Hlavní obsah

TOP5: Nejnudnější auta historie

Foto: Archiv Garáž.cz

V historii automobilismu existovala řada aut, která se zapsala do historie. A pak také pár, na jejichž existenci jste už určitě zapomněli. Kterou pětici aut považujeme za ta nejnudnější v celé historii?

Článek

Jsou auta, která vám nedají spát, která googlíte obden a toužebně je chcete do garáže. Která pak v garáži neustále leštíte a pokaždé se za nimi ohlédnete. A pak jsou tady dopravní spotřebiče, auta naprosto bez emocí a bez fanouškovské základny, která jsou nudná. A ta nejnudnější jsem se pokusil dnes vybrat. Jistě, mohl bych si to usnadnit výčtem značek Hyundai, Kia, Dacia a některými modely PSA, VAG a Opelu, ale zkusíme do naší TOP5 vybrat auta, na která jste už zapomněli, že se někdy vůbec vyráběla. Nejde mi o kvalitu ani jízdní vlastnosti, hledám prostě auta, za kterými se nikdy neohlédnu. Možná že ale nejsou nejnudnější, protože to, že jsem si na ně vůbec vzpomněl, o něčem svědčí.

Toyota Avensis – Druhá generace 2003-2009

Zatímco první Avensis si nejspíš zapamatujete, protože byl dle mého hnusný, s tím druhým je to jinak. Smutné je to, že by na něj mohl zapomenout i majitel, pokud by si koupil třeba stříbrnou. I když, teď o tom tak přemýšlím, zda se vůbec někdy dělala tahle Toyota v jiné barvě? Nicméně jinak se o ní těžko píše cokoliv - jistě, je prostorná pohodlná a spolehlivá a své majitele bude vozit, dokud svého řidiče neunudí k smrti. Pokud tedy nezemře jen z toho pohledu, nebo si snad zpaměti dokážete vybavit nějakou křivku jejího designu?

Foto: Archiv Garáž.cz

Seat Toledo – Druhá generace 1998-2004

Po převzetí Volkswagenem postavil Seat skvělé auto – liftback Toledo s technikou Golfu druhé generace, obřím kufrem a moderními motory. Jenže napodruhé se to až tak nepovedlo. Seat už neměl dědit výběhovou techniku, naopak se dočkal nejmodernější platformy ze čtvrté generace Golfu. A s designem prý vypomohl sám Giorgetto Giugiaro. Škoda, že to na autě není vidět, je mdlé až nevýrazné a na ceně ztrácí rychleji, než koncernoví sourozenci Octavia a Bora. Přitom elegantní Leon se celkem prosadil, škoda, že u Toleda to nějak nefungovalo.

Foto: Archiv Garáž.cz

Kia Optima – Druhá generace 2005-2010

Než jsem tenhle článek napsal, musel jsme si několikrát googlit, jak tohle auto vypadá. A když jsem ho dopsal, googlil jsem ho znovu, protože jsem si to nedokázal zapamatovat. A není divu, za týden, až článek vyjde, jej nejspíš budu googlit zase, abych o něm vůbec něco věděl. Tohle auto si prostě nezapamatujete. A víte co? Vůbec to nevadí! Jděte se podívat na aktuální generaci, ta si nějakou pozornost zaslouží, na tuhle Kiu zapomeňte. Vlastně, o jaké Kie je řeč?

Foto: Archiv Garáž.cz

Daewoo Nubira

Předchozí model Nexia/LeMans/Racer znáte proto, že to byl převlečený Opel Kadett. Nástupce Lacetti si zase pamatujete kvůli závodům WTCC a jeho roli v Top Gearu. Soudobé modely Tacuma a Tico byly alespoň hnusné, Arcadia byla převlečená Honda Legend, Matiz zase celkem populární u žen. Ale ruku na srdce, kdo si vzpomene na Nubiru? Prostě to auto existovalo, ale zkuste si jeho vzhled vybavit bez fotky. Těžké, že?

Foto: Archiv Garáž.cz

Nissan Sunny – šestá generace B12 1986-1991

Ne, nebudeme tady mluvit o těch skvělých modelech pro nadšence. Ano, já vím, že GTi je skvělé a GTi-R přímo fantastické, ale o Sunny B13 mi nejde. Jde mi o šestou generaci z osmdesátých let. No jistě, s Googlem najdete verzi Nismo, ale není to fér. Bez něj totiž nenajdete vůbec nic, protože tohle auto vám v mysli neutkví. A když, tak jen proto, že se mihnulo i v Top Gearu. Richard Hammond jej totiž poctil titulem nejhoršího auta všech dob a sežehnutím od motoru dragsteru.

Foto: Archiv Garáž.cz

Reklama

Načítám