Hlavní obsah

Balisticky rychlé BMW M8 se dočkalo omlazení

Foto: BMW

Drtivě rychlý grand tourer BMW M8 Competition si od nynějška objednáte jen v silnější variantě, přibudou nová karbonová sedadla a další vybavení

Letí to jako voda, a tak i balisticky rychlý grand tourer BMW M8 Competition musí chtě nechtě projít faceliftem. V BMW vědí, že toho není moc co zlepšovat, a proto se soustředili čistě na modernizaci stávajících dílů a vybavení – těšte se na vítané drobnosti jako větší displej infotainmentu, podsvícenou mřížku chladiče nebo volitelná karbonová sedadla. Faceliftovaná verze přijde na trh na jaře.

Článek

Ještě jedna drobná změna – v „základu“ ho už nekoupíte. Jinými slovy, takzvaně „ne-competition“ verzi už od nynějška nebude možné si objednat, BMW M8 se bude vyrábět výhradně ve vrcholné verzi Competition s posílenou verzí 4,4l dvakrát přeplňovaného osmiválce.

Foto: BMW

Kromě klasického kupé je M8 Competition k mání také ve čtyřdveřové verzi Gran Coupe, případně ve verzi kabrio s plátěnou střechou

Jen pro připomenutí, tohle auto je opravdové zvíře – V8 twin-turbo totiž dává výkon 620 koní a 750 Nm točivého momentu, což umožňuje zrychlení z klidu na stovku za 3,2 sekundy – to už jsme v teritoriu superaut. Pravda, obligátní omezovač to „zařízne“ ve dvě stě padesáti, s paketem M Driver’s Package je však benevolentnější a nechá vás pokračovat až na 305 km/h.

Z hlediska exteriéru ty změny jen rychle „prolítněme“ – nová zatmavená optika LED diod zvaná M Shadowline, do nabídky rovněž přibylo několik málo nových barevných odstínů, jmenovitě šedá Skyscraper a Brooklyn, zelená Isle of Man, modrá Tanzanite II a navrch ještě efektní matně šedá Frozen Pure. Všechny nové odstíny budou součástí programu BMW Individual.

Pro fanoušky „motorsportu“ s velkým i malým M bude zajímavou možností objednat si klasické znaky BMW ze sedmdesátých let, které budou na kapotě, na víku kufru a na středech kol. Kdo však bude chtít zůstat u jednoduché modrobílé vrtule, má rovněž tu možnost.

Interiér přinese slíbený zvětšený displej informačně-zábavního systému, jehož úhlopříčka se zvětší z 10 na 12 palců, bude tedy mít stejnou velikost jako digitální přístrojový štít, prosvítající zpoza volantu.

Fanoušci sportovní a okruhové jízdy jistě uvítají možnost připlatit si za karbonové skořepiny, které jsou lehčí než konvenční sedadla a zároveň nabízejí výraznější boční vedení, a tak i lepší oporu v zatáčkách. Na hlavových opěrkách obou variant sedadel se pak tyčí podsvícené logo modelu.

Ceny za faceliftovanou M8 Competition začínají lehce nad 2,8 miliony Kč, částka platí jak pro klasické kupé, tak i čtyřdveřovou verzi Gran Coupe, kabriolet potom startuje na třech milionech.

Reklama

Načítám