Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Alpina B8 Gran Coupé: uhlazenější a pohodlnější BMW M8

Foto: Alpina

Rychlost v naprostém pohodlí – tak zní filozofie Alpiny, která upravuje vozy BMW do zcela nové podoby. Tentokráte si vzali do parády výkonné čtyřdveřové kupé M850i xDrive Gran Coupé, které má po mnoha citlivých zásazích této špičkové tuningové firmy parametry srovnatelné s nejostřejší verzí M8, ale nabroušenost mnichovského speciálu vyměnila za přívětivou tvář.

Článek

Předně si ujasněme jednu základní věc: Alpina není úpravce v tradičním duchu, ona své vozy přímo komplet staví z dílů dodaných od BMW, akorát je přitom převádí do podoby, jež vyhovuje více její filozofii. Nový model B8 Gran Coupé je tak další z řady úžasně rychlých a neuvěřitelně pohodlných autobahnových křižníků.

Pod kapotou je stejný motor jako v modelu M850i xDrive, tedy 4,4litrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nejvyšší výkon ovšem od standardního provedení mnichovské automobilky povyskočil z původních 530 koní a 750 Nm na brutálních 620 koní a 800 Nm. Díky tomu B8 vystřelí na stovku za pouhých 3,3 sekundy a peláší rychlostí až 323 km/h!

Tyto parametry jsou na dostřel tomu, co nabízí M8 Competition se svými 625 koni, akorát Alpina neobtěžuje své zákazníky omezovačem rychlosti, a nebrání jim tak v rozletu. Síla motoru přenáší na všechna čtyři kola (systém xDrive) prostřednictvím osmistupňové automatické převodovky ZF. Alpina si pohrála i s podvozkem, nové jsou pružiny Eibach a tužší stabilizátory kvůli stabilitě ve vysokých rychlostech, celkové naladění je však spíš pohodlné.

Foto: Alpina

Pod kapotou elegantního vozu jsou ukryté pořádné osmiválcové svaly

Také tento model Alpina prezentuje v klasické zelené metalíze, kterou firma z Buchloe na svých modelech používá už od sedmdesátých let. Pochopitelně nechybí ani decentní bodykit s předním nárazníkem s tradičním nápisem ALPINA.

Typická kola ve stylu Alpina Classic mají rozměr 21 palců a design s 20paprsky, za nimiž lze spatřit brzdiče v typické modré barvě. Záď pak zdobí decentní spoiler lakovaný v barvě karoserie a dvě zdvojené koncovky výfuku z nerezové oceli. Proti BMW M8 vypadá popisovaný model elegantněji a méně agresivně.

Uvnitř pak najdete zakázkové kožené čalounění a větší podíl Alcantary. Nechybí ani plakety Alpina, respektive B8.

Model od Alpiny je dokonce levnější než M8 Competition, které stojí 4,5 milionu korun. V případě BMW Alpina B8 Gran Coupé zaplatíte o 300 tisíc méně. Výběr mezi nimi je ale spíš o vaší filozofii. Máte rychlost raději brutální, nebo uhlazenou?

Který čtyřdveřový rychlík byste raději?
Ostřejší BMW M8
21 %
Distinguovanější Alpinu B8
79 %
Celkem hlasovalo 847 čtenářů.

Reklama

Sdílejte článek