Hlavní obsah

Jedenáctá generace legendární Hondy Civic přijíždí

Foto: Honda
19. 11. 2020

Honda představila zcela novou generaci svého legendárního Civicu. Oproti předchůdci nabídne umírněnější design, propracovanější interiér, více techniky a více bezpečnosti. Nás ale nejvíc zajímá, jestli bude nováček stále tak příjemný na řízení…

Článek

Příběh modelu Civic píše automobilka Honda již od roku 1972 (tedy o dva roky déle než Golf) a příští rok začne jeho jedenáctá kapitola (Golf je aktuálně u osmičky), která se nám právě představila ve své prototypové formě – to znamená, že před sebou máte prakticky hotové auto, u kterého se do začátku sériové produkce plánované na příští rok změní už pouhé kosmetické detaily.

Jedenáctá generace je spíše důkladně přepracovanou desátou generací. Patrné je to na první pohled, se svým předchůdcem sdílí nízkou stavbu a elegantní profil, který se nám na Civicu tolik líbil (na fotkách vidíte variantu sedan, v nabídce bude také jako sportovnější hatchback). Tentokrát jsou však jeho tvary uhlazenější a decentnější, což bude z pohledu mnoha zákazníků spíše ku prospěchu věci.

Foto: Honda

Stále elegantní, vizuálně však o poznání decentnější

Nový Civic využívá stejnou platformu jako předchůdce, velikostně tak bude prakticky stejný a nabídne i podobný vnitřní prostor pro posádku a zavazadla, což je v pořádku, v tomto ohledu Civicu nic nechybělo. Kompletně přepracovaná však byla palubní deska, a i když Honda ještě nevypustila žádnou fotku finální podoby (pouze skicu, kterou můžete vidět níže), zdá se, že nový model bude mnohem příjemnějším místem k životu.

Foto: Honda

Kabina nového Civicu by měla být výrazným zlepšením

Designéři se nechali inspirovat povedenou Hondou e a zvolili čistší, jednodušší styl, kabina by si přesto měla ponechat vynikající ergonomii a řidič se může těšit na perfektní pozici za volantem jako u předchůdce. Honda s novou generací Civicu přešla na nový infotainment s 9palcovým dotykovým displejem (dříve měl úhlopříčku pouze 7 palců), který snad bude výrazně intuitivnější než ten současný, krok vpřed by měl udělat i kompletně digitální přístrojový panel.

Obrovskou výhodou minulé generace byla také široká nabídka asistenčních systémů již v základní výbavě (nouzové brzdění, inteligentní adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, čtení dopravních značek atd.) a nový Civic bude tento trend následovat, měl by k tomu však přidat ještě pár nových pasivních i aktivních systémů zvyšujících bezpečnost, stejně jako vylepšený design airbagů. Žádné detaily však Honda zatím nezveřejnila.

Totéž platí i pro pohonné jednotky, ale tušíme, že nový Civic bude stále stavět na povedených přeplňovaných benzinových jednotkách 1,0l a 1,5l, ke kterým by mohl přibýt nějaký hybrid, bez nějž se automobilky v Evropě neobejdou. Honda potvrdila, že dorazí také nabroušená verze Type-R – ale je otázka, jestli se na ni kvůli přísným emisním opatřením můžeme těšit i v Evropě…

Tak jak se vám nový prototyp Civicu líbí? Pokud vám padl do oka, můžete se těšit na představení sériové verze zkraje příštího roku, sériová produkce začne hned poté. Ceník by se asi neměl příliš lišit od současných verzí, které se daly pořídit za hodně zajímavé peníze. A teď budou jejich ceny ještě atraktivnější, kdybyste už nechtěli čekat…

Reklama

Sdílejte článek