Hlavní obsah

8 věcí, které musíte vědět o 8. generaci Volkswagenu Golf

Foto: Volkswagen
25. 10. 2019

45 let na trhu a přes 35 milionů vyrobených kusů – VW Golf je skutečnou automobilovou legendou. Nyní přichází jeho osmá evoluce. Ta na první pohled vypadá dost podobně jako předchozí, ale pod kapotou schovává spoustu zajímavých novinek a moderních technologií, ze kterých se vám zamotá hlava. Ale nebojte, v jádru to bude stále starý dobrý Golf...

Článek

1. Evoluční design

Osmý Golf možná na první pohled vypadá jako facelift sedmičky (je prakticky i stejně velký), ale to bylo cílem designérů – Golf musí být vždy jasně rozpoznatelný. Když se však podíváte pozorně, objevíte spoustu zajímavých detailů. Třeba velmi odvážnou (na poměry VW) příď s novým výrazem, který se nepodobá žádnému jinému produkčnímu VW (zatím). Golf má nyní také výraznější ramena (podélná linka pod spodní hranou oken) a ostřeji vykrojená zadní světla. Jasně, nejsou to žádné šokující změny – odvážnější pojetí si VW nechal pro elektrický ID.3

2. Čistší interiér

V interiéru jsou změny výraznější. Volant je kompletně nový a převzatý z Passatu (včetně kapacitní funkce). Digitální kokpit s 10palcovým displejem a novým designem je opticky propojený na levé straně s dotykovými tlačítky ovládání světel (ve stylu Audi), na pravé straně s 10palcovým dotykovým displejem infotainmentu (na přání, v základu 8palcový) – integruje také ovládání klimatizace (i když nastavení teploty topení a hlasitosti médií můžete ovládat dotykovými tlačítky přímo pod displejem), což uvolnilo místo na středové konzole.

Zbyla na ní jen tlačítka ovládající nouzové blikače a vyvolávající menu pro jízdní asistenty, klimatizaci, parkovací asistent a jízdní režimy. Níže jsou dva USB-C konektory (další dva mají k dispozici pasažéři na zadních sedadlech) a polička pro telefon s integrovaným indukčním nabíjením. Pročistil se i středový tunel, volič příplatkové automatické převodovky má už jen jednoduchý joystick. Golf by se měl znovu pochlubit kvalitními materiály a precizním spasováním dílů, elegantní nádech všemu za tmy dodá ambientní osvětlení s 32 barvami.

3. Více digitalizace a konektivity

Horkou novinkou je průhledový displej pro řidiče, ten se postupně rozšíří i do ostatních koncernových aut (včetně Škodovek počínaje novou Octavií). Nová generace infotainmentu přináší kompletně nové uživatelské prostředí, které by mělo být přehlednější a uživatelsky přívětivější. Umožňuje také hlasové ovládání a díky nejmodernější konektivitě (online připojení, wi-fi hotspot, bezdrátové Android Auto a Apple CarPlay) budete moci získávat aktuální informace o dopravě, parkovacích místech, počasí atd., poslouchat internetová rádia, stahovat aktualizace map nebo update softwaru.

Golf taky podporuje ukládání řidičských profilů a dveře můžete odemknout telefonem – buď přiložením ke klice díky NFC čipu nebo na dálku mobilní aplikací. Další novinkou je Car2X komunikace – váš Golf se tak bude umět dorozumívat s okolními auty (pokud budou také umožňovat Car2X komunikaci) a infrastrukturou (třeba semafory) ve vzdálenosti až 800 metrů a reagovat na informace o zácpách, blížící se červené nebo třeba nehodách.

Foto: Volkswagen

Poprvé u koncernového auta se dočkáme promítání informací na čelní sklo před řidiče. To to trvalo!

4. Špičkové jízdní asistenty

Další věc, bez které se už moderní řidič neobjede – nouzové brzdění s detekcí chodců, prediktivní adaptivní tempomat, udržování jízdy v pruhu, asistent jízdy v dopravní zácpě, sledování mrtvých úhlů, upozornění na dopravu za vozem nebo na protijedoucí auta při odbočování, automatický parkovací asistent, čtení značek… Golf má prostě vše potřebné. Navíc k tomu přihodí Matrix LED přední světla a zadní LED světla s dynamickým blinkrem.

5. Více hybridů, žádná elektrická verze

Nabídka motorů se na první pohled příliš nezmění – základem bude tříválec 1,0 TSI (90 a 110 koní), nad ním bude čtyřválec 1,5 TSI (130 a 150 koní) a dojde i na oblíbený turbodiesel 2,0 TDI (110 a 150 koní). Všechny benzinové motorizace kromě té nejslabší (1,0 TSI 90 k) budou ve spojení s DSG automatem vybaveny 48V mild-hybridním ústrojím (říkají mu eTSI), které dokáže ušetřit nějakou tu deci paliva. Ze stejného důvodu pracují tříválce v Millerově cyklu a 1,5 TSI při nižším zatížením vypíná dva válce. Počítá se samozřejmě i s variantou 1,5 TGI spalující CNG.

K dispozici budou také dvě plug-in hybridní varianty (výkonnější GTE s 245 koni a úspornější 204koňový eHybrid), rozloučit se naopak musíme s čistě elektrickou – to aby Golf nešlapal do zelí ID.3. Zkrátka nepřijdou ani fandové sportovní jízdy, rychlé GTI by mělo mít nějakých 250 koní, ostřejší GTI TCR by mohlo mít kolem 280 koní a vrcholný Golf R se zaručeně přehoupne přes současných 310 koní, to vše s různě upraveným motorem 2,0 TSI. Podle všeho dojde i na neméně oblíbený dieselový rychlík GTD.

Foto: Volkswagen

Osmý Golf nabídne hned dvě plug-in hybridní verze, ale už žádnou čistě elektrickou

6. Vysoká variabilita

Tak to máme tři motory v šesti výkonových variantách, tři z nich navíc s možností mHEV techniky, dva plug-in hybridy a čtyři sportovní verze, k tomu dvě převodovky a možnost volby pohonu předních nebo všech kol 4MOTION, o možnostech kombinace barev laků a designů kol ani nemluvě. Akorát počet karosářských variant se snížil – hatchback už seženete jen pětidveřový (třídvéř skončil), kombi zatím nebylo oficiálně potvrzeno.

7. Bude to Golf

Klíčovou vlastností Golfu je, že když do něj nasednete, je to jako byste přišli k sobě domů, nazuli si papuče a sedli si do svého oblíbeného křesla. Takže nepochybujeme, že i přes všechny ty technické změny a digitální vychytávky to bude opravdový Golf, na který se můžete spolehnout. Bude se s ním příjemně žít, bude se snadno řídit, bude dobře jezdit a nikdy vás nezklame – prostě ideální auto na každý den.

Foto: Volkswagen

45letá tradice, to už je nějaký závazek! Volkswagen si dal určitě hodně záležet, aby nový Golf nezklamal ani ty nejnáročnější zákazníky

8. Už si ho můžete objednat

Uvedení na trh nabralo zpoždění, ale nyní již výrobní linka jede na plno a prvních aut se zákazníci dočkají na jaře. Tedy zhruba v době, kdy dorazí i nová Škoda Octavia. To vyvolává jednu zásadní otázku…

HLASUJTE: VW Golf 8 vs Škoda Octavia 4 – kterému autu byste dali přednost?
Volkswagen Golf
43.7 %
Škoda Octavia
31.1 %
Ani jednomu
25.2 %
Celkem hlasovalo 3792 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama