Hlavní obsah

Nejočekávanější motorky pro sezónu 2020

Foto: Ducati

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Já vím, je začátek roku a počasí hlásí, že teprve za pár dní dorazí do ČR vůbec první pořádný sníh za letošní zimu. Přilby a rukavice jsou uskladněné stejně jako naše stroje. To ale neznamená, že se nemůžeme podívat na stroje budoucí a porozhlédnout se po tom, co na nás motocyklové značky chystají na sezónu 2020.

Článek

Rok 2020 se opět nese ve znamení strašáku s názvem Euro. Pátá iterace evropské emisní normy vešla v platnost 1. ledna letošního roku, což znamená, že motorky budou muset vypouštět zase o něco méně emisí. Jakkoliv mi řešení emisí u motorek, kterých je se srovnání s auty zlomek a najezdí minimum kilometrů, přijde přitažené za vlasy.

Podstatné je, že kvůli tomu motocyklové značky stáhly některé modely z trhu a spousta modelů musela prodělat větší či menší úpravy, aby se do přísných předpisů vešly. My se však podíváme na tu veselejší stránku světa jedné stopy a ukážeme si očekávané nové motorky, které začnou brázdit silnice v roce 2020. Protože jak se ukazuje, norma nenorma, chytří inženýři se umí popasovat s lecčím a výčet novinek je parádně nabitý.

Aprilia RS 660

Foto: Aprilia

Na dvouválcový supersport střední kubatury od Aprilie se osobně hodně těším – jde totiž o duchovního nástupce dvoutaktní bestie RS 250, která uměla koncem devadesátých let potrápit nejednu čtyřválcovou japonskou šestistovku. Řadový dvouválec (už samozřejmě čtyřtaktní) má 100 koní, což je krásná hodnota u motorky, jejíž hmotnost se drží pod 170 kilogramy.

BMW F 900 R a XR

Foto: BMW

BMW F 900 R

Foto: BMW

BMW F 900 XR

Také motocyklová divize BMW, známá hlavně pro svoje boxery, se vytasila s novým řadovým dvouválcem. Oproti předešlé generaci má větší objem 895 kubíků a pohání hned dvě nové motorky. Tou první je naháč F 900 R, tou druhou potom cestovní univerzál F 900 XR. Obě motorky disponují pěkným výkonem 105 koní.

Ducati Streetfighter V4

Foto: Ducati

Nyní ovšem střední kategorii opusťme. Nový Streetfighter V4 od Ducati je totiž bestií spadající do kategorie „hypernaked“. Jde prakticky o vrcholný superbike Panigale V4 zbavený plastů a převlečený do podoby pouličního rváče. Ten váží 201 kilogramů, potažmo jen 199 u ostřejší verze S, a disponuje šíleným výkonem 208 koní.

Harley-Davidson Livewire

Foto: Harley-Davidson

Těšil jsem se, že do tohoto odstavce popíšu nový naháč Bronx a enduro Pan America. Jenže tyto modely, představené na podzimním veletrhu EICMA, jsou pouze prototypy, které půjdou do prodeje až jako modelový rok 2022 (tak drobná změna - zastoupení uvedlo, že nakonec by měly nové motocykly dorazit již ke konci letošního roku). Jedna horká novinka tu však přece je – na trh přichází dlouho propíraný elektrický Harley Livewire. Cruiser s okamžitým a mohutným nástupem točivého momentu má 105 koní, a ačkoliv asi nebude imponovat tradičním příznivcům značky, jsem na něj velmi zvědavý.

Honda CRF 1100 Africa Twin

Foto: Honda

Univerzální cestovní enduro Africa Twin se těší ohromné popularitě. V roce 2016 si jej motorkáři zamilovali, a bylo proto bez diskuze, že brzy přijde nová a vylepšená generace. Ta právě klepe na dveře a mimo většího motoru o objemu 1 084 kubíků s výkonem 102 koní si přiváží novou elektroniku, semiaktivní podvozek a další prvky.

Kawasaki Z H2

Foto: Kawasaki

A teď další stroj pro pořádné střelce (a magory). Kawasaki je v tuto chvíli jediný velkosériový výrobce využívající přeplňování kompresorem. Kapotovaná H2 je uznávaná a obávaná bestie a už delší dobu bylo jasné, že se dočká i „svlečení“ do podoby naháče. Ten se přidal do rodiny modelů „Z“ a postavil se rovnou na její vrchol. Litrový čtyřválec má 200 koní výkonu a díky kompresoru nevídanou křivku točivého momentu.

KTM 890 Duke R a 390 Adventure

Foto: KTM

KTM 890 Duke R

Foto: KTM

KTM 390 Adventure

Oranžády z rakouského Mattinghofenu toho mají na nadcházející rok víc, ale tohle jsou dva velcí favorité. Jednak je tu ostřejší a výkonnější verze živelného a zábavného naháče Duke 790, přezdívaného „skalpel“. Jeho „erkové“ provedení si polepšilo o větší motor, který se nově pochlubí 890 kubíky a výkonem 121 koní. Druhou očekávanou novinkou je menší cestovní enduro s jednoválcem, určené především pro mladší cestovatele.

Suzuki V-Strom 1050

Foto: Suzuki

S novou generací oblíbeného V-Stromu sází Suzuki tak trochu na retro vlnu. Přední hranaté světlo (podobné jako na sportovní Kataně) i celkový design kapotáže odkazuje na cestovní endura dob minulých, především na DR 800 Big s legendárním obřím jednoválcem. Nový V-Strom je však zcela moderním strojem, jehož dvouválec má 1 037 kubíků a 107 koní.

Triumph Rocket 3

Foto: Triumph

Rocket 3 ve verzích R a GT

Majestátní roadster Triumph Rocket se už po mnoho let chlubí jedním významným „nej“. Jeho tříválec je největším motorem v sériově vyráběné motorce a nová generace, u které se objem navýšil dokonce na 2 458 kubických centimetrů, tuhle pozici zase potvrzuje. K tomu přidává 167 koní, 221 Nm točivého momentu a suchou hmotnost pod 300 kilogramů, která je výrazně nižší než u předchůdce.

Yamaha Tracer 700

Foto: Yamaha

Menší verze cestovní Yamahy Tracer si sice ponechala základ z loňského modelového ročníku a jedná se tedy vlastně o velký redesign, ale i tak je to zásadní novinka vzhledem k tomu, jak oblíbené jsou „sedmičkové“ Yamahy vybavené řadovým dvouválcem. Ten i přes novou normu Euro 5 podává výkon 75 koní.

Reklama

Načítám