Hlavní obsah

Hyundai testuje i30 N s pohonem všech kol!

Foto: Hyundai

Hyundai i30 N

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Jestli se nějaký model korejské značce Hyundai opravdu povedl, pak je to i30 N. Ostrý a rychlý hatchback se těší velkému zájmu všech, kteří si rádi užívají ovladatelnost, rychlost a skvělé jízdní vlastnosti. Automobilka se ale rozhodla, že tahle hračka potřebuje změnu. A to pořádnou!

Článek

Automobilka Hyundai se s modelem i30 N dostala do povědomí i u těch, kteří by jinak o tuto značku ani nezavadili. Do světa totiž najednou vypustila skvělý hothatch. Je rychlý, dobře se ovládá a nejlépe je mu na klikatých okreskách nebo závodních okruzích. K dostání je hned ve dvou verzích, kdy ta základní přijíždí s pohonem předních kol a přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 250 koní. Druhá dostala označení Performance a totožný agregát, jehož výkon je 275 koní. I ten pracuje s pohonem předních kol a oba pak s manuální převodovkou.

Ačkoliv právě toto spojení vyneslo automobilce slova chvály od fanoušků i od profesionálů, rozhodla se, že je na čase udělat nějaké změny. V prvé řadě je potvrzeno, že Hyundai pracuje na tom, aby i30 N umělo spolupracovat také s automatickou dvouspojkovou převodovku DCT. Druhou chystanou novinkou je to, že Hyundai už testuje i30 N s pohonem všech kol. O obou novinkách už se nějakou dobu mluví, dokonce i šéf divize N před nějakou dobou tyto změny předznamenal, ale stále nebylo nic potvrzeno. Až nyní.

Jakkoliv ty inovace možná Hyundai myslí dobře, první rekce na změnu nejsou úplně pozitivní. S pohonem všech kol Hyundai sice získá na stabilitě a nejspíš i na rychlosti, ale zase ztratí na zábavnosti a bude těžší. S automatickou převodovkou pak bude i30 N jistě rychlejší, ale zase o něco nudnější a sterilnější. Je tedy otázka, jestli je tato cesta, jakou má Hyundai v plánu, ta správná. Chuť po vývoji je pochopitelná, ale nic se nemá přehánět.

Fakt je, že díky pohonu všech kol, který by měl být převzat z modelu Kona, bude i30 N kamarádštější a možná tak i dostupnější pro širší okruh zákazníků. A o to nakonec přece jde – prodávat, vydělat peníze a být úspěšný. A navíc, Hyundai není jedinou značku, která se u svých ostře laděných modelů ubírá tímto směrem. Je to několik málo dnů, co jsme vám říkali, že Mercedes AMG má v plánu totéž. Jen nepřechází z pohonu předních, ale naopak zadních kol. A i proto jsou v případě Mercedesu nářky fanoušků slyšet o něco více. Ale to je prostě vývoj, který nikdo z nás nezastaví. Nový model i30 N s automatickou převodovkou by se v nabídce značky měl objevit ještě koncem letošního roku a očekává se, že verze s pohonem všech kol bude rychle následovat.

Reklama