Hlavní obsah

Konec legrace? Mercedesy AMG budou už jen čtyřkolky

Foto: Mercedes-Benz
30. 4. 2019

Čeho se ještě dočkáme? Mercedes, respektive jeho divize ostrých modelů AMG, během několika málo dnů lehce šokoval své příznivce hned dvojicí zpráv, pro některé ne moc šťastných. O té první, která se týkala elektrifikace, už od nás víte. A ta druhá, kterou vám osvětlíme dnes, se týká zase pohonů. Zadokolky budou brzy minulostí.

Článek

O tom, jak hodlá Mercedes naložit s V12, už víte. Víte také, že co se divize AMG týče, do budoucna můžeme počítat s tím, že všechny modely nesoucí toto označení budou výhradně hybridní. A nemluvíme tu o nějaké hudbě vzdálené budoucnosti. AMG dotyčnou novinku hodlá zavést už v roce 2021, což je prakticky za chvilku. Pro velkou spoustu automobilových nadšenců a milovníků plnotučných motorizací to není dobrá zpráva. Ovšem AMG se rozhodlo naštvat ještě i ty, kteří si sportovní auta umí spojit jen s pohonem zadních kol. Brzy ho totiž úplně zruší.

Zhruba od stejného roku, kdy AMG přejde k elektrifikaci, přejde také výhradně k pohonům všech kol. Podle zástupců značky totiž o zadokolky zákazníci nejeví přílišný zájem, takže je drahé je stále držet v nabídce, když si je objedná jen hrstka nadšenců. Tobias Moers, šéf AMG, k tomu navíc dodal, že pokud bychom se vrátili do časů, kdy AMG nabízelo třídu E jak se zadním pohonem, tak s pohonem všech kol, tak 90 % všech zákazníků sáhlo právě po čtyřkolce. A navíc, jak trefně poznamenal, nová AMG jsou vlastně jakýmsi hybridem mezi oběma pohony. Stačí stisknout jedno chytré tlačítko a počítač vám ze čtyřkolky udělá verzi, kdy je k pohonu preferována zadní náprava. Takže je z toho rázem taková light verze zadokolky, která ovšem tuze ráda driftuje.

Až potud to zní vlastně logicky. Faktem totiž je, že pohon všech kol je v kombinaci s vysokými výkony pro mnohé stabilnější, bezpečnější a jistější. Ale víte, co se říká. Jakmile jednou utrhnete výkonnou čtyřkolku, která navíc má mamutí hmotnost, což Mercedesy prostě mají, je zle a už s tím nic neuděláte. V případě pohonu zadních kol si s případným problémem může schopný šofér ještě poradit. Ovšem je potřeba si uvědomit, že pohon všech kol dostane i taková hvězda, jakou je AMG GT. A to už je informace, která nám radost moc nedělá. Ale Mercedes AMG si stojí za svým. Nechal si i zpracovat důkladnou analýzu, ze které vyplynulo, že zákazníci prostě zadokolky nechtějí. Dokonce se ukázalo, že například v Mnichově zákazníci žádají výhradně pohon všech kol.

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama