Hlavní obsah

Norský úpravce stvořil Lamborghini o výkonu 1 200 koní

Foto: Zyrus Engineering

Zyrus LP 1200 – Dost možná jedno z nejrychlejších Lamborghini na světě

19. 7. 2020

Tuningová firma Zyrus asi málokomu bude něco říkat – včetně nás v redakci. Fakt je ale ten, že se nedávno pustili do úpravy Lamborghini Huracán, kde nenechali kámen na kameni. Vůz je rychlejší, silnější a divočejší. Vlastně docela připomíná závodní Huracán Super Trofeo, jen s tím rozdílem, že by závodní vůz dokázal předjet. Takže, jak už jistě tušíte, původem norská firma Zyrus není parta žádných střízlíků. Jsou to úplní maniaci!

Článek

Víte, jak to je s těmi tunery – pokud někomu něco nestačí tak, jak je to z výroby, přichází jejich chvíle. Patrně se však nenajde mnoho lidí, kterým by nestačil výkon Lamborghini Huracán, nebo dokonce odlehčené a silnější verze Performante. I když, přece jen se někdo najde. A společnost Zyrus je odhodlaná tuto díru na trhu zaplnit.

Foto: Zyrus Engineering

Zyrus LP 1200 je velmi, velmi přepracované Lamborghini Hruacán. Z toho původního ve skutečnosti zbylo jen velmi málo. Koneckonců, podívejte se na záď…

Tohle monstrum vlastně má něco málo společného se závodním Huracánem – Zyrus totiž má na starosti právě Huracán Super Trofeo v norském seriálu Extreme GT Championship. Získané zkušenosti tak využili při tvorbě této karbonové placky o výkonu děsivých 1 200 koní. Celkem by jich mělo vzniknout 24. První tucet údajně zůstane pouze okruhovými monstry, ale těch druhých dvanáct by se mělo podle všeho dočkat silniční homologace – jak, o tom prozatím můžeme jen diskutovat.

Všech 24 kusů příšery jménem „Zyrus LP1200“ pak používá původní 5,2l desetiválec, ovšem zde byl posílen rovnou o dvě turbodmychadla. To ale samozřejmě není vše, samotné přimontování turbodmychadel nestačí. Je tu nová řídicí jednotka od vyhlášené firmy Motec, sací a výfukové potrubí z inconelu a samotný výfuk je potom z titanu. Je ale poměrně překvapivé, že původní superrychlá dvouspojková převodovka upravena vůbec nebyla – ta totiž letěla rovnou do koše. Místo ní je tu stará dobrá závodní sekvence od profíků Xtrac. Ti dělali převodovku například pro vůz Pagani Zonda R.

Není tak úplně tajemstvím, že Zyrus Engineering není jediná tuningová firma na světě, která nabízí podobný „biturbo doping“ pro supersport z italské Sant'Agata Bolognese. Vtip je v tom, že právě Zyrus tuto vizi zatím dotáhl zdaleka ze všech nejdále. Nejvyšší rychlost vozu ovšem tuneři ještě nezveřejnili. Každopádně pomalejší Lamborghini Haracán Performante jede až 325 kilometrů v hodině.

Na karoserii nelze přehlédnout řadu změn – vlastně jde o kompletní bodykit, zepředu až dozadu. Je tu nová přední maska, nové boční prahy, výrazně rozšířené blatníky, a na závěr je tu velmi dramatická záď, které de facto chybí zadní nárazník. Místo něj je tu jen obrovský difuzor, který pomáhá auto tlačit k zemi. Nad ním je pro jistotu karbonový spojler připomínající jídelní stůl.

Všechny tyto serepetičky možná vypadají velmi poutavě, zároveň ale fungují – jsou převážně z karbonu, a tak se hmotnost podařilo udržet na krásných 1 200 kilogramech. Jistě není náhoda, že všechny tyto přítlačné prvky jako již zmíněný difuzor, obří zadní křídlo, podlaha vozu nový nízký čumák generují přítlak o stejné hodnotě. Zyrus LP 1200 byl také už párkrát spatřen, jak krouží na Nürburgringu – máme snad očekávat nějaký nový rekord?

Podle prezentace na stránkách úpravce má být vůz dostupný dokonce ve třech výkonových variantách, a sice: LP 1200, LP 1600, a dokonce LP 2000! Inu, když si člověk myslí, že ti tuneři už šílenější být nemůžou…

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.