Hlavní obsah

Toyota Camry přiváží luxus dostupný pro (skoro) každého

Foto: Lukáš Kukla
19. 4. 2022

Tohle auto vám dech nevyrazí. Toyota Camry je typický manažerský kočár: nudný na pohled, nudný při řízení i jízdě, nudně úsporný a nudně praktický. Ale nám se stejně moc líbí! A to může mít jenom jediné vysvětlení…

Článek

Asi stárnu. Ranní vstávání začínají být bolestivá, energie už taky není tolik, co bývalo, a svět se mi začíná zdát zbytečně uspěchaný. Vlastně jsem dost zpomalil i za volantem. Už nemusím předjíždět za každou cenu ani nepotřebuji vymést každý apex, víc si začínám cenit pohodlných kočárů místo uskákaných sporťáků a místo řevu vytočeného motoru mi větší radost začíná dělat ticho. Nu, je to tady – přišel čas pořídit si Mercedes…

Jenže můj zůstatek na účtu říká, že si mám nechat zajít chuť a porozhlédnout se jinde. A vážně není příliš těžké v nabídce Toyoty přehlédnout model Camry. Tahle manažerská limuzína je sice nenuceně elegantní, když si ji pečlivě prohlížíte, ale také ji můžete snadno minout, když se nesoustředíte. Stejné je to v interiéru, který vám svou architekturou nebo barevným/materiálovým pojetím dech nevyrazí, ale vklouzněte do pohodlné kožené sedačky, elektricky si ji nastavte do své oblíbené polohy a rázem budete v Camry jako doma.

Foto: Lukáš Kukla

V provozu Camry snadno přehlédnete, ale jinak je to vlastně pohledné auto

Nenápadný bestseller

Toyota Camry patří k nejprodávanějším autům na světě – dlouhodobě se umisťuje v TOP10, předskočit ji dokážou jen pick-upy a SUV, s přehledem za sebou nechává ostatní běžná osobní auta (Corolla, Civic). Samozřejmě za to vděčí hlavně americkému trhu, kde je dlouhodobě oblíbená. Měli byste také vědět, že jméno Camry se poprvé objevilo v roce 1979 jako verze Celicy, od roku 1982 jde o samostatný model a loni v létě jeho již osmá globální generace pokořila milník 10 milionů vyrobených aut.

Foto: Toyota US

Toyota Camry s pořadovým číslem 10 milionů vyjela z továrny v americkém Kentucky loni v červenci

Tady je totiž vše na svém místě, ovládacích prvků je tu tak akorát, abyste měli důležité funkce hned po ruce a přitom nebyli zavalení tlačítky. Výbava si nezadá s tou v autech prémiové třídy – sedadla vpředu jsou vyhřívaná (stejně jako volant) i ventilovaná, palubní přístroje jsou doplněné průhledovým displejem, dotykový infotainment s 9palcovou obrazovkou (vylepšení nedávné modernizace) má skvělé rozlišení a širokou konektivitu (systém na něm působí zastarale, ale stejně byste si připojili svůj telefon přes Android Auto nebo Apple CarPlay) doplněnou indukčním nabíjením, nad vaší bezpečností bdí balík sofistikovaných jízdních asistentů (nouzové brzdění nově umí rozeznávat chodce a cyklisty a dává také pozor na protijedoucí auta a přecházející chodce při odbočování na křižovatkách, adaptivní tempomat komunikuje se systémem čtení dopravních značek a systém udržování jízdy v pruhu lépe čtení čáry na silnici) a na cestu vám krystalicky čistě vyhrává prémiové audio JBL s 9 reproduktory.

Tedy pokud ho nevypnete, abyste si užili víc ticha. Pokročilý hybridní pohon Toyoty totiž dokáže velmi efektivně využívat elektřinu získanou častou rekuperací (nabíjí se pouze jízdou), takže v naprosto tichém a bezemisním režimu tráví klidně polovinu jízdní doby (ve městě o trochu víc, na dálnicích o dost méně). A když se pak ozve čtyřválcový dvouapůllitr, je dostatečně utlumený a vytočený jen chvíli, protože výkonu máte až dost – kombinací obou pohonů dokonce až 218 koní.

Vážně si myslíte, že potřebujete diesel?

Camry nabízí jedinou pohonnou jednotku, a to pokročilý hybrid kombinující atmosférický benzin s elektromotorem a e-CVT převodovkou. Fanoušci dieselů typických pro tuto automobilovou třídu tak nejspíš ohrnují nos, jenže tenhle hybrid umí být tišší (díky jízdě na elektřinu a ani v benzinovém režimu netahá za uši) a podobně úsporný: v kombinaci dosahuje spotřeby kolem 5,5 litru, ve městě a na okreskách ji stlačíte i pod pět litrů, při dálničních přeletech se naopak přiblíží šesti. Což je ale pořád na takhle velké auto velmi pěkná hodnota. Věřte nám, diesel vám fakt chybět nebude.

Foto: Lukáš Kukla

Pod kapotou je hybridní pohonná jednotka, diesel nehledejte

Ale na závodění to není, Camry totiž jako správná luxusní limuzína preferuje spíše klidnější styl jízdy, který také vrchovatě odmění plavným pohodlím. Podvozek maskuje výmoly a záplaty, všechny nerovnosti a zpomalovací prahy mění jako mávnutím kouzelného tlumiče na komfortní zhoupnutí, přitom má v zatáčkách dost jistoty, abyste si nepřipadali jako v bárce na rozbouřeném moři. Řidičsky to ale velká zábava není, spíš je to o celkovém požitku z klidu a pohody.

Zní to nudně? No, ano, Camry je nudné. Prostě cílí na zkušenější řidiče, co radost ze života nehledají za volantem. Jeho účelem není rozproudit vám krev v žilách, ale naopak se vás snaží vyklidnit a zrelaxovat, rozmazlovat širokou výbavou a pohodlím. Zkrátka prémiové pohodlí za docela přiměřenou cenu. A pokud byste přeci jen chtěli trochu výraznější osobnost a kvalitnější provedení interiéru, pořád si můžete skočit vedle do Lexusu a pořídit si Camry v hávu modelu ES. I tak pořád vyjde ve srovnání s prémiovými Němci na dost pěkné peníze.

Vybrat správnou verzi Toyoty Camry je poměrně jednoduché – je totiž k dispozici s jedinou motorizací, takže volíte jen úroveň výbavy. Základní Comfort za 1 010 000 Kč docela postačí, ale můžete si dopřát lepší infotainment, čalounění syntetickou kůží a další drobnosti ve výbavě Prestige za 1 070 000 Kč nebo zvolit plnou palbu výbavy Executive za 1 165 000 Kč. Je to na vás.

Technické údaje
Benzinový motoratmosférický řadový čtyřválec, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem2 487 cm3
Výkon130 kW (177 k) při 5 700 ot./min.
Točivý moment221 Nm při 3 600 - 5 200 ot./min.
Elektromotor120 k a 202 Nm
Celkový výkon hybridního systému160 kW (218 k)
Převodovkae-CVT s plynule měnitelným převodem
Pohonpředních kol
Pohotovostní hmotnost1 595 kg
Akcelerace 0-100 km/h8,3 s
Maximální rychlost180 km/h
Spotřeba (kombinace)5,3 l/100 km
Objem palivové nádrže50 l
Kola a pneumatiky235/45 R18
Rozměry (délka/šířka/výška)4 885/1 840/1 445 mm
Rozvor2 825 mm
Objem zavazadlového prostoru524 l

Reklama

Sdílejte článek