Hlavní obsah

Ariel Nomad přestavěný na elektřinu je ještě zábavnější!

Foto: BorgWarner

Žádný rámus, jen silný motor a neuvěřitelně schopný podvozek

29. 10. 2019

Když britský Ariel přišel s buginou Nomad, změnil se nám svět. Trubkový rám, nejmodernější pérování, pohon zadních kol a 2,5litrový motor Honda. Teď tady máme konverzi na elektřinu a jedno vám řekneme rovnou – dává nám to smysl!

Článek

Je zajímavé, že samotný Ariel s tím nemá vůbec nic společného. Jde o dílo americké strojírenské společnosti BorgWarner, která chtěla svým partnerům ukázat, co všechno umí. Elektrický Nomad je tedy výkladní skříní jejich schopností a byl vyroben pouze v jediném exempláři. Což je, myslíme, škoda, protože zatímco u normálních aut řešíte dojezd a délku tankování, tak Nomad je hračka, ve které ujedete pár desítek hodně ostrých kilometrů a dušička má zase na pár dní pokoj.

Kaž vám prozradíme, že přestavěný Nomad má místo 2,5litrového čtyřválce Honda s výkonem 235 koní elektromotory rovnou dva se společným výkonem 268 koní, nejspíš vás napadne, že jeden motor je vzadu a druhý vpředu. Omyl! „Noms“ si totiž dál drží svou koncepci, takže má pohon jen zadních kol, ale každý elektromotor pohání jedno kolo. Což se dá samozřejmě využít k jednoduché, ale o to funkčnější záležitosti – vektorování točivého momentu, které každému auto dodává ještě větší chuť zatáčet. BorgWarner tvrdí, že elektrický Nomad se dvěma motory je ještě obratnější, než jak ho znáte. A to je sakra co říct.

Je to kvůli tomu, že vektorování točivého momentu se dá využít jak pro rychlou a čistou jízdu, tak pokud chcete jet smykem. Navíc rekuperace energie při brzdění, kterou jsou elektromotory pověstné, a která může u osobních aut vadit, je tady brána jako přednost, neboť elektrický Nomad ovládáte v podstatě jen jedním pedálem.

Kahan Yilmaz, technický šéf společnosti BorgWarner, řekl, že si vybrali Nomad, protože je to jednoúčelový stroj na zábavu, a protože bylo relativně jednoduché jej přestavět. „Je to výborné spojení demonstrace našich schopností a schopností tak ultimativního nářadí jako je Nomad. Ukazujeme na něm partnerům naše schopnosti a možnosti – je to něco, co se nedá přehlédnout.

Jak už zaznělo, Ariel samotný nemá s elektrickou konverzí nic společného, byť se elektrickému pohonu poslední dva roky věnuje ze všech svých sil. Pracuje totiž na vývoji plně elektrického supersportu s výkonem 1 180 koní, který by měl opět nabídnout ultimativní zážitky za volantem!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama