Garáž.cz
Vyhledat
Osobní menu
Seznam.cz
Hlavní menu
Zavřít menu
Moje sledované
Novinky
Ze světa automobilek
Zajímavosti
Co je kde na prodej
Tuning a přestavby
Hry a filmy
Kvízy
Testy
Nová auta
Ojetiny
Youngtimery a veterány
První dojmy
Fenomény
Motorky
Servis
Jak na to
Legislativa
Čísla a statistiky
Nákup auta
Obytné vozy
Historie
O autech a technice
O lidech
Reportáže
Auto-moto muzea
Rozhovory
Podcast
Blog
Události
Rally
Auto roku
Formule 1
Legendy 2024
Videa
Wiki
záhlaví
Garáž.cz
Garáž rubriky 1. úrovně
Novinky
Zajímavosti
Testy
Motorky
Servis
Historie
Ojetá auta
Podcast
Reportáže
Blog
Události
Videa
Wiki
Moje sledované
Více
Garáž rubriky 2. úrovně
O autech a technice
O lidech
Více
Drobečková navigace
Garáž.cz
Historie
Historie
Hlavní obsah
Článek
Načíst předchozí
Historie
Motorizoval Polsko, jezdil v něm Tom Hanks a poslední kus vyrobili před 25 lety. A všichni ho známe jako Maluch
Silnice socialistického Polska si nelze představit bez malucha, tedy Fiatu 126p, jehož první kusy opustily výrobní linku v červnu 1973 a poslední před 25 lety, 22. září 2000. Jako poslední z více než 3,3 milionu miniautomobilů italského původu, které se vyráběly v továrně v jihopolském městě Bielsko-Biala, opustila výrobní pás zvláštní série 500 červených a 500 žlutých fiátků nazvaná Happy End.
Youngtimery a veterány
Škoda 706 RTO je určitě nejkrásnější československý autobus. Dnes se prodává za miliony
Jen málokterý český veterán bývá nabízen za miliony korun. Škoda 706 RTO ale mezi takové vozy dnes patří, jezdilo s ní přitom mnoho z nás.
Historie
Automobilový východ vs. západ: Že měli na západě vždycky navrch? V jednom segmentu byly síly překvapivě vyrovnané
Jestli ruské automobilky něco umí, jsou to auta do náročných podmínek. Dokazuje to i Lada Niva, která je dodnes v některých aspektech nepřekonatelná. Někdejší britská konkurence už je ale dnes jinde.
Zajímavosti
Parkování na Staromáku, auta na Karlově mostě. Připomeňte si provoz v socialistické Praze, kdy bylo možné snad všechno
Praha, stejně jako každé jiné živé město, se neustále mění a vyvíjí. A platí to také o dopravě. Pojďte si s námi připomenout, jak vypadal provoz v hlavním městě během socialismu.
Historie
Obří náklaďák Kolos od Tatry nesloužil jen v armádě. Drtikolka T813 měla gigantický motor a tahala i letadla. Přezdívku dostala díky filmu
Tatra T813 vznikla primárně pro potřeby armády, její schopnosti se ale hodily i v civilním sektoru, a tak sloužila nejen ve vojenských barvách. Připomeňte si její příběh.
Historie
Trabant mohl předběhnout dobu a stát se druhým Fiatem 500. Velkolepý projekt nakonec skončil v propadlišti dějin
Fiat 500, Ford Mustang nebo vozy Mini ukazují, že retro je v módě. Po jejich boku se mohl postavit i Trabant, nadějný projekt nakonec bohužel nevyšel.
Historie
Československo bylo jednou z mála zemí, kde nepovedený Oltcit částečně uspěl. Pracovalo se i na nástupci Olda. Opravdu
Rumunský automobilový průmysl je známý hlavně díky značce Dacia, leckdo si ale jistě vzpomene třeba také na terénní vozy ARO. Důležitou součástí tamějšího autoprůmyslu byla i značka Oltcit, která měla ve své době velké ambice. Splněny byly ale jen částečně.
Historie
Sedany byly kdysi oblíbené i v Česku. Renault Thalia se prodával za cenu, za kterou dnes nekoupíte ani slušnou ojetinu
Sedany patří mezi karosářské varianty, které jsou dnes na ústupu. Kdysi byly velmi oblíbené, takovou karoserii nabízela i nejlevnější auta na trhu.
Načítám
Zobrazit další články
Postranní panel
Reklama
Reklama
Postranní panel
×
Auto-moto historie: Veterány, technika i osobnosti z automobilového světa