Hlavní obsah

Divoké škodovky očima českého 3D designéra

Foto: Rostislav Prokop

Rosťa navrhuje auta trochu divoce, škodovky pak obzvláště. Mrkněte na výběr deseti nejzajímavějších kousků

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V Česku se automobily od Škoda Auto těší stejné popularitě jako pivo v hospodě nebo domácí komentování hokejových zápasů. Aktuální designový jazyk vystřelil mladoboleslavské produkty do evropských výšin, a tak se naše modely staly kolikrát inspirací pro různé virtuální tunery. Jedním z nich je i talentovaný návrhář Rostislav Prokop, který se věnuje poněkud divočejším kreacím. Jakým? Sledujte, vybrali jsme těch 10 nejzajímavějších.

Článek

Mladého českého 3D designéra, který se věnuje spíše americkým vozům a jehož zhmotnělé kreace brázdí silnice i ve Spojených arabských emirátech, jsme vám představili teprve nedávno. Téměř prostějovský rodák Rosťa Prokop se v rámci rozhovoru rozpovídal o tom, co vlastně dělá a proč jeho tvorba působí tak extravagantně.

Nyní jsme dali dohromady deset jeho virtuálních návrhů populárních automobilů od Škoda Auto, ke kterým nám nadějný talent přidal tvůrčí komentáře. Ale pozor, není to o nějakých jemných úpravách, tyhle vozy jsou častokrát vyladěny do extrému.

Škoda Karoq RS

„Účelem tohoto designu bylo co nejvíc snížit a rozšířit originální Karoq. Tady jsem začal bez vize, vymodeloval základní auto, poslal ho dolů, přidal blatníky a pak se nemohl rozhodnout, jak navrhnu zadní část. Z toho důvodu došlo k překopírování předních lemů na zadní a k celkovému doladění karosářských křivek. Abych podpořil RS vizáž, vylepšil jsem zadní nárazník difuzorem a čtveřicí koncovek výfuku.“

Foto: Rostislav Prokop

Karoq RS šel nakonec hodně dolů a dočkal se i rozšíření

Škoda 100 L DTM

„Stovečce, kterou měl kdysi můj táta, jsem dal široké widebody tělo navazující na přední blatníky, které nabídnou velké nasávací otvory a vylepšenou aerodynamiku podporující držení auta na silnici. Přední lampy jsou diodové, zatímco záď charakterizuje velice široké brzdové světlo. U modelu 100 L DTM jsem se držel při zemi a nechal mu jen jednu koncovku výfuku.“

Foto: Rostislav Prokop

Vzadu má auto dokonce autentickou registrační značku, jakou nosila škodovka otce Rosti Prokopa

Škoda Fabia DAKAR Special

„Dakarský speciál na snímku vychází ze závodní Fabie R5. Populární hatchback sice přišel o nárazníky, ale za to dostal jedinečnou podvozkovou sadu. Vůz je možná až příliš zvednutý, ačkoli koukněte na mnohé soutěžní terénní mašiny, jak vypadají. Nakonec je tu malá specialitka, přední tlumiče drží na odolném materiálu, který snad ještě ani nebyl vyvinut. Jde nicméně o starý model, zasloužil by spíše inovovat.“

Foto: Rostislav Prokop

Škoda Fabia DAKAR Special je specialitka s podivným uložením tlumičů

Škoda Praktik Pick-up 6×6

„Praktičtější už Praktik být nemůže. Samotný sériový vůz určitě nepatří k nejkrásnějším, ovšem boj s celkovým zachováním proporcí jsem u tohoto speciálu nakonec dotáhl do úspěšného finále. Příkladem budiž linie zadních světel. Tužší karoserie se ještě dočkala rozšíření, prodloužení, větších kol a vyšší světlé výšky. Maskáčovou folii jsem použil jen kvůli vizualizaci, aby šestikolka lépe ladila k mnou vytvořenému prostředí.“

Foto: Rostislav Prokop

Praktický Praktik dotažený takřka k dokonalé praktičnosti

Škoda Fabia Red Sporter

„Největší dominantou modelu je obří křídlo, dále WRC kola, široké blatníky, splittery a čtyři koncovky výfuku na straně. Jde vlastně o jedno z prvních aut, které jsem stvořil, čemuž odpovídá kvalita. Fabii Red Sporter si představuji na závodnímu okruhu, kde by svůj potenciál založený na designu doufejme využila.“

Foto: Rostislav Prokop

Sportovní speciál nese označení Škoda Fabia Red Sporter

Škoda Fabia R5 Carbon

„Jedna z nejčerstvějších škodovek mého grafického studia. Jako základ mi posloužila právě dakarská varianta, kterou jsem naopak snížil, nasadil jí přepracované nárazníky, přidal různé aerodynamické prvky, světla, uspořádané koncovky výfuku, decentní křídlo a opravdu velká dominantní kola. Ta udělala z Fabie R5 Carbon ještě sportovnější hothatch, než bylo původně v plánu.“

Foto: Rostislav Prokop

Škoda Fabia R5 Carbon se opět chlubí zvláštním uložením tlumičů

„Radost mám rovněž z celokarbonového provedení a z lesklého dekorativního pruhu umístěného napříč autem. Také zde jsem zachoval netradiční horní uložení předních tlumičů, ale myslím si, že by se model obešel i bez tohoto poutavého elementu.“

Foto: Rostislav Prokop

Pořádné křídlo a kola dělají auto

Škoda S100 L RP68

„RP68 je první varianta, kterou jsem v rámci modelování Škody 100 L dělal. Šlo vlastně o narozeninový dárek pro mého tátu – on totiž tyhle extrémní úpravy doslova miluje. Není proto divu, že došlo na závodní polepy, sportovní kola a velkoobjemový motor čouhající ze zadní části vozu. Musím ještě dodat, že se tato varianta chlubí totožnou bílou barvou, jakou měla i naše rodinná škodovka.“

Foto: Rostislav Prokop

RP68 znamená Rostislav Prokop 1968, což značí jméno a rok narození otce šikovného designéra

Škoda Superb Black Edition

„Dvojkový Superb před omlazením je za mě jedna z nejhezčích škodovek, která kdy vznikla. Charakter ostré přídě reflektuje skutečně zobák supa, a tedy koresponduje s pojmenováním automobilu. Při tvorbě jsem chtěl zachovat luxusní povahu limuzíny, proto ten decentní bodykit bez větších šíleností a velká kola značky Vossen. Kdybych vůz tvořil dneska, tak vynechám přední stavitelné tyče splitteru, které se k autu příliš nehodí.“

Foto: Rostislav Prokop

Rosťa považuje dvojkového superba před faceliftem za jednu z nejhezčích škodovek vůbec

Škoda Superb

„Třetí generace Superbu vznikla v duchu té druhé, tedy v režimu uchování elegance stroje, takže se opět díváte na decentní bodykit bez prolisů. Luxusnější tuning nemá urazit, nýbrž udivit, zvláště pak v jedné z nejatraktivnějších škodováckých barev.“

Foto: Rostislav Prokop

Tahle Škoda Superb představuje styl luxusnějšího tuningu

Škoda Octavia Combi RS

„Tahle žhavá novinka odráží moji snahu posouvat se dál a dál, testovat nové techniky nebo jiná propracování. Ono zkrátka každý model je výzvou. Cílem úpravy Octavie Combi RS bylo stvořit brutálně našlapaný kombík, optimálně vybavený motorem z Audi RS6.“

Foto: Rostislav Prokop

Octavia s motorem z Audi RS6? Sen mnoha českých tunerů…

„Během ladění profilu vozu jsem čerpal inspiraci ze stíhaček. Z toho důvodu jsou podnárazník se zadním difuzorem dál než zbytek automobilu, což má vytvořit dojem aerodynamické placky. Nechybí ani široká kola se vzduchovými průduchy a čtyři koncovky výfuku rozdělené třetím brzdovým světlem odkoukaným od formulí. Celkově jsem se samotným návrhem, rozpoložením barev i materiály spokojen.“

Foto: Rostislav Prokop

Vzadu nechybí tradiční čtveřice koncovek výfuku, zde však rozdělená brzdovým světlem

Trochu divočina, viďte? Pokud by vás zajímaly další počítačové úpravy vozidel evropských, japonských či amerických značek, mrkněte na Rosťovu facebookovou stránku, projděte si jeho Instagram nebo shlédněte portfolio pro fanoušky na serveru ArtStation.

Foto: Rostislav Prokop

Jako bonus vám přinášíme jedničkovou Octavii inspirovanou jedním off-roadovým zážitkem z Rosťova života

A jakou další škodovku mladý talent upraví? Chystá se na Citigo a znovu v duchu instantní šílenosti. Patrně se tedy dočkáme nějakého divokého off-roadu, případně závodního speciálu. Dalším cílem bude elektromobil Enyaq iV, ale prý až poté, co se z něj stane dostatečně mainstreamové SUV. A to, milí přátelé, určitě nebude trvat dlouho. Na to bychom vsadili i vlastní výplatu.

Reklama

Načítám