Hlavní obsah

Ikonický Ford Mustang Mach 1 je zpět!

Foto: Ford

Ikona ve světě takzvaných muscle cars se vrací v plné síle

19. 6. 2020

Slavný Bullitt není jediné legendární jméno, které ve Fordu oprášili – znovuzrození se dočká také verze s označením Mach 1, která má dnes už spíše mytický status a příliš se jich do dnešních dní nedochovalo. Indicie ale naznačují, že právě Mach 1 by mohl být tou pravou verzi Mustangu – o kapku více žádoucí než „standardní“ pětilitr, zároveň však o chlup menší divočina než polozávodní GT350, případně zběsilá GT500.

Článek

Verze Mach 1 se původně představila v roce 1968 jako taková sada vylepšení pro Mustang modelového roku 1969. S trochou nadsázky jde o americkou obdobu S-Line nebo M-Paketu, ovšem Američané nezůstávají pouze u vizuálních úprav – v současné podobě má vlastně jít o takový mezistupeň mezi verzí GT 5.0 a zběsilými GT350 a GT500, které jsme zmínili na začátku. Dobrá zpráva je, že Mach 1 má převzít některé z klíčových dílů těchto sportovnějších verzí.

Foto: Ford

Inspirace ikonickým originálem je patrná na první pohled

Výkon motoru pro Mach 1 je stejný jako u americké verze Mustangu Bullit, tedy 480 koní a 569 Nm točivého momentu – evropská verze se musí kvůli emisím spokojit s hodnotu o 20 koní nižší. Výkon bude samozřejmě putovat na zadní kola, ale už ne přes standardní šestistupňovou manuální převodovku, ale přes zesílenou skříň z verze GT350.

Jde tedy o převodovku Tremec, která má funkci automatických meziplynů. Spojka však pochází z verze Mustang GT a dráhy řazení byly zkráceny pro rychlejší změny kvaltů. Podle všeho by tak verze Mach 1 měla být vhodnější na takové to domácí vyblbnutí, ovšem při zachování využitelnosti verze GT.

Převodovka však nebude to jediné, co pochází z GT350 – od okruhové verze Mustangu převezme Mach 1 také sací potrubí, olejový filtr a chlazení, které by mělo být o 50 procent účinnější než to původní.

V rámci podání kompletních informací vám musíme sdělit, že se dá lze připlatit za desetistupňový automat zvaný SelectShift s upraveným měničem, díky kterému „dochází k optimalizaci točivého momentu, charakteru řazení a celkového přenosu síly“. Ale popravdě nevíme, proč byste to měli dělat, když můžete mít úžasný sportovní manuál.

Foto: Ford

Verze Handling Package disponuje o 150 procent vyšším přítlakem – vzadu lze zahlédnout větší spojler s integrovanou Gurneyho klapkou, která se kdysi používala na závodních vozech

Rozeznání „Machu“ od ostatních verzí by nemělo být těžké – vpředu je tu nová mřížka chladiče s trojrozměrným designem, ostřeji řezané hrany samotného nárazníku a přehlédnout nejdou ani nostalgické (leč falešné) záslepky přídavných světlometů, připomínající původní Mustang Mach 1. Z profilu pak zaujme pruh ve spodní části, označení verze na předních blatnících a nový design kol. Ten nový mohutný difuzor pod zadním nárazníkem pak pochází z verze GT500 Shelby.

Pro Mach 1 budou vyhrazeny jen určité barvy, kombinované s již zmíněnými pruhy. Budou jimi: šedá Fighter Jet, stříbrná Iconic, černá Shadow, bílá Oxford, modrá Velocity, oranžová Twister, červená Race a žlutá Grabber.

Je tu i možnost příplatku za takzvaný „Handling Package“, tedy balíček úprav zlepšující ovladatelnost – asi nepřekvapí, že je dostupný pouze pro verzi s manuální převodovkou. Hlavními změnami jsou přední splitter, větší zadní spojler s tzv. Gurneyho klapkou a spojlery pro obtékání vzduchu okolo kol. Zdá se to jen jako pár designových doplňků, ale fakt je ten, že jako komplet zvyšují přítlak o plných 150 procent. Tomu je přizpůsobeno i krytí podvozku, které zmírňuje turbulence a omezuje nežádoucí vztlak.

Podvozek MagneRide pak prošel poslední aktualizací a byl přitvrzen pro lepší odezvu na povely volantu a preciznější cit. Čepy a ramena jsou převzaty přímo z GT500, to vše je potom doplněno o lepivé pneumatiky Michelin Pilot Sport 4.

Na trhy v USA a Kanadě má Mach 1 vtrhnout již na jaře příštího roku, bohužel však jen jako limitovaná edice. Ovšem nevěšte hlavy, Ford se dušuje, že půjde o celosvětovou limitovanou edici, takže se doporučujeme u dealera co nejdříve poptat na kvóty pro střední Evropu. Ceny prozatím nejsou známy. Ale očekávejme, že budou na úrovni Mustangu Bullitt, možná mírně nad ním.

Reklama

Sdílejte článek