Hlavní obsah

Kříženec off-roadu a supersportu: Nissan Navarra dostal motor z Nissanu GT-R, výsledek je děsivý

Foto: Baggsyboy.com/ SB Motorsport

Steve „Baggsy“ Biagioni (vlevo) a jeho tým se rozhodli zkřížit závodní Nissan GT-R s… Nissanem Navarra?! Průběh šíleného projektu si můžete prohlédnout v galerii na konci článku

15. 6. 2022

Z majestátního dříče v okruhovou bestii – tak nějak by se dala popsat tato transformace Nissanu Navarra, který byl překřtěn na „Nissan Navarra-R“. Tohle monstrum má rozšířené a zpevněné šasi, závodní podvozek a navrch je tu motor z Nissanu GT-R, který byl ještě navíc upraven na 1 000 koňských sil. Kam ten svět spěje?!

Článek

Jednoho by napadlo, že za vznikem této bestie stojí jistě nějaký šílenec. A vlastně to asi nebude daleko od pravdy – iniciátorem projektu Navarra-R je totiž profesionální závodník Steve Biagioni a lidé z jeho závodního týmu SB Motorsport.

Foto: Baggsyboy.com/ SB Motorsport

Steve Biagioni je britský profesionální drifter a jedna z tváří výrobce limonád Monster Energy. V současnosti soutěží s upraveným Nissanem GT-R

Jen pro pořádek, Steve Biagioni, přezdívaný Baggsy, je chlapík z britského Essexu, který začínal jako drifter v regionálních soutěžích se svým Volvem 340. Později, v roce 2008, se vypracoval až na poloprofesionální úroveň, tedy do tzv. třídy „Semi Pro“ s Nissanem 200SX S13 – rok nato se stal britským šampionem v driftu, což byla jeho vstupenka mezi elitu.

Poté, co se Biagioni začal pravidelně umisťovat „na bedně“ v profesionálních soutěžích a stal se jednou z tváří výrobce limonád Monster Energy, se dostal až… k tomuhle. Teréňák Navarra už ve skutečnosti na většině evropských trhů nekoupíte, dá se však i nadále sehnat v Austrálii a na Novém Zélandě. Jak víme, typ Navarra bývá nejčastěji vyhledáván zejména pro své terénní schopnosti…

Jenže pak si „Baggsy“ a jeho tým SB Motorsport jednoho dne po obědě sedli a řekli si, že by byl skvělý nápad z off-roadu udělat závodní auto.

Foto: Baggsyboy.com/ SB Motorsport

„Nacpat“ pod kapotu pick-upu motor ze sporťáku byla vskutku ambiciózní vize, podle všeho se však ten pot, krev a nervy vyplatily. Z původní Navarry (na fotografii) zůstal jen interiér, světla a hlavní panely karoserie, vše ostatní je buď upraveno, nebo pochází z typu GT-R

Došlo tu na opravdu zásadní úpravy – rozsáhlý zakázkový bodykit s rozšířenými blatníky, bočními prahy a řadou aerodynamických vylepšení. Tyto úpravy byly nutností, neboť základem vozu je teď kompletně nové šasi, které vychází z Nissanu GT-R. Podvozek byl navíc doplněn o profesionální pružiny KW V4 a hydraulický systém od firmy HLS.

Pozorný čtenář si jistě všiml, že i kola a jejich obutí příliš nepřipomínají ona původní šestnáctipalcová s vysokým profilem, na kterých Navarra běžně jezdí. A je tomu opravdu tak – Navarra-R totiž jezdí na 20palcových kolech BBS, která obouvají sportovní pneumatiky Accelera PHI R.

Foto: Baggsyboy.com/ SB Motorsport

Tým SB Motorsport musel použít šasi z Nissanu GT-R, i tak bylo však zapotřebí několik úprav jako třeba dodatečné výztuhy a sportovní pružiny

Ten nejdůležitější upgrade je pochopitelně pohonné ústrojí. „Střeva“ z Nissanu GT-R by znamenala obrovský nárůst výkonu sama o sobě, Steve Biagioni a jeho tým se však s výchozím nastavením motoru označovaným jako VR38 DETT nespokojili.

Motor byl tedy „převrtán“ na větší objem 4,1 litru, dvě turbodmychadla přirozeně zůstala. Úprav doznalo rovněž sací a výfukové potrubí, agregát navíc k tomu dostal mapování od expertů z firmy Syvecs, takže řídicí jednotka je schopna z úprav vydolovat těžko uvěřitelných 1 000 koňských sil.

Foto: Baggsyboy.com/ SB Motorsport

Značně upravený motor z Nissanu GT-R, který byl vzhledem k většímu objemu překřtěn na „VR41 DETT“, teď dává výkon těžko uvěřitelných 1 000 koní. Úprav doznal blok motoru, sací i výfukové potrubí, nová jsou i turbodmychadla. Převodovka musela být postavena na zakázku

Není to ovšem jen tak. I když je původní GT-R terminátor mezi automobily, tak původní převodovka na takový výkon už nestačila. Kupodivu se zůstalo u dvouspojkové skříně s možností řazení pomocí pádel pod volantem, musela však být zkonstruována kompletně na zakázku a následně dopravena až z Nového Zélandu od odborníků z Dodson Motorsport.

Výsledek práce i samotný průběh projektu Steva Biagioniho a jeho týmu si můžete prohlédnout v galerii:

Projekt je zdokumentován na Baggsyho webových stránkách a je pozoruhodné sledovat jeho jednotlivé fáze – od poměrně běžného pick-upu Nissan přes vybrakované holé šasi a skoro komicky vyhlížející karoserii Navarry, napasovanou na nezvykle rozšířené šasi (před nasazením bodykitu), až po plnohodnotnou polozávodní bestii, která si supersporty dává k snídani.

Celý projekt zabral více než dva roky tvrdé práce a odříkání a až na zakázkovou výrobu odolnější převodovky je vše dílem britského týmu SB Motorsport. Dle informací ze sociálních sítí Steva „Baggsyho“ Biagioniho o Navaře-R neslyšíme naposledy, je tedy možné, že se časem ukáže ještě na nějaké veřejné akci v rámci exhibice.

Reklama

Sdílejte článek