Článek
Na některá auta tak budete potřebovat desítky tisíc, na jiná zase i desítky milionů. Co když ale budete chtít koupit vozidlo za co nejméně peněz? A navíc funkční? Odpověď máme. V inzerci jsme našli kousek za cenu velkého rodinného nákupu, pojízdné a s platnou STK.
Asi vás nepřekvapí, že jde o auto české značky Škoda, konkrétně o Felicii, která byla dlouhé roky nejrozšířenějším vozidlem na tuzemských silnicích.
Připomeňme, že Škoda Felicia, nástupce oblíbeného modelu Favorit, byla představena roku 1994. Její výroba skončila v červnu 2001, kdy ji nahradila Fabia. Podle dostupných informací vzniklo celkem 1 420 441 vozů.
Podle čísel, která najdeme na otevřené encyklopedii Wikipedie, byla „felda“ nejrozšířenějším automobilem v Česku ještě i na konci roku 2010. K 31. prosinci tvořilo 393 189 vozidel 8,74 % českého vozového parku.
Narazit na Škodu Felicia dnes už není tak obvyklé, zvlášť na nějaký exemplář v hezkém, originálním a zachovalém stavu. Asi vás nepřekvapí, že do této kategorie nepatří ani „naše“ felda za cenu velkého rodinného nákupu.
Kousek z roku 1997, který má za sebou 222 681 kilometrů, je k mání za pouhých 5 500 Kč. K „voňavce“ má opravdu hodně daleko, ale podle prodejce je pojízdná a motorově v pořádku. STK má do března příštího roku.
Felicia prý sloužila jako pracovní auto a je vhodná pro člověka, který „si je schopný spravovat auto sám“, případně na dojetí. Prodejce upozorňuje, že nefunguje páčka od směrovek (kvůli tomu tedy škodovka jinými slovy nebliká), že je rozbité sklo pravých zadních dveří a že karoserii pohlcuje koroze. Kosmetických vad ale na voze najdeme mnohem víc. Úsměvně pak vypadají emblémy sportovních variant RS.
Zajímavým prvkem jinak strohého interiéru jsou kožená sedadla pocházející z nejluxusnější verze Laurin & Klement. Je však vidět, že toho zažila už spoustu a přední sedačka je vyloženě roztrhaná.
O pohon se stará zážehový čtyřválec 1.3 MPi o výkonu 50 kW, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Nový majitel si prý má hlídat hladinu chladicí kapaliny a oleje.






