Hlavní obsah

Jak by to vypadalo, kdyby Ferrari znovu vyrábělo model 355?

Foto: Evoluto Automobili

Ferrari s atmosférickým osmiválcem už dnes nové nekoupíte. Ale nezoufejte, britská firma Evoluto Automobili má řešení!

12. 3. 2019

Mrkačky. Žábry na krytu motoru. Retro kola. Vrátili jsme se v čase?! Nebo snad znovuzrození Ferrari 355? Trefa! I když ne tak, jak možná myslíte. Televizní klišé „možná se tak narodila“ zde není na místě, neboť tato „moderní klasika“ je dílem britského podniku Evoluto Automobili. A dobrou zprávou je, že pod povrchem se skrývá pravé Ferrari.

Článek

A výsledek je… perfetto! Má jen jednu chybu – jde o tzv. render, tedy obraz vytvořený na základě počítačového modelu. Ale jednou bude jezdit po silnicích. Evoluto hodlá vzít jako základ Ferrari 348  a modernizovat ji ve stylu 355 z 90. let. V horizontu nemnoha let se tedy můžeme těšit na kostru 348 zabalenou do bodykitu vyrobeného na zakázku a inspirovaného skvělou 355 se vším, co se k tomu sluší a patří – vyklápěcí světla, obrovské boční nasávače vzduchu i decentní odtrhová hrana na víku kufru. Nic z toho není zrovna dvakrát aerodynamicky účinné, ale kdo by to u takového auta řešil, že.

Najdou se tu však i prvky připomínající moderní Ferrari, třeba přední lízátko se trochu podobá tomu na F12. Zadní svítilny pro změnu nápadně připomínají ty na GTC4Lusso. Na druhou stranu průhledný kryt motoru v zadním nárazníku je inspirován tím na F50. Jako byste vzali Ferrari 355 a naroubovali na něj ty nejchytlavější detaily ze všech různých modelů.

Zajímavý je potom způsob, jakým probíhala volba motoru. A jelikož internet dnes hýbe světem, asi vás úplně nepřekvapí, že volba motoru proběhla ve spolupráci se sledujícími a potenciálními zákazníky přes sociální sítě. Volba padla na 3,6l V8 z Ferrari 360 Modena. Nicméně Evoluto má v plánu motor naladit až na 500 koní, což je shodou okolností stejný výkon, jako má plochý čtyřlitr Cosworth v Porsche 911 od Singeru, které by mohlo představovat nepřímou retro konkurenci. Dokonce i hmotnost se má pohybovat kolem 1 000 kg. Ambiciózní.

Zatím nevíme, jaké jméno nový model ponese. A známo není ani to, zda kromě motoru opravdu využije nějaké díly z reálných modelů Ferrari. Ve hře je totiž ještě varianta, že se vše vyrobí na zakázku. Zatím na tom ale ani tak moc nezáleží. Důležité je, že se pracuje na prvním prototypu, jehož interní označení zní „Mule 1“. A že model bude mít mrkačky a atmosférický motor. Ano o ceně zatím řeč nebyla, ale když uvážíme, že takový Singer si za zmodernizovanou klasickou 911 řekne o dvacet milionů a víc, ani tady se nebojíme hádat sedmimístnou cifru. Takže pokud jste čekali na správnou chvíli, kdy lidově řečeno rozpárat polštář, právě nadešla!

autowebAUTOWEBaUtOwEb

Reklama