivní infotainment s širokou konektivitou a spoustu prvků komfortní výbavy.

Rozsáhlý je i seznam dostupných jízdních asistentů (nouzové brzdění, adaptivní tempomat, vedení jízdy v pruhu atd.), nabídka motorů čítá úsporné benziny (tříválce i čtyřválce) a diesely, dokonce i veleúspornou verzi na LPG, to vše s dost rozumnou cenovkou. Tady si vybere zkrátka každý…

Foto: Martin Jánský

Kabina Capturu je moc příjemné místo k životu a cestování

Captur je dobrá volba, i když chcete moderní elektrifikovaný pohon. Renault nešel odvážnou cestou čistého elektromobilu, ale zvolil rozumný kompromis v podobě plug-in hybridního pohonného ústrojí. Základ je shodný s hybridním Cliem a stojí na spolupráci atmosférické šestnáctistovky s elektromotorem, jejichž společná síla se přenáší na přední kola prostřednictvím inovativní automatizované sekvenční převodovky.

Na tomto konceptu Renault využil zkušenosti ze závodního programu a princip fungování hybridu obrátil de facto na ruby – Captur se vždy rozjíždí na elektřinu a až poté (když po něm chcete víc rychlosti) přejde na benzinový motor (musíte se soustředit, abyste změnu zaregistrovali, nijak neruší). V reálném provozu tak máte zcela hladký a docela svižný odpich od semaforů. Ve zcela tichém EV módu trávíte až překvapivě hodně jízdního času, což je přínosné pro klid a pohodu na palubě.

Reálná spotřeba se ve městě pohybuje kolem plus minus čtyř litrů, na okreskách je to blíž pěti a dálnice jezdíte za šest. Slušný výsledek odpovídající dieselovému motoru, ale když Captur E-Tech pravidelně napíchnete na necelé tři hodiny do zásuvky, získáte až 50 čistě elektrických kilometrů (v reálném provozu jste spíš na 30–40 km, ve městě pak můžete pravidelnou rekuperací natáhnout elektrický dojezd až k tabulkové hodnotě), což spoustě lidem pokryje každodenní dojíždění, a spotřebu tak sníží až k magické hranici 0 l/100 km.

Jízdně se plug-in hybridní Captur E-Tech nijak neliší od svých konvenčních sourozenců – jezdí jistě a bezpečně, řídí se snadno (zvlášť díky automatické převodovce) a posádku zahrnuje pohodlím a tichem. Přesně to, co od svého auta většina zákazníků čeká. Hračičkům přinese navíc řidičskou výzvu v podobě práce s hybridním pohonným ústrojím pro co nejlepší efektivitu, všechny ostatní potěší skutečně tichým a úsporným (pokud ho budete správně používat) provozem.

Jestli plug-in hybridní verzi Capturu něco chybí, pak je to přívětivá cenovka. Kvůli sofistikované technice a nejvyšší výbavě je v modelové nabídce tento Captur s přehledem nejdražší a museli byste hodně kouzlit s kalkulačkou, aby se vám jeho koupě skutečně vyplatila. To však neznamená, že nedává smysl – je pouze určený pro velmi specifickou cílovou skupinu (mohou často nabíjet, většinou jezdí po městě do 50 km denně, jen občas vyrazí na delší výlet), která si ho pro své bezproblémové fungování určitě zamiluje. Všichni ostatní si bezpochyby snadno vyberou ze zbytku nabídky Capturu…

Plug-in hybridní Renault Captur E-Tech se nabízí pouze v nejvyšší výbavě Intens, a stojí tak 735 000 Kč, což je o masivních 170 tisíc víc než druhý nejdražší model TCe 140 EDC. Pokud chcete skutečně šetřit, pořiďte si Captur TCe 100 spalující LPG.

Technické údaje
Pohonřadový čtyřválec, uložený vpředu napříč + elektromotor
Zdvihový objem1 598 cm3
Výkon68 kW (91 k) při 5 600 ot./min.
Točivý moment144 Nm při 3 200 ot./min.
Elektromotor69 k a 205 Nm
Kombinovaný výkon hybridního ústrojí160 k
Převodovkamultimódová automatická – 2 stupně pro elektromotor, 4 stupně pro spalovací motor
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 564 kg
Akcelerace 0–100 km/h10,1 s
Maximální rychlost173 km/h
Kombinovaná spotřeba1,4 l/100 km
Objem palivové nádrže39 l
Kapacita baterie9,8 kWh
Elektrický dojezd50 km
NabíjeníAC 3,7 kW
Kola a pneumatiky215/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 227/1 797/1 576 mm
Rozvor2 639 mm
Objem zavazadlového prostoru379 l

Reklama

Sdílejte článek