Hlavní obsah

Zapomenuté Ferrari F355 zachránili po 13 letech

Foto: H. R. Owen Ferrari

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jak já lituji, že jsem nikdy ve stodole nenašel žádnou zapomenutou klasiku nebo alespoň opuštěnou babetu. Někteří ale mají to štěstí, a objeví tak třeba zapomenuté Ferrari. A přitom tohle není ani tak staré, a renovace proto bude o dost snazší – tahle automobilová kráska si totiž zaslouží druhý život!

Článek

Mým nejoblíbenějším modelem Ferrari z doby po starém Enzu je typ F355. Ten přímo navazoval na model 348 a vyráběl se mezi roky 1994 až 1999 jako kupé, targa nebo otevřený Spider. Celkem se prodalo přes 11 tisíc aut a jeho design ze studia Pininfarna dodnes nestihl zestárnout. Vlastně s každým rokem spíš ještě zraje.

Krásný model spoléhá na uprostřed uložený vidlicový osmiválec o objemu 3,5 litru s výkonem 375 koní, který dokáže auto dostat za 4,6 sekundy na stovku a rozjede ho až na maximálních 295 km/h. Do magické třístovky už chybí opravdu jen krůček... Řekněte sami, copak byste nechtěli takovým autem jezdit, kdykoliv by to jen šlo?

Foto: H. R. Owen Ferrari

Ferrari nejčastěji vidíte v červeném laku, tahle zelená Verde Silverstone proto nalezenému autu dodává punc výjimečnosti

Příběh tohoto exempláře je však poněkud jiný. Do dealerství H. R. Owen v Londýně ho jeho majitel přivezl v dost zuboženém stavu, nejezdilo totiž dlouhých 13 let. Ne, ještě mu nenadávejte, on je v tom nevinně, naopak to auto zachránil. Byl totiž v Macau, kde chtěl koupit slavný model 512 Testarossa s dvanáctiválcem.

Našel zde jeden opravdu krásný exemplář a hned vedle něj tuto zuboženou, opuštěnou chudinku ve vzácném odstínu Verde Silverstone. A jakoby nestačila vzácná barva, auto má také vysoce ceněný manuál a příplatková karbonová sedadla. Samozřejmě ho tam nemohl nechat trpět, koupil ho a dopravil do Británie, kde u zmíněného dealerství objednal renovaci do prvotřídního stavu. A že budou mít práce dost, protože auto stálo nehnutě od roku 2007. K dosavadním 10 tisícům najetých kilometrů tak nepřibyl za posledních 13 let ani jediný.

Foto: H. R. Owen Ferrari

Jak mohl někdo zapomenout na své Ferrari? To by se nám rozhodně nestalo!

Blýská se na lepší časy

Bohužel, dlouhá přestávka autu neprospěla. Gumy a plastové části jsou zpuchřelé, motorové náplně dávno vyschly a karoserii začala okusovat koroze. Motor tedy musel z auta ven a prošel generálkou, kdy dostal spoustu nových součástek. Nová je i spojka a výfuk, brzdy, podvozek a celý systém klimatizace, nádrž se musela pro změnu důkladně vyčistit, než se do ní nalije nové palivo. A výměna pokračovala i u baterky a pojistek.

Foto: H. R. Owen Ferrari

Interiér se zachoval ve velmi slušném stavu, nejspíš bude stačit ho jen vyčistit. Navíc je to verze s manuálem a ne s příšernou převodovkou F1!

Teď ještě majitel plánuje kompletní renovaci karoserie a lakování do stejného vzácného odstínu. Poté už mu nebude nic bránit užívat si nádherný kousek, který dostane i certifikát Ferrari Classiche potvrzující, že renovace odpovídá standardům fabriky. Tak snad teď na tohle nádherné Ferrari čekají radostnější chvíle jízdy na plný plyn silnicí.

Reklama

Načítám