Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

625 koní BMW M8? Pro šílence z G-Power pořád málo!

Foto: G-Power GmbH

Jen blázen by si pomyslel, že BMW M8 potřebuje vyšší výkon

4. 4. 2020

BMW M8 aktuálně platí za jedno z nejrychlejších GT na trhu. V sériovém provedení jeho 4,4l V8 biturbo produkuje výkon 600 koní, respektive 625 ve verzi Competition. Chlapi od G-Power však pravděpodobně mají trochu pohnuté vnímání času (nebo rychlosti) – jak jinak si vysvětlit, že z luxusního čtyřmístného GT vyždímali dalších 200 koní?!

Článek

Když jsme se svezli s BMW M850i, jen těžko jsme na něm hledali nějakou chybu. Nechybělo mu pohodlí, využitelnost, a už vůbec ne rychlost. Když BMW představilo verzi přímo od sportovní divize M, tedy model M8, říkali jsme si, že víc už snad člověk ani chtít nemůže, natož potřebovat. Ale hle – člověk míní, úpravce mění…

BMW M8 je pohodlné, rychlé a díky pohonu všech kol skvěle využitelné. Kdo by chtěl na takovém autě něco měnit? Inu, existuje jistý úpravce G-Power, který řeší přesně tyto „problémy“, když se výkonná auta někomu nezdají být až tak výkonná. A pokud jste čistě náhodou nespokojeni s výkonem svojí nové M8, firma sídlící v německém Neu-Isenburgu vám ráda pomůže vyřešit neklidné spaní.

Jochen Grommisch, majitel a zakladatel společnosti, dokonce nabízí úpravu „em-osmičky“ ve třech fázích. Ta první, prozaicky nazvaná Stage 1, zahrnuje vlastně pouhé přeladění řídicí jednotky. A už pouze tímto zdánlivě jednoduchým úkonem lze výkon zvednout na 720 koní, tedy o rovnou stovku. A nejen to – tohle už je (alespoň co do hodnoty výkonu) stejná kategorie jako u supersportu McLaren 720S. Ve 4,4l V8 BMW se tedy skrývá více potenciálu, než jsme si mysleli.

A jaká že je tedy druhá fáze neboli Stage 2? Tam už chlapi z G-Poweru čarovali trochu více – k přeprogramované řídicí jednotce přihodili nové výfukové svody, upravené katalyzátory (pššt), a výkon tak hned povyskočil na 770 koní. Ve vrcholné fázi potom úprava zahrnuje ještě navíc výfukové potrubí kompletně z titanu a vyšší plnicí tlak díky novým středům obou turbodmychadel – a tam už na brzdě naměříte omračujících 820 koní výkonu.

Zajímavé je, že G-Power (většinou) nemontuje na své výtvory žádné nápadné bodykity ani okázalá křídla – i přes vysoké hodnoty výkonu se vizuální úpravy zpravidla omezují pouze na nová kola, nějaké ty spoilery, odtrhovou hranu na víku kufru a možná zakázkový lak. Jinak ale jejich projekty zůstávají téměř shodné s těmi sériovými, takže nebohý spoluúčastník silničního provozu nemusí mít ani ponětí, že vaše BMW prošlo úpravou od G-Power. Třeba nebohý majitel „obyčejné“ M8…

Takovéto přestavby jsou důkazem, že navzdory emisním represím žijeme ve skvělé době, kde vydolovat z motoru vyšší výkon vlastně není až takový problém – výkon tedy nezemřel, třikrát hurá.

Vsadíme se, že byste rádi znali hodnoty zrychlení a maximální rychlosti – jo, to my taky… Ničemové od G-Power si totiž toto sladké tajemství nechávají pro sebe. Ovšem vzhledem k tomu, že „běžná“ M8 zrychlí na stovku za 3,3 vteřiny a dvoustovkou letí už za 10,8 vteřiny (u verze Competition je to potom o desetinu, resp. dvě desetiny kratší doba), je vysoká pravděpodobnost, že se vrcholná třetí fáze M8 od G-Power dostane na stovku pod magické 3 vteřiny. Maximálka je běžně omezena na 250 km/h, s paketem M Driver je to potom 305 km/h. Ale verze od G-Power? Kdoví…

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.