Článek
Pravidelně brouzdáme českým internetem a občas zde narazíme na skutečné zajímavosti. Naposledy šlo o kanárkovou Škodu 110 R, co po zveřejnění našeho článku zmizela za požadovanou sumu.
Teď tu však máme něco neméně zajímavého, tentokrát z dílen značky Tatra. Rovnou jde o labutí píseň, tedy o model T700, mnohými označován jakožto velký facelift Tatry 613, čemuž nahrává i číslo 613 ve VIN kódu vozidla.

Tatra 700 se v inzerci neobjevuje úplně často, proto je zajímavá i jako obyčejná.
Nicméně zpátky k inzerátu. Na Sautu se nedávno objevila modrá sedmistovka z první série před modernizací s VIN kódem TMT613018TP012041. Díky tomu jsme dohledali, že jde o 21. sériový kus, který byl prvnímu majiteli (firma Auto Hukr s.r.o. z Brna) dodán 14. října 1996.
Do provozu šel vůz v barvě modř atlantická B8674 podle inzerce až v roce 1997 a od té doby patrně dost jezdil, protože prodejce uvádí nájezd 177 990 km. Motor číslo 11249 je osmiválcový vzduchem chlazený 3,5litr o výkonu 200 koní, převodovka pak jako tradičně manuální. Prodejce uvádí kombinovanou spotřebu 10,3 litru na sto.
Automobil stojí na originálních litých kolech, má šedý kožený interiér, čtyřramenný sportovní volant, digitální klimu, autorádio. Ze zajímavé výbavy jmenujeme ještě telefon, ale s tím si v dnešní době můžete hrát leda na Macha a Šebestovou.
Ačkoli jde o obyčejnou sedmistovku s nezajímavým motorem, prvním majitelem i výbavou, pořád jde o Tatru 700, která je sama o sobě prostě raritní. A proto má svoji cenu. Prodejce z Ostravy si za ni v době tvorby článku říkal 1 775 000 Kč.