Hlavní obsah

Ferrari představilo další unikát na zakázku, má 800 koní, dvanáct válců a žádnou střechu

Foto: Ferrari

Exkluzivní jednokusová „série“ Ferrari SP51 je speciální otevřená verze skvělého super grand toureru, který známe pod názvem 812 GTS

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ferrari se v poslední době nebývale daří, a to jak z hlediska počtu prodaných vozů, tak i marže. Movití lidé totiž i přes patálie, které v posledních několika málo letech zasáhly automobilový průmysl, nadále ochotně utrácejí nemalé peníze za tradici, prestiž a exkluzivitu. Podobně jako šťastlivec, který převezme klíčky od nové SP51.

Článek

Ferrari se momentálně daří, to je holý fakt. Závodní tým Scuderia Ferrari sice naposledy vyhrál Pohár konstruktérů v roce 2008 a posledním šampionem byl Kimi Räikkönen o rok dříve, ale po finanční stránce značka vzkvétá.

Foto: Ferrari

Ferrari v poslední době zaznamenává rekordní tržby, limitky, jako je tato SP51, většinou vyjdou na miliony dolarů

Ve druhém kvartálu letošního roku automobilka zaznamenala příjem 446 milionů eur (11 miliard korun), roční obrat potom činí 1,3 miliardy eur (32 miliard korun), což je dokonce nepatrně lepší než původní prognózy. Částečný podíl na tom má i fakt, že vozy značky Ferrari jsou jakousi pojízdnou paralelou cenných kovů, a tak jen málokdy nejde o dobré uložení peněz.

To přirozeně platí dvojnásob pro speciální, limitované, exkluzivní nebo „výběhové“ edice, chcete-li – jako například tento zbrusu nový model SP51. Tato specialita vycházející z kupé 812 GTS vznikne v lichém počtu, ale ve Ferrari se z nějakého důvodu rozhodli, že tři jsou moc.

Klíčky od této doslova jedinečné edice si převezme zákazník z Tchaj-wanu a vůz vznikal na půdě zakázkové divize Ferrari Special Projects pod dohledem vrchního designéra Ferrari, Flavia Manzoniho. SP51 přirozeně zůstaly základní proporce 812 GTS, ty však byly doplněny o trochu subtilnější a více retro vzhled v porovnání s originálem, ze kterého vychází.

Foto: Ferrari

Rudá barva Rosso Passionale se promítá i do interiéru, stejně jako kontrastní pruhy v podobě prošívání a barevného dekoru mezi sedadly

Ferrari se v tomto směru ohlédlo za svou slavnou minulostí, konkrétně za typem 410 Sport z padesátých let, zlaté éry seriálu tzv. sportovních vozů. S ohledem na to dostala SP51 speciální třívrstvý lak Rosso Passionale se závodními pruhy ve středové části auta, nechybí ani zakázková kovaná kola, vyhrazená speciálně pro SP51.

„Běžná“ 812 GTS používá ve své konstrukci převážně hliník, v tomto případě však dostal hlavní slovo karbon. Ten byl mimo jiné použit k výrobě nově tvarované kapoty s dvěma výraznými průduchy, zasahujícími téměř do poloviny její délky.

Z karbonu jsou i nové „hrby“ za sedadly, které opět odkazují na sportovní vozy, v tomto případě na ty ze 60. let. Kromě té estetické plní také bezpečnostní funkci v případě, že se auto převrátí.

Navržení celkového designu probíhalo za neustálé konzultace s budoucím majitelem a to platí i pro interiér. Vážený klient značky si například přál, aby se „rychlé pruhy“ na horních částech vozu promítaly i do interiéru, a tak je najdeme i mezi sedadly a částečně i na středovém tunelu a na palubní desce.

Sytě rudá barva Rosso Passionale byla použita k čalounění interiéru, jmenovitě ji zahlédneme na spodní části palubní desky, výplních dveří a sedadlech, kde je doplněna o prošívání v barvě výše zmíněných pruhů.

Vzhledem k tomu, že model SP51 vychází z typu 812, má se za to, že pohonné ústrojí zůstalo nedotčené. To by v tomto případě znamenalo libozvučný 6,5l atmosférický dvanáctiválec o výkonu 800 koní v 8 500 otáčkách za minutu. Ferrari k nám navíc bylo natolik ohleduplné a nechalo si cenu vozidla pro sebe, aby nás nemuselo mrzet, kolik že peněz na něj nemáme.

Reklama

Načítám