Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Ford Mustang z filmu Já, legenda je na prodej

Foto: New Milford Motors

Pokud vám to nevyšlo s původní GT500 z filmu 60 sekund, nezoufejte. Můžete teď mít novější „Shelbinu“, která si zahrála s Willem Smithem ve filmu Já, legenda

28. 8. 2020

Na našich stránkách jste se už mohli dočíst o bezpočtu automobilů, které se staly filmovými legendami. Někdy to bylo pro žánr snímku, herecké obsazení a výkony, slavnou automobilovou honičku nebo pro výjimečnost samotného vozu. Tento Ford Mustang Shelby GT500 je na tom však trochu jinak, ten se totiž filmovou ikonou stát teprve může. Ale to nejspíš ukáže až čas…

Článek

Tato konkrétní „Shelbina“ si zahrála s Willem Smithem ve snímku Já, legenda z roku 2007, který byl zfilmován na motivy knižního díla Richarda Mathesona – což je mimochodem zajímavé čtení, které zejména fanouškům sci-fi, hororů a psychologie lze doporučit.

Foto: New Milford Motors

K natáčení tehdy sloužilo celkem šest kusů Shelby GT500. Dochoval se však jen tento jediný

Produkční tým měl tehdy při natáčení k dispozici celkem šest kousků Shelby GT500, naneštěstí však pět kusů z celkových šesti Ford nechal sešrotovat. Tento konkrétní kus je tedy jediný, který zažil natáčení a může o tom „vyprávět“. A v neposlední řadě jej také řídil Will Smith, se kterým se vozil i jeho věrný psí parťák.

Podle dostupných informací z inzertního serveru eBay je vůz garážován a prozatím stále ještě patří produkční společnosti. Nachází se ve městě New Milford ve státě Connecticut a údajně dostával pravidelný servis přímo u místního dealera. A co je dost možná nejdůležitější, je k němu i certifikát, který potvrzuje autenticitu onoho auta.

Další dobrou zprávou je nájezd – budíky ukazují prakticky směšných 6 605 mil nájezdu, tedy 10 568 kilometrů. Tento kousek tak může být lákavou volbou pro sběratele „mustangů“, ale i pro filmové fanoušky. Připomeňme jen, že tento Ford Shelby GT500 z roku 2007 má dost možná stále blíž k původnímu Mustangu než k současné generaci. Jinými slovy – v zatáčkách se mu moc líbit nebude, ale na druhou stranu bude zase syrový jako plátek tygřího masa. A surový jako žula.

Pod kapotou mu bublá 5,4l osmiválec, který dává rovných 500 koní v 6 000 otáčkách za minutu a krouťák je plnotučných 651 newtonmetrů. Řadí se samozřejmě manuální převodovkou a výkon jde na zadní kola. Zrychlení z klidového stavu na stokilometrovou rychlost bylo otázkou 4,8 vteřiny, 160 km/h tam máte za 10,9 vteřiny – tedy tak to aspoň udával před lety výrobce. Existují však případy, kdy se to podařilo i lépe, konkrétně za 4,4, respektive 9,8 vteřiny. Nejlepší známý sprint na čtvrt míle pro sériovou GT500 této generace je pak 12,7 vteřiny při rychlosti 185,6 km/h. To auto zkrátka jede.

Vůz je v jedné z nejznámějších (a vlastně také nejvýraznějších) barevných specifikací – sytě červený s bílými tradičními pruhy, které nesmějí chybět u žádného Fordu, který nese jméno Shelby. Kdo by měl odvahu, může si na internetové aukci na eBay také „přihodit“, ovšem místní dealerství Fordu ten samý kus rovněž nabízí na svých stránkách za 85 tisíc dolarů, tedy téměř 1,9 milionu korun. Pravda, za třináct let starého Mustanga to není zrovna málo, zároveň by se však dalo říct, že může jít o dobře uložené peníze.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.