Hlavní obsah

Nové trojkové BMW už je ve výrobě. Co o něm víme?

Podívejte se, jak se vyrábí nové BMW 3Video: BMW

 

Nejdůležitější BMW všech dob? Jednoznačně řada 3! Nová generace se ukáže na autosalonu v Paříži, ale ve skutečnosti už se auto vyrábí. BMW pustilo do světa krátký film se záběry z továrny v Dingolfingu, na kterých je vidět v podstatě celé.

Článek

Video ukazuje opravdu nečekaně hodně, a to jak zvenčí, tak zevnitř. Stačí vám pořádně si projít jednotlivé záběry svižně sestříhaného filmu a nepochybně zaregistrujete hlavní novinky, se kterými trojkové BMW pod kódovým označením G20 vstupuje do další etapy svého života. Je to hlavně digitální palubní deska, široký displej palubního počítače a výrazné denní svícení. Všechny tři věci, o kterých se již dříve spekulovalo, tedy berte jako definitivní záležitost. Jde o poslední díl skládačky, kterou zahájily snímky maskovaných prototypů při testování na Nürburgringu, nyní už čekáme jen na finální odhalení vozu na autosalonu v Paříži. Tam se nejspíš ukáže jen provedení sedan, kombíku s tradičním označením Touring se dočkáme nejpozději do konce roku. Pak přibudou i další varianty, a to včetně hybridního provedení 330e.

Trojka vyměkne!

Podle informací, které unikly přímo od automobilky, by nové trojkové BMW mělo být v základu výrazně měkčí než stávající generace. A to v provedení sedan i Touring. BMW tak chce reagovat na úspěchy Mercedesu C, navíc mu to umožní rozevřít nůžky mezi sportovními verzemi, případně nějakou rovnou doplnit. Emkových specifikací se ale nepochybně dočkáme taky, nebojte se. Nabízí se model, který používá Audi, tedy hned tři provedení - standardní, S a RS, jen s použitím písmenka M, samozřejmě.

Foto: BMW

Zadní LED světla budou protažená do boku auta

Víme taky, že auta by měla být v závislosti na jednotlivých verzích lehčí až o 55 kilogramů a že se BMW podařilo dosáhnout optimálního vyvážení mezi přední a zadní nápravou v poměru 50:50. Přitom by měla mít trojka tužší karoserii, rozšířený rozchod kol a novinkou budou i tlumiče s proměnlivou charakteristikou závisející na míře jejich stlačení. Generace G20 jako taková pak využívá podvozkovou platformu aktuální série 5.

Co bude pod kapotou?

Tou úplně první verzí v nabídce by podle všeho měla být M340i Performance s pohonem zadních kol a s výkonem 360 koní. Tady se bude o vše starat šestiválec 3,0 l dopovaný dvěma turbodmychadly. Krátcce nato by se měla představit M340d xDrive s pohonem všech kol, kdy naftový šestiválec bude produkovat 320 koní.

Základem nabídky pak ale bude verze 318i, tříválec spojený s elektromotorem, takže takzvaný plug-in hybrid. BMW dál věří naftě a chystá úplně novou jednotku pro verzi 320d, ale taky pracuje na verzi 330e, což by měla být kombinace dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce s 90koňovým elektromotorem. Předpokládáme, že v Paříži budeme moudřejší.

Reklama

Načítám