Hlavní obsah
záhlaví
Hlavní obsah

Ikonický Ford Mustang Mach 1 je zpět!

Foto: Ford

Ikona ve světě takzvaných muscle cars se vrací v plné síle

19. 6. 2020

Slavný Bullitt není jediné legendární jméno, které ve Fordu oprášili – znovuzrození se dočká také verze s označením Mach 1, která má dnes už spíše mytický status a příliš se jich do dnešních dní nedochovalo. Indicie ale naznačují, že právě Mach 1 by mohl být tou pravou verzi Mustangu – o kapku více žádoucí než „standardní“ pětilitr, zároveň však o chlup menší divočina než polozávodní GT350, případně zběsilá GT500.

Článek

Verze Mach 1 se původně představila v roce 1968 jako taková sada vylepšení pro Mustang modelového roku 1969. S trochou nadsázky jde o americkou obdobu S-Line nebo M-Paketu, ovšem Američané nezůstávají pouze u vizuálních úprav – v současné podobě má vlastně jít o takový mezistupeň mezi verzí GT 5.0 a zběsilými GT350 a GT500, které jsme zmínili na začátku. Dobrá zpráva je, že Mach 1 má převzít některé z klíčových dílů těchto sportovnějších verzí.

Foto: Ford

Inspirace ikonickým originálem je patrná na první pohled

Výkon motoru pro Mach 1 je stejný jako u americké verze Mustangu Bullit, tedy 480 koní a 569 Nm točivého momentu – evropská verze se musí kvůli emisím spokojit s hodnotu o 20 koní nižší. Výkon bude samozřejmě putovat na zadní kola, ale už ne přes standardní šestistupňovou manuální převodovku, ale přes zesílenou skříň z verze GT350.

Jde tedy o převodovku Tremec, která má funkci automatických meziplynů. Spojka však pochází z verze Mustang GT a dráhy řazení byly zkráceny pro rychlejší změny kvaltů. Podle všeho by tak verze Mach 1 měla být vhodnější na takové to domácí vyblbnutí, ovšem při zachování využitelnosti verze GT.

Převodovka však nebude to jediné, co pochází z GT350 – od okruhové verze Mustangu převezme Mach 1 také sací potrubí, olejový filtr a chlazení, které by mělo být o 50 procent účinnější než to původní.

V rámci podání kompletních informací vám musíme sdělit, že se dá lze připlatit za desetistupňový automat zvaný SelectShift s upraveným měničem, díky kterému „dochází k optimalizaci točivého momentu, charakteru řazení a celkového přenosu síly“. Ale popravdě nevíme, proč byste to měli dělat, když můžete mít úžasný sportovní manuál.

Foto: Ford

Verze Handling Package disponuje o 150 procent vyšším přítlakem – vzadu lze zahlédnout větší spojler s integrovanou Gurneyho klapkou, která se kdysi používala na závodních vozech

Rozeznání „Machu“ od ostatních verzí by nemělo být těžké – vpředu je tu nová mřížka chladiče s trojrozměrným designem, ostřeji řezané hrany samotného nárazníku a přehlédnout nejdou ani nostalgické (leč falešné) záslepky přídavných světlometů, připomínající původní Mustang Mach 1. Z profilu pak zaujme pruh ve spodní části, označení verze na předních blatnících a nový design kol. Ten nový mohutný difuzor pod zadním nárazníkem pak pochází z verze GT500 Shelby.

Pro Mach 1 budou vyhrazeny jen určité barvy, kombinované s již zmíněnými pruhy. Budou jimi: šedá Fighter Jet, stříbrná Iconic, černá Shadow, bílá Oxford, modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber.

Je tu i možnost příplatku za takzvaný „Handling Package“, tedy balíček úprav zlepšující ovladatelnost – asi nepřekvapí, že je dostupný pouze pro verzi s manuální převodovkou. Hlavními změnami jsou přední splitter, větší zadní spojler s tzv. Gurneyho klapkou a spojlery pro obtékání vzduchu okolo kol. Zdá se to jen jako pár designových doplňků, ale fakt je ten, že jako komplet zvyšují přítlak o plných 150 procent. Tomu je přizpůsobeno i krytí podvozku, které zmírňuje turbulence a omezuje nežádoucí vztlak.

Podvozek MagneRide pak prošel poslední aktualizací a byl přitvrzen pro lepší odezvu na povely volantu a preciznější cit. Čepy a ramena jsou převzaty přímo z GT500, to vše je potom doplněno o lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Na trhy v USA a Kanadě má Mach 1 vtrhnout již na jaře příštího roku, bohužel však jen jako limitovaná edice. Ovšem nevěšte hlavy, Ford se dušuje, že půjde o celosvětovou limitovanou edici, takže se doporučujeme u dealera co nejdříve poptat na kvóty pro střední Evropu. Ceny prozatím nejsou známy. Ale očekávejme, že budou na úrovni Mustangu Bullitt, možná mírně nad ním.

Reklama

Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.