Hlavní obsah

Elon Musk ví, že Tesly stále nejsou dostatečně dostupné

Foto: Tesla

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Stojíme na prahu elektrické éry automobilismu a hlavní překážka masovějšímu rozšíření je zatím vysoká cena nových technologií. To si moc dobře uvědomuje i průkopník elektromobility, vizionář Elon Musk. Dokonce už pracuje na řešení...

Článek

Tesla Model 3 měl být prvním masově vyráběným a dostupným elektromobilem. A svým způsobem to také splnil – loni ho Tesla vyrobila v počtu přes 300 tisíc kusů a v rodné Americe jeho cena startuje na úrovni 35 tisíc USD (cca 875 tisíc Kč). Jenže za takové peníze můžete na tamním trhu pořídit i větší a luxusnější sedany i oblíbená velká SUV…

Foto: Tesla

Ani ten nejlevnější elektromobil Tesla stále není dostatečně dostupný

Na evropském trhu je pak kvůli dovozním clům a dalším poplatkům situace ještě složitější, proto sem Tesla dováží pouze dražší verze Modelu 3 s vyšším výkonem, delším dojezdem a lepší výbavou. Základní cena na českém trhu tak činí 1 300 200 Kč – a to je částka, kterou by jako „dostupnou“ nepopsal ani ten největší elektromobilní optimista.

Geniální vizionář Elon Musk si tohle všechno ale moc dobře uvědomuje. Při nedávném rozhovoru s akcionáři prohlásil: „Je důležité, aby naše auta byla dostupná. To je asi věc, která mě momentálně trápí nejvíc. Musíme to napravit.“ A když Elon Musk něco řekne, většinou také najde způsob, jak to realizovat.

V zásadě jsou jen dvě cesty – s větším objemem výroby cena technologií klesá, čehož by díky nedávno otevřené továrně v Číně a budované továrně v Německu šlo brzy dosáhnout. Ruku v ruce s tím pak může přijít uvedení nového dostupnějšího modelu, kompaktnějšího hatchbacku ušitého na míru náročnému evropskému trhu, který by se však mohl dobře prodávat i v Číně a USA. Konkurence je však již připravená – Nissan prodává bestseller Leaf už ve druhé generaci a Volkswagen svůj ID.3 právě uvádí na trh. Tesla tak má hodně co dohánět.

Reklama

Načítám