Článek
Otevřený, sportovně tvarovaný vůz vychází, jak napovídá označení, z modelu Tatra 75. Ten kopřivnická společnost vyráběla v letech 1934 až 1942, podle dostupných informací vzniklo 4 501 kusů.
Provedení Sport Bohemia sice převzalo jeho techniku, dostalo však odlišnou karoserii. O sportovní vzhled se postarali specialisté v pobočném závodě Bohemia v České Lípě, který byl stejně jako kopřivnická automobilka Tatra součástí Ringhofferových závodů.
V České Lípě tak vznikaly zakázkové karoserie pro různé podvozky osobních tatrovek - a vždy v poměrně nízkých počtech. Kolik bylo vyrobeno modelů 75 Sport Bohemia, nevíme, různé zdroje uvádějí odlišná čísla. Důležité ale je, že počty se pohybují od tří do pěti.
A do současnosti se dochovala jen dvě tahle auta. Jedno z nich je nyní na prodej, k mání je například přes inzertní portál Rájveteránů.cz.
Vůz si v polovině 30. let jako novu pořídil Isidor Nettl, který podnikal v papírenství a dřevoprůmyslu. Provozoval strojní továrnu na papír v Červené Řečici. Karoserii pro svou tatrovku si objednal v zajímavé zeleno-zelené barevné kombinaci.
Další osud v inzerátu současný majitel nepopisuje, zmiňuje až důkladnou renovaci v 90. letech, jež proběhla v Kopřivnici. Během ní byl obnoveno i zmíněné netradiční lakování.
Celkově je ale auto údajně kompletně originální, má původní předválečné doklady a dokonce i originální příslušenství v podobě heveru a klíče na kola. Tatrovka je plně funkční a jezdí prý „báječně“.
O pohon se stará vzduchem chlazený čtyřválec o objemu 1 688 kubických centimetrů, poskytující výkon 30 koní (22 kW).
A cena? Ta je také zajímavá. V inzerátu najdeme částku 199 tisíc eur, což je v přepočtu asi 4,83 milionu korun. Majitel ale současně připouští, že na prodej nespěchá a ani na něm netrvá. A údajně rád zváží také nabídku výměny za zajímavý předválečný motocykl nebo automobil - případně s možností oboustranného doplatku.





