Hlavní obsah

Kontroverzní auto roku a začátek motorkářské sezony – týden v Garáži

Foto: Auto roku

Jednoznačně největším tématem uplynulého týdne se stalo vyhlášení výsledků ankety Auto roku. Letošní sdružený ročník totiž vůbec poprvé v historii vyhrálo elektrické auto. A to rovnou exkluzivní BMW i4.

Článek

Na prvním místě elektrický bavorák, jehož základní cena atakuje jeden a půl milionu korun, na druhém kříženec kombi a terénního auta Subaru Outback a až na třetím Škoda Fabia – nezpochybnitelný favorit čtenářů Garáže, jak koneckonců ukazuje pohled na výsledky naší interní, čistě čtenářské ankety.

Dvojročník Auta roku prostě vzbudil emoce, což bylo to vidět i v komentářích pod článkem s výsledky. V nich převládal názor, že „banda úplatných novinářů zvolila normovaného vítěze a celé je to vlastně jen další forma tlačení elektromobility do nebohých obyčejných lidí“.

Tak jen na okraj. Kdybych opravdu dostal všechny ty peníze, co mi byly diskutujícími pod články za celou moji kariéru přiřknuty, tak už jsem se na to dávno vykašlal, postavil si barák, koupil Rolls-Royce a šel jezdit bagrem. Jen tak abych se nenudil.

Pro spoustu lidí to bude zamávání červeným hadrem, ale BMW i4 zvítězilo v anketě prostě proto, že je skvělé. Vážně je natolik skvělé, že velkou spoustu lidí konečně přesvědčí, že elektrické auto není ani slepá ulička, ani „diktát z EU“, ale reálně funkční a konkurenceschopné auto, které uhrane i toho nejzarputilejšího nadšence do řízení. A navíc je cenově konkurenceschopné – je totiž levnější než klasická řada 4 Gran Coupé v ekvivalentních motorizacích.

Vyvstává tedy jedna prostá otázka – souhlasíte s výsledky Auta roku 2021/2022? Dejte nám vědět v anketě!

Líbí se vám výsledky letošního dvojročníku ankety Auto roku?
Ano!
12,6 %
Ne!
87,4 %
Celkem hlasovalo 1089 čtenářů.

Dost už ale Auta roku. Co dalšího se tento týden odehrálo? Náš vrchní expert přes Jawu Honza Čejchan sepsal malou pozvánku do letošní sezony na základě srazu Jawy 300 CL, který sám uspořádal. A to srazy vlastně vůbec nemá rád.

Foto: Jan Čejchan

Tečka za minulou sezonou je přáním hladkého jawáckého rozjezdu do sezony 2022

Jako vždycky jsme taky otestovali několik aut. Měli jsme tu dva zástupce automobilky Kia – konkrétně rodinné SUV Sportage a crossover XCeed. Vyzkoušeli jsme taky „nudně perfektní“ sedan Toyota Camry a plug-in hybridní Volvo V90 T6 Recharge. Náš videoredaktor Honza Koubek potom koncem minulého týdne otestoval Opel Mokka.

Expert na ojetiny Dalibor Žák se podíval na to, jak si na komplikovaném trhu ojetin vybrat auto na léto a Tomáš Hyan zavzpomínal na téměř zapomenutý teréňák z Ukrajiny – pozoruhodný LuAZ. Máme tu taky dvě zamyšlení nad interiéry aut. Jednak ergonomické prohřešky ze světa volantů, jednak pojednání o tom, jak automobilky dělají vnitřní prostory svých aut „udržitelnější“ – ať už to znamená cokoliv.

Důležité (a elektrické) novinky přišly ze světa prémiových automobilek. Mercedes ukázal největší elektrický model EQS SUV, u BMW představili novou řadu 7 včetně elektrické verze a Lexus láká na elektromobil RZ 450e.

V Kolíně se začalo vyrábět nejlevnější auto na území ČR – Toyota Aygo X. Rumunská Dacia zase oznámila, že po půlstoletí vyrobila vůz s pořadovým číslem 10 000 000. A uniknout by vám neměly ani nové dvě verze očekávaného Hyundaie Staria – „korejský Multivan“ totiž přijíždí jako obytňákluxusní limuzínová varianta.

Reklama

Související témata:
Načítám