Hlavní obsah

BMW M3 Kombi? Jedině od Alpiny!

Foto: Alpina Automobiles

Smutnili jste, že se BMW M3 neprodává ve verzi Touring? Inu, možná jste jen plakali na špatném hrobě…

19. 9. 2019

Říkali jste si někdy, že BMW M3 by bylo skvělé sportovní auto na každý den? Rychlé, poměrně pohodlné, použitelné, zábavné… „Jenom škoda, že ho ale nedělají v kombíku…“ A víte, že dělají? Tedy, nepochází přímo z dílen BMW Motorsport, ale komu by to v tomhle případě vadilo!

Článek

Ruku na srdce – potřeboval by člověk něco víc? Rychlost, prostor, pohodlí, preciznost a dost možná i slušnou porci zábavy. BMW však naše nadšení nesdílí – prý by se M3 ve verzi kombi neprodávala. Že prý lidé, kteří chtějí v autě prohánět nic netušící slečinky a odvážné labradory v kufru, údajně skočí raději po BMW X3 M. My říkáme, že se jen bojí jít proti Audi RS4 Avant a Mercedesu C63 kombi! Ale můžeme se mýlit…

Foto: Alpina Automobiles

Nenechte se zmást nenápadným zevnějškem Alpiny B3 Biturbo – nejde rozhodně o žádného loudu, nenechá se zahanbit ani bratrancem BMW M3

A proto, díky bohu, existuje automobilka Alpina, sídlící v německém Buchloe, na ulici s příznačným názvem Alpinstrasse. Tato společnost už není pouhý úpravce, je oficiálně uznána jako automobilka – její modely už mají dokonce vlastní číslo VIN. A „trojka v kombajnu“ v tomto balení slibuje lákavou – a také nemravně rychlou – kombinaci stylu, nenápadnosti a rychlosti.

Toto smaragdově zelené kombi s černými akcenty a sedící na krásných hvězdicových kolech, typických pro Alpinu, ukrývá pod kapotou poctivý 3,0l šestiválec twin-turbo, který najdeme i ve zmíněné X3 M nebo v příští M3, která bude mít zhruba 500 koní. Ovšem v Alpině udrželi výkon na rozumných 460 konících… Na oplátku však Alpina B3 Biturbo Touring nabízí plnotučných 700 Nm točivého momentu, oproti skoro až skromným šesti stovkám u „emkových“ bratranců. Pravda, může to potenciálně znamenat méně výraznou výkonovou špičku ve vyšších otáčkách, na druhou stranu místo toho dostanete hutný zátah od nižších otáček a silný střed, důležitý na výjezdech ze zatáček. Je koneckonců výjimečné, aby turbomotor měl výkonovou špičku jako atmosférický motor.

Dalším podstatným rozdílem je, že Alpina B3 má místo dvouspojkové převodovky v „emtrojce“ běžný, avšak výtečný osmistupňový automat od firmy ZF. Tato převodovka si pak diriguje výkon na všechna čtyři kola – takže žádný z těch sedmi set newtonmetrů síly nepřijde nazmar. Pravda, klasický automat nikdy nebude řadit tak bleskurychle jako „dvouspojka“, na druhou stranu konstrukce automatu je z principu jednodušší – teoreticky tak méně náchylná k potížím. Navíc dnešní automaty řadí tak rychle, že rozdíl poznáte jen sotva. Dokonce bychom možná i prominuli Alpině absenci manuálu v nabídce…

Foto: Alpina Automobiles

Je jen málo indicií, které mohou na silnici Alpinu „prozradit“. Její potenciál napovídají jen čtyři oválné koncovky výfuků, vpředu to pak je nápis „ALPINA“ na spodní části nárazníku. Typická je pak pro Alpinu zelená nebo modrá metalíza a ráfky s hvězdicovým vzorem s několika paprsky

Jediný háček je v tom, že zatím neznáme přesné výkonové parametry jako zrychlení a maximální rychlost – jediné číslo, které se na stránkách Alpiny kromě výkonu motoru dočtete, je kombinovaná spotřeba mezi 10 a 11 litry benzinu na 100 kilometrů. Nicméně při takové síle, perfektně servírované na asfalt díky pohonu všech kol, počítejme se stovkou kolem 4 sekund, a není důvod, proč by maximálka nemohla „olizovat“ třísetkilometrovou metu. Nebo ji i překročit…

Letmý pohled by mohl napovědět, že Alpina B3 Biturbo, ať už ve verzi sedan nebo Touring, by mohla být oproti „emkovému“ dvojníkovi dospělejší, decentnější a nenápadnější. Ale pomalejší? S tím nepočítejte!

Vlastně se nám interpretace superrychlého trojkového BMW od chlapů z Buchloe zamlouvá – chybí všudypřítomné trojbarevné pruhy a znáčky, zkrátka tu není žádné pozlátko. Je to takový vlk v rouše beránčím. Je tu jen decentní nápis „ALPINA“ v předním nárazníku, krásná modrá nebo zelená metalíza, kterou jako třešinka na dortu doplňují skvělá „alpiňácká“ dvacetipalcová kola. Kdybychom si měli vybrat, tak naše „M3“ by pocházela právě z Buchloe! Jo, a kdyby se vám nelíbila zelená nebo modrá, můžete ji mít v jakékoliv barvě programu BMW Individual. Ale proč byste to dělali, když k Alpině prostě patří… Cena se má řádově pohybovat kolem 1,75 milionu korun a výš, v závislosti na výbavě a individualizaci.

autowebAUTOWEBaUtOwEb