Hlavní obsah

Nové BMW M340i xDrive má 374 koní. Vážně potřebujete M3?

Foto: BMW

V provozu ho snadno přehlédnete, ale na semaforech vás nechá daleko za sebou. Kouzlo M340i spočívá v nebezpečné nenápadnosti

14. 11. 2018

Nové BMW řady 3 generace G20 je stále čerstvou novinkou, jeho rodina se však rychle rozrůstá. Čerstvým přírůstkem je nejsilnější verze M340i s výkonovými a dynamickými parametry, kterými se ještě nedávno mohla chlubit jedině superostrá M3. Tomu se říká pokrok!

Článek

BMW M3 je odjakživa snem všech automobilových sportovců. Ostře naladěný sedan/kupé nezapře své závodní kořeny a řidiči dokáže pořádně napumpovat žíly adrenalinem. Ale pro některé lidi je už prostě moc hardcore. Chtějí sice rychlé auto, ale taky s ním chtějí jezdit denně do práce a o víkendu s rodinou na výlety, což s M3, která vás neustále natřásá, ohlušuje a v nestřežené chvíli se vás pokusí zabít, tak úplně nejde. Proto je tu řada polovičních M-modelů.

Foto: BMW

Koncovky výfuku jsou sice zvýrazněné, ale mají tvar lichoběžníku. Klasické čtyři kulaté koncovky má rezervované M3

Stejný recept praktikuje Audi už celé dekády (rychlé verze S a superrychlé RS) a nedávno se ho naučil aplikovat Mercedes i BMW. Nejnovějším příkladem této formule je M340i, které má běžný přeplňovaný třílitrový řadový šestiválec, akorát trochu poladěný. Technici vyměnili turbo za větší a pohráli si s elektronikou, výsledkem je 374 koní a 500 Nm (minulá M3 měla 425 k a 550 Nm). Stovku tak nové M340i zvládá za 4,4 sekundy (pro srovnání, Mercedes C43 AMG i Audi S4 akcelerují na 100 km/h za 4,7 sekundy) a pojede obligátních 250 km/h (elektronicky omezeno).

Foto: BMW

Silnější motor, přituhlý podvozek, silnější brzdy... M340i zůstává na půli cesty od běžných modelů k divoké M3

M340i má také standardně klasický osmistupňový automat (žádný manuál ani dvouspojku) a pohon všech kol xDrive (nová M3 by měla zůstat čistou zadokolkou) spolu s M Sport diferenciálem (aby přece jen působilo víc zadokolkově). Adaptivní podvozek bude o 10 mm nižší s mírně širším rozchodem, vyššímu výkonu odpovídají i silnější brzdy (vpředu čtyřlístky s disky o průměru 348 mm, vzadu jednopístek a disk 345 mm) schované za 18palcovými koly. Ta pak svým designem doplňují upravený zevnějšek, který je výraznější než u běžných M paketů, ale také relativně decentní, aby nechal dost prostoru nepřehlédnutelné M3.

I přes tu nadupanou techniku a brutální dynamiku by však mělo být snadné s M340i žít každý den – nebude vám naklepávat páteř, výfuk bude umírněný a se čtyřkolkou se nebudete muset bát přišlápnout plyn. Upřímně, tohle většině zákazníků sportovních modelů bohatě stačí, navíc oproti M3 ušetří pořádný ranec. Ale kdo chce opravdový okreskový a okruhový brus, nekompromisní M3 rozhodně nic nenahradí – mluví se o 465 koních, což by znamenalo stovku kolem supersportovních 3,5 sekundy. Už se nemůžeme dočkat, až nám ji příští rok ukážou!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama