Hlavní obsah

Živě z autosalonu! Velký přehled všech očekávaných novinek

Foto: Jan Červenka

Většina novinek je schovaná pod plachtou a čeká na zítřejší premiéru

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Najdete je v Moje sledované na Seznam.cz.

Živě z Paříže! Kdo přiveze na autosalon největší novinky? A je opravdu tak snadné dostat se dovnitř už den dopředu? Honza Červenka je přímo na výstavišti a kromě prvních dojmů sepsal i přehled všech nejočekávanějších premiér. Uvidí zítra nějakou utajovanou novinku? Budou na autosalonu hostesky? A o jakých vozech byste se chtěli na Garáži určitě přečíst?

Článek

Jak už víte, letošní autosalon v Paříži vynechalo hned několik velkých hráčů. Chybí Volkswagen, Ford, Fiat, Volvo a pár dalších automobilek. Důvod? Peníze! Účast automobilky na světovém autosalonu přijde podle neoficiálních zdrojů na částku pohybující se od 3 do 20 milionů. Eur. Takže nějakých 80 až 500 milionů korun. A to není zrovna málo. Zatímco dřív se automobilky předháněly, která z nich vystaví na autosalonu větší bombu a bylo otázkou cti všechno udržet pod pokličkou do poslední chvíle, nyní je to přesně naopak. Škoda Kodiaq RS se svým postupným odhalováním je toho zářným příkladem - od fotek detailů, přes skici až po dnešní předpremiéru. Ale i tak se je na co se těšit - trojkové BMW, Peugeot e-Legend, koncept od Renaultu, Toyota RAV…

Dnes je pondělí 1. října a autosalon oficiálně začíná až zítra ráno v sedm hodin dvěma tiskovými dny, aby pak otevřel svoje brány široké veřejnosti. Ale vězte, že ten kdo přišel už dnes, měl venkou šanci pár aut vidět a ještě ušetřit na vstupném. Dostat se do areálu je totiž snažší, než by si jeden vůbec myslel. Zatímco zítra vás bez akreditace nepustí ani na dohled k bezpečnostním rámům, tak dnes stačí se tvářit alespoň trochu suverénně a projdete přímo dovnitř. Všude se ještě pracuje, ostraha střeží jen hlavní vchod a akreditační centrum, ale další brány jsou otevřené a panuje zde čilý ruch. Někde už se jen leští, jinde expozice teprve staví. Místo koberců je na podlahách dřevotříska, dělníci v montérkách dodělávají osvětlení a montují zábrany. Porsche už má hotovo a auta jsou schovaná pod plachtou, u Audi chodí dáma na vysokých podpatcích a jen udílí pokyny, kde je potřeba ještě co vyčistit.

Foto: Jan Červenka

Někde se ještě pilně pracuje...

Nedá to moc práce a najednou jsem v hale, kde vystavuje Škodovka a i další koncernové automobilky,  ovšem vyjma Volkswagenu. Ten svoji účast na autosalonech značně omezil od aféry Dieselgate, a soustředí se na „jiné, atraktivnější způsoby, jak oslovit zákazníky.“ V jednu hodinu začíná předpremiéra Škody Karoq a konceptu Vision RS (první dojmy zde), kam už smějí pozvaní novináři, kteří se sem dostali oficiálně. Stánek Škodovky už je tedy hotový, kromě dvou hlavních hvězd je tady i Octavia na zemní plyn a modely Karoq Sportline a Scout (více se dočtete zde). Škodovka vystavuje i červený Superb, který má na sobě spoustu antén - je to jeden kus z doprovodné flotily cyklistického závodu Tour de France. Společně s cyklistickými trenažéry je to dobrý způsob, jak zaujmout domácí publikum.

Zatímco dřív automobilky lákaly na svoje stánky i dlouhonohými hosteskami, zítra to bude podstatně slabší. I autosalon v Paříži totiž podléhá nejnovějším trendům a výrobci tvrdí, že přece prodávají auta. Ve skutečnosti je to dopad kampaně #Metoo. Místo modelek u aut stáli u aut na autosalonu v Ženevě informátoři a informátorky v unisexových uniformách, hostesky v kraťoučkých šatičkách, s hlubokými výstřihy a na vysokých podpatcích jsou nejspíš minulostí. Uvidíme zítra. Nicméně již dnes vám přinášíme ucelený přehled novinek, které autosalon v Paříži přináší. Mnohé z nich už znáte z Garáže, o některých jste si mohli zatím přečíst jen kusé informace. Zítra už budeme vědět víc!

Přehled novinek od A do Z

Audi A1

Nejmenší model Audi je nástupcem modelu 50 (1974-78) a pak revolučního vozu Audi A2 (1999-2005). Je to prémiové supermini a svým zákazníkům by mělo nabídnout pocit výjímečnosti. Nabídka začíná litrovým benzínovým tříválcem, pokračuje přes variantu 1.4 TFSI a diesel 1.6 TDI, aby končila sportovním modelem S1 s dvoulitrovým přeplňovaným motorem a pohonem všech kol.

Foto: Audi

K vidění v Paříži, v prodeji už brzy

Audi A4

Ostřejší vzhled a lehké změny v iteriéru. Víc toho nečekejme. Tady si o něm přečtěte víc.

Foto: Audi

Oblíbená dětská hra: Najdi 10 rozdílů

Audi SQ2

Dostane přeplňovaný motor z S3 s výkonem 300 koní a pohon všech kol. V prodeji bude začátkem příštího roku!

Foto: Audi

Do prodeje by měla SQ2 jít začátkem příštího roku

BMW 3

Z toho co o něm víme je zatím nejdůležitější zpráva, že BMW 3 vyměklo! Generace G20 by měla být odpovědí na mimořádné úspěchy Mercedesu C.

Foto: BMW

Nové BMW 3 při testování na Nordschleife

BMW X5

První představení nového BMW X5, které už stejně všichni viděli… Vyrostlo do všech stran a nese společné designérské prvky s řadami 5 a 7.

Foto: BMW

Velká X5 definuje třídu luxusních SUV

BMW Z4

Dvojče Toyoty Supra se ukázalo světu před pár dny při premiéře na výstavě v Pebble Beach. Moc se na něj těšíme.

Foto: BMW

BMW Z4 patří k neočekávanějším novinkám, nemůžeme se dočkat, až ho budeme řídit!

Citroen C5 Aircross Hybrid

Jedna z velkých novinek - plug-in hybridní C5 Aircross se ukazuje na domácí půdě, do výroby půjde v roce 2020. Pod kapotou je čtyřválec 1.6 PureTech (132 kW) s elektrickým motorem o výkonu 80 kW a osmistupňovým automatem e-EAT8. Kombinovaný výkon je 165 kW a navzdory očekáváním bude mít auto pohon jen předních kol. A dojezd čistě na elektřinu nebude víc jak 50 kilometrů…

Foto: Citroen

Francouzská automobilka chce domácí publikum ohromit

DS 7 Crossback E-Tense

Tohle je jedna z těch velmi očekávaných novinek… DS 7 Crossback E-Tense s pohonem všech kol je plug-in hybrid, má pohon všech kol, výkon 300 koní a točivý moment 450 N.m. Startuje plně elektrifikovanou budoucnost nové značky DS. Pod kapotou jsou tři motory (2 spalovací a jeden elektromotor) a automobilka se ohání tím, že při jeho návrhu zúročila svoje zkušenosti z formule E - jedná se hlavně o rekuperaci energie při zpomalování a brzdění.

Foto: DS

Všechny modely DS jsou vlastně převlečené citroëny

Honda CR-V Hybrid

Prodej v roce 2019, výstavní premiéra v Paříži.

Foto: archiv Garaz.cz

Model CRV je stálicí svojí třídy

Hyundai i30 N Fastback

Jestli pojede stejně jako klasický hatchback, tak se nám líbí už teď! A není důvod, proč by to mělo být jinak, techniku si přebírá kompletně ze svého staršího brášky i30 N. A jak jezdí běžný Fastback?

Foto: Lexus

Nemůžeme se dočkat, až se svezeme!

Infiniti Project Black S

Velmi zajímavý prototyp japonské automobilky, který by měl mít pod kapotou hybridní pohonné ústrojí a výkon přes 560 koní.

Foto: Infiniti

Při pohledu na toto kupé je nám líto, že se Infiniti v ČR už neprodává

Lexus RC

Whau! Jasná inspirace velkým kupé LC, tady u toho auta se určitě zastavíme!

Foto: archiv Garaz.cz

Předchozí generace byla jedinečná. Udrží Lexus nastavenou laťku?

Mercedes-Benz A 35 AMG

Seznamte se se vstupenkou do světa AMG. Po rozpačitě přijatém 400koňovém provedení A 45 je tady o sto koní slabší základní, které by mělo dělat konkurenci Audi S3 a Volkswagenu Golf R.

Foto: Mercedes-Benz

I základní provedení bude mít pohon všech kol

Mercedes-Benz B

Neočekávaná a přísně střežená novinka pro autosalon v Paříži! Mercedes se dál drží myšlenky kompatního modelu MPV a zítra se na nové béčko moc těšíme!

Foto: Mercedes-Benz

Zatím víc nevíme...

Mercedes-Benz GLE

Další luxusní SUV, které si Paříži odbyde výstavní premiéru.

Foto: Mercedes-Benz

Už teď víme, že bude extrémně tichý

Peugeot 508 SW

První jízdy s modelem 508 nás vysloveně nadchly - jde o nejlépe jezdící francouzské auto současnosti. A kromě toho Peugeot 508 i dobře vypadá! Nedivte se tedy, že jsme náramně zvědaví na kombík s označením SW…

Foto: Peugeot

Pojede kombík stejně dobře jako sedan?

Peugeot e-Legend

Je to elektromobil. Ale taky je to nádherné kupé, skvostná připomínka modelu 504, který slaví padesátiny.

Foto: Peugeot

Elektrizující kupé. Doslova a do písmene.

Porsche Macan 

Nenápadný facelift, auto už si můžete objednat.

Foto: Porsche

Poznáte rozdíl?

Renault Kadjar

Omlazený zvenku i uvnitř a se silnějšími motory. Renault zítra ukáže svůj úspěšný model po faceliftu!

Foto: Renault

Kadjar je přesně to nenápadné auto, které se dobře prodává

Seat Tarraco

Statickou premiéru už máme za sebou, více ZDE!

Foto: Seat

Nový seat pojmenovali přímo fanoušci značky

Škoda Karoq Scout a Sportline

Dvě různé pojetí modelu Karoq. Záleží na tom, který styl je vám bližší - zda sportovní, nebo víc offroad.

Foto: Jan Červenka

Sportovní provedení má snížený podvozek

Škoda Kodiaq RS

Už jsme ho viděli - tady jsou naše dojmy!

Škoda Kodiaq RSVideo: Garaz.cz

Škoda Vision RS

Myslete si co chcete, ale tohle je opravdu pěkné auto. Jenže je to jen koncept… Jaké jsou naše první dojmy?

Foto: Jan Červenka

Škoda Vision RS

Suzuki Jimny

Jimny je dál naše oblíbené auto. A v Paříži se předvádí jeho úplně nové provedení, které si už můžete objednat i v ČR. Taky se vám líbí? Zítra si o něm přečtete na Garáži velký článek!

Foto: Suzuki

Suzuki Jimny už má české ceny

Toyota Camry

První návrat Toyoty - Camry s 2,5litrovým benzínovým motorem kombinovaným s elektromotorem.

Foto: Toyota

Camry se vrací na téměř všechny trhy v západní Evropě

Toyota Corolla

Druhý návrat Toyoty - zapomeňte na Auris, Corolla je zpět!

Foto: Toyota

Corolla se bude prodávat v provedení hatchback, sedan i kombi

Toyota RAV 4

Už jste ji určitě viděli, ale za fotku přímo z výstaviště den před oficiální premiérou nás honila ochranka jak malé kluky. Tady ji máte!

Foto: Jan Červenka

U Toytoty nebyli rádi, že jsme fotili...

A otázka nakonec - napište nám do diskuze, o kterém autě byste si na Garáži chtěli určitě přečíst víc!

Reklama