Hlavní obsah

Hyundai ukázalo nové i30 Fastback N

Foto: Hyundai

Hyundai i30 Fastback N

Nový zástupce segmentu C značky Hyundai se svým způsobem podobá svému sourozenci, kterého znáte pod označením i30 N. Více si ale dává záležet na každodenní použitelnosti, která je zde kombinována vysokým výkonem a dobrými jízdními vlastnostmi. Novinka by se na český trh měla dostat v řádu několika týdnů.

Článek

Jde vlastně již o třetí model s označením „N“, který korejská značka vypustila do světa. Těmi prvními jsou právě i30 N a Veloster N. Na oba je ze všech stran slyšet jen chvála za dobré zpracování a velmi zajímavé jízdní vlastnosti. Bohužel ale právě pro své tužší a sportovnější nastavení nejsou tato auta tak úplně vhodná pro každodenní jízdu. To má změnit novinka ze stáje Hyundai, která byla právě dnes představena na autosalonu v Paříži.

Její jméno zní i30 Fastback N a jak už samotný název napovídá, půjde o kombinaci výkonu divize N a pohodlí fastbacku. Vlastně se dá označit za praktické sportovní auto, jakkoliv je takové pojmenování poněkud zvláštní. Podle zástupců značky ale novinka splňuje oba tyto přívlastky a zatím nám nezbývá nic jiného, než jim věřit.

Designem je i30 Fastback N velmi podobné modelu i30 N. Výrazná karoserie dostala od inženýrů značky hodně ostré rysy, které ale pětidvéřovému autu velmi sluší. To podstatné se ovšem nachází pod kapotou. Nový model je poháněn dvoulitrovým přeplňovaným motorem, který je nabízen ve dvou různých výkonových verzích v kombinaci s pohonem předních kol. Zákazníci mají na výběr standardní verzi s nejvyšším výkonem 250 koní, nebo mohou využít paket Performance. V tu chvíli vzroste výkon motoru na 275 koní. Obě varianty poskytují nejvyšší točivý moment 353 N.m.

Motor druhého modelu má funkci přechodného zvýšení plnicího tlaku, která se aktivuje při dosažení hodnoty maximálního točivého momentu, čímž vzroste až na 378 N.m s aktivovanou funkcí overboost. Výkon je veden na přední kola výlučně šestistupňovou manuální převodovkou. Základní verze novinky potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h dle výrobce 6,4 sekundy, výkonnější verzi stačí 6,1 sekundy. Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 250 km/h.

Zůstaňme ale ještě u verze Performance. Ta je totiž vybavena elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem N Corner Carving Differential (e-LSD), jenž zaručuje mnohem lepší trakci a jistotu. Krom toho tento paket disponuje výfukovou soustavou s variabilní klapkou, která řidiči umožňuje vybrat si různé zvuky výfuku v závislosti na jízdním režimu. Ještě dodáme, že nový model s paketem Performance je vybaven 19“ sportovními pneumatikami Pirelli P-Zero ve specifikaci pro vozy Hyundai N. Standardní verze se dodává s 18“ pneumatikami Michelin.

Reklama

Související témata:
Načítám