Hlavní obsah

Čím se v Tatře 700 řadilo a kolik byla maximální rychlost? Vyzkoušejte si kvíz o tuzemské legendě

Foto: Lukáš Volšický

T700 uzavřela více než sto let trvající éru osobních tatrovek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když se řekne „labutí píseň osobních tatrovek“ nebo „poslední výkřik z Kopřivnice“, určitě si vybavíte honosný sedan T700. Jenže jak moc dobře jej znáte? Víte, kdy se začal vyrábět, kdo stojí za jeho designovým přepracováním nebo kolik stály přední sedadla do nejdražšího kusu? Otestujte se!

Článek

Na kopřivnickou Tatru T700 mnozí vzpomínají jako na svatý grál s mocným vzduchem chlazeným osmiválcovým motorem uloženým vzadu. Jenže kolem tohoto vozu se motá řada neznámých základních faktů, ale také zajímavostí.

Máte o našem tuzemském klenotu základní povědomí, anebo jste dokonce chodící encyklopedie? To prověří následující kvízové otázky.

1. Kdy a kde měla Tatra T700 oficiální premiéru?
Foto: Lukáš Volšický
2. Konstrukčně T700 vycházela z?
Foto: Lukáš Volšický
3. Standardní T700 jste mohli mít se dvěma typy osmiválcových motorů. Znáte jejich objemy?
Foto: Lukáš Volšický
4. O řazení se v Tatře T700 staral/a?
Foto: Lukáš Volšický
5. Tipněte si maximální rychlost Tatry 700.
Foto: Lukáš Volšický
6. Kdo měl na svědomí přepracování zadní části T700, která se posléze objevila u továrních modelů druhé série T700-2?
Foto: Lukáš Volšický
7. Nejdražší vyrobená T700, v níž jezdil tehdejší prezident NKÚ Lubormír Voleník, má speciální ergonomická přední sedadla. Odhadnete jejich pořizovací cenu?
Foto: Lukáš Volšický
8. Který z těchto českých významný politiků Tatru T700 aktivně neužíval?
Foto: Lukáš Volšický
9. Měla Tatra T700 systém ABS?
Foto: Lukáš Volšický
10. Jaké odpružení měla Tatra T700?
Foto: Lukáš Volšický
11. Z jakého materiálu byly vyrobeny vybrané díly karoserie (nárazníky, kryty prahů, zadní kapota druhé série, maska aj.) Tatry T700?
Foto: Lukáš Volšický
12. Tušíte základní cenu T700 k 1. lednu 1997? Poradíme, že průměrná mzda byla tehdy cirka 10 802 Kč a základní Škoda Felicia stála kolem 225 000 Kč.
Foto: Lukáš Volšický

Tak co, máte všechny odpovědi zkontrolované? Pokud ano, vyhodnoťte si test.

Zkuste si i naše další kvízy plné rozličných témat. Jejich seznam najdete ZDE, tak neváhejte a prověřte si své motoristické znalosti.

Reklama

Související témata:
Načítám