Hlavní obsah

Hennessey představuje nejšílenější kabriolet. Má výkon 1 800 koní, stojí 66 milionů a jeden si pořídil Michael Jordan

Foto: Hennessey

Odnímatelná střecha dělá z okruhově orientovaného Hennessey Venom F5 Revolution ve verzi Roadster jeden z nejšílenějších „kabrioletů“ na světě. Jeden má i Michael Jordan!

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ano, můžete postavit auto o výkonu 1 800 koní. Ano, můžete k tomuto autu přidat ještě aerodynamické úpravy zlepšující fungování na okruhu. Ale proboha živého, odstranit z takového auta střechu, že je holý nesmysl! Nebo ne? John Hennessey a jeho tým totiž slovo „nesmysl“ nemají ve svém slovníku, a tak nedávno představili otevřenou verzi svého nejrychlejšího sporťáku.

Článek

Johna Hennesseyho buď milujete, nebo nad ním nechápavě kroutíte hlavou. Jedno je však jisté – tento chlapík z Texasu nenechá nikoho chladným. Společně se svým týmem provozuje společnost Hennessey Performance, pro kterou nic není nemožné. Je libo pick-up Ford F-150 o výkonu 1 000 koní? Tudy, prosím. Nebo snad upravený Ford Mustang, který výkonově zastíní většinu exotických supersportů? Ale ovšem!

Vyjmenovat všechny šílenosti z Texasu by vystačilo na samostatný článek. Jedno je však jisté – k vrcholnému dílu Johna Hennesseyho nepochybně patří supersport Venom F5, který by měl patřit k těm nejrychlejším a nejbrutálnějším supersportům světa. Nejnovějším přírůstkem je model Venom F5 Revolution Roadster, který vidíme na fotografiích.

Hennessey ve skutečnosti zveřejnilo malou ochutnávku už letos v květnu. Tehdy firma na svých sociálních sítích sdílela fotografii neznámé a tajemné verze Venomu F5, u které se nechal šéf John Hennessey vyfotit po boku jednoho z věrných zákazníků a dobrých přátel, jakéhosi Michaela Jordana. Dnes už víme, že oním modelem byl právě nový Roadster Revolution.

Foto: Hennessey

Verze Revolution se od standardní liší aerodynamickým paketem, který sice snižuje maximální rychlost, má však příznivý vliv na chování vozu v zatáčkách díky vyššímu přítlaku.

V popisku fotografie tehdy stál slogan „speciální Venom F5 pro speciálního přítele“. Ona speciální novinka je evolucí modelu Venom F5, který aspiruje na titul nejrychlejšího silničního vozu světa. Kromě „standardní“ F5 přišla ještě verze s odnímatelnou střechou a poté právě okruhově zaměřená verze Revolution, jež se nyní rovněž dočkala otevřené verze Roadster. Která z nich je větší nesmysl, to už necháme na čtenářích…

Faktem však je, že vycizelovanější (čtěte dražší) verze Revolution je doplněna o řadu aerodynamických úprav zlepšujících fungování vozu na závodní trati. Patří k ním kompletně nová přední maska doplněná o výraznější splitter předního nárazníku se dvěma ukrytými difuzory a malými křidélky po stranách, což má za následek vyšší přítlak. Vzadu bychom pak našli napevno ukotvené přítlačné křídlo, které se stará pro změnu o přítlak na zadní nápravě.

Zajímavé je, že verze Roadster Revolution nepřišla o efektní střešní sání, přestože novinka střechu technicky vzato nemá. Karbonové oválné hrdlo, které se tyčí nad kokpitem motoru, tak vhání co nejvíce vzduchu směrem k motoru za účelem co možná nejvyššího výkonu.

Překvapivě však není Hennessey Venom F5 Revolution Roadster jen okruhovou verzí Venomu F5, které by lidé v Texasu uřízli střechu. Ve skutečnosti totiž byla „pečlivě vyvinuta a navržena přímo pro Revolution Roadster, byť odvozena od svého sourozence s karoserií kupé“, jak by řekli u Hennessey.

Tvořena je jedním souvislým kusem karbonového kompozitu, jenž je z vnitřní strany čalouněn Alcantarou a který všeho všudy váží pouhých osm kilo. Z bezpečnostních důvodů však museli v Hennessey vyvinout ještě speciální vysokopevnostní západky, jež jsou schopné střechu udržet na svém místě i v nesmyslných rychlostech, jakých je Venom F5 schopen.

O pohon se totiž stará monstrózní 6,6l V8 twin-turbo o výkonu přes 1 800 koní pohánějící výhradně zadní kola, který by měl být schopen tuto karbonovou rakev rozjet na více než 300 mil za hodinu (480 km/h), mluví se však o rychlosti až okolo 500 km/h. Zatím jsou to však pouze spekulace, zkoušce ohněm vůz totiž zatím podroben nebyl.

Venom F5 Revolution Roadster je také pořádný kus exkluzivity – každý z nich bude postaven přesně na míru, nebudou tedy na světě existovat dva stejné modely. Pět z nich bude ve speciální edici Bare Carbon, kde je karbonová karoserie nalakována pouze čirým lakem, jak je tomu i v případě vozu na fotografiích.

K dispozici pak nebude více než 12 exemplářů – potažmo 11 vzhledem k tomu, že jeden už si pořídil Michael Jordan. Cena každého vozu se bude pohybovat okolo 3 milionů dolarů (66 milionů Kč).

Reklama

Načítám