Hlavní obsah

Nejošklivější auto, co jsme dnes našli na internetu: Díl 36 – Toyota WiLL Vi

Foto: Toyota

Brouzdat bezcílně po internetu, to je jako poznávat svět z pohodlí vyhřátého bytu a rozvalený v kancelářské židli. Můžete navštívit nádherná místa, seznámit se s úžasnými lidmi, poznat dosud nepoznané… Ale jindy, jindy narazíte jen na samé fake news, agresivní internetové diskutéry, porno se zvířaty nebo třeba tenhle roztomile odporný a odporně roztomilý mikrosedan Toyota WiLL Vi. Vítejte u dalšího dílu našeho seriálu o nejošklivějších autech.

Článek

Když si u Toyoty uvědomili, že dělají zoufale nudná auta – a bylo to nejspíš v momentu, kdy designér Avensisu při kreslení vozu usnul, pak se pět minut před odevzdáním úkolu probudil a řekl si, že takhle to prostě musí stačit – rozhodli se to napravit a postavit něco děsně cool pro mladé. Takže logicky sáhli po inspiraci do minulosti, protože mladí s oblibou používají věci po svých rodičích a prarodičích. Tím jsou přímo proslulí.

Ale pouze pokud jejich rodiče byli z Francie, protože tou inspirací byl Citroën Ami, což bylo skutečně mimořádně ošklivé auto s čumákem, který rozsedl slon, a zadním sloupkem namontovaným obráceně – ostatně jsme o něm v tomto seriálu už psali. Další inspirací prý byl dýňový kočár Popelky (té s americkým pasem), který – a to je velmi důmyslné – měl přitáhnout pozornost mladých žen. Ačkoliv nejspíš jen těch, jež po smrti otce musely dělat maceše a jejím dcerám služku, i když tajně snily o svatbě s princem a účasti v disciplíně běhu s jedním skleněným střevíčkem. Ty rozmazlené mladé holky, však to znáte.

Foto: Bring a Trailer / lromanosky

Toyota WiLL Vi měří na délku 3 750 mm. Původně měla čtyři metry, ale při dopravě se trochu pomačkala. Hlavně vzadu, vidíte?

No, a teď už určitě chápete, že to nemohlo dopadnout dobře. Zároveň však s tímhle vědomím je Toyota WiLL iV docela roztomilé auto – tedy pokud ho namalovalo tříleté dítě a vy si ten výkres přiděláte magnetem na ledničku jako věčnou připomínku toho, že s ním musíte zodpovědně dělat domácí úkoly, protože žádný bohem nadaný umělec z něj fakt nebude.

Foto: Bring a Trailer / lromanosky

„No to je krása,“ říkají hrdí rodičové svým malým dětem, které sice nejsou žádní umělci, ale aspoň se moc a moc snaží.

A aby to bylo opravdu cool, dostalo k uzoufání nudnou techniku z tehdejší Toyoty Yaris, tedy třináctistovku s mocným výkonem 88 koní spojenou s čtyřstupňovým automatem. Místo vzrušení z rychlosti a radosti z jízdy tak mladé mohla tahle malá toyota udivovat jen tím, jak málo žrala – nějakých 5,8 litru na sto. Z toho museli být kámoši úplně paf!

Foto: Bring a Trailer / lromanosky

Interiér, který je automobilovou obdobou manšestráků. Fun fact: Vedle Porsche Carrera GT je tahle toyota druhým silničním autem s balzovou hlavicí řadičky. Fun fact číslo 2: Holky na tuhle informaci fakt nesbalíte.

A nakonec je tu název připomínající návrh silného přihlašovacího jména s náhodně rozmístěnými velkými a malými písmeny (akorát chybí čísla a speciální znaky, to Toyota dotáhla do dokonalosti až u současného modelu BZ4×… ne, B4×Z… ne, BzX4# – je nám líto, došly vám pokusy pro přihlášení).

„WiLL“ (v překladu „vůle“) mělo symbolizovat sebevědomé osobnosti hledící vpřed do budoucnosti, „V“ jako vozidlo a „i“ zastupující pojmy jako „identita“, „individualita“ a „nezávislost“ – a prodejci Toyoty měli určitě na tohle přichystané hodinové školení pro nadšené zákazníky (pokud už nějací dorazili), při kterém mládež usnula.

Takže z Toyoty WiLL Vi byl komerční propadák, za dva roky ve výrobě vzniklo jen lehce přes 16 tisíc aut. Dnes z ní tak může být docela zajímavá ojetinka (pokud si ji dovezete z Japonska, nebo v tomto případě z Kanady), pokud máte rádi opravdu velmi specifické rarity, jako Nissan Cube nebo Fiat Multipla. A jste ostatním lidem rádi pro smích.

Související témata:
Načítám