Hlavní obsah

Zapomeňte na SEAT. Leon R ST nově už jen pod značkou Cupra

Foto: Cupra

Leon CUPRA R ST

Je tomu něco málo přes rok, kdy SEAT oznámil vznik nové dceřiné značky Cupra, která má mít v portfoliu jen ty ostře řezané modely. Značka už ukázala dvojici modelů, přičemž oba se řadí do kategorie SUV. Teď k nim ale konečně přibude mnohem sportovněji vyhlížející model. Seznamte se s Leonem Cupra R ST.

Článek

Když se řekně Cupra, nejspíše se vám jako první vybaví ostřejší verze modelu Ateca a také nový Formentor, jehož koncept Cupra představila v rámci letošního autosalonu v Ženevě. Jakkoliv Cupra Ateca sklízí celkem pozitivní ohlasy, Formentor se zatím mezi fanoušky ostrých SEATů moc dobře nezapsal. Možná proto, že jde znovu o SUV, či spíše crossover, který bude pracovat s hybridním pohonem. A pojmy jako hybrid a sportovnost se většině dohromady zatím moc nepozdávají. Ovšem, jde jen o koncept, tak uvidíme, s čím nakonec automobilka vstoupí na trh.

Na to si ale ještě chvíli budeme muset počkat, ovšem to čekání nám zpříjemní horká novinka z dílny Cupra, která značce pověst jistě napraví. Jde o ostrou verzi modelu Leon s názvem Cupra R ST, který bude mít pod kapotou benzinový čtyřválec o objemu 2 litrů, jehož výkon Cupra vyšroubovala na 300 koní. Samozřejmostí je v tomto modelu pohon všech kol 4Drive, na který kromě výkonu posílá točivý moment 400 Nm automatická převodovka DSG.

Podle značky jde o speciální edici modelu Leon, ovšem o případném počtu vyrobených kusů se nezmiňuje. Naopak se ale zmiňuje o zajímavých detailech a hodnotách. Jednak jde o zrychlení z klidu na 100 km/h, které nová verze Leonu zvládne za 4,9 sekundy. Velmi dobré číslo! Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, což je u koncernu standard. Cupra myslela i na to, že když už se tohle auto dostane do rukou těm, kteří milují rychlost, nebudou jezdit jen rovně. Proto v zájmu zvýšení rychlosti v zatáčkách a lepší ovladatelnosti byla na přední nápravě přidána ramena, která upravují odklon předních kol na 2°, odklon zadních kol je rovněž 2°.

A bát se takový milovník rychlosti nebude muset ani o případné brzdění, protože o to se postarají 340mm brzdiče Brembo vpředu a 310mm vzadu. A ještě jedna perlička. Cupra Ateca sklízí pozitivní ohlasy mimo jiné i za zvuk, jaký produkuje výfukový systém. A opravdu z výfuku, nemluvíme o tom šidítku, které je slyšet z reproduktorů. Dobrá zpráva je, že Leon R ST bude mít podobně naladěný výfuk, a tak jeho zvuk bude jistě podobně parádní.

Kromě těchto úprav na technice značka Cupra provedla také pár změn na designu. Novinka tak dostala nově tvarované díly karoserie, a hlavně celkem hodně karbonu, který je použit na zadním difusoru, zadním křídle umístěném na střeše, ale i na lízátku pod předním nárazníkem. V kombinaci s matně šedou a měděnou barvou to nevypadá vůbec zle. Jako celek se nám tohle auto moc líbí. Jeho dodávky zákazníkům budou zahájeny v březnu, přičemž cena v České republice startuje od 1 203 500 Kč.

Jen by SEAT, respektive značka Cupra, měl pamatovat na nějakou osvětu a zákazníkům, ale i fanouškům vysvětlit, jak to tedy třeba právě s Leonem bude. Pokud to chápeme dobře, tak jeho verze Cupra bude vedena pod stejnojmennou značkou. Standardní Leon zase pod SEATem. A to se na nás nezlobte, ale složitěji už to asi vymyslet nešlo…

Reklama

Související témata:
Načítám