Hlavní obsah

Nejošklivější auto, co jsme dnes našli na internetu: Díl 34 - Italdesign Columbus

Foto: Italdesign

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brouzdat bezcílně po internetu, to je jako poznávat svět z pohodlí vyhřátého bytu a rozvalený v kancelářské židli. Můžete navštívit nádherná místa, seznámit se s úžasnými lidmi, poznat dosud nepoznané… Ale jindy, jindy narazíte jen na samé fake news, agresivní internetové diskutéry, porno se zvířaty nebo třeba bizarní pojízdnou kancelář Italdesign Columbus. Vítejte v dalším díle našeho seriálu o nejošklivějších autech.

Článek

Přenesme se zpátky v čase do přelomu 80. a 90. let, kdy minivany byly rodícím se obrovským hitem. Všechno začal Renault (a za oceánem Chrysler), ale na tenhle vlak rychle naskočily všechny automobilky (kromě té nejrodinnější, Škodovky) a začaly je chrlit do světa jako o život. A každý odpovědný rodič musel jeden mít, naplnit ho uřvanými dětmi a nezbytným harampádím až po strop a o víkendu křižovat silnice rychlostí přesně deset kilometrů pod zákonným limitem, aby netrpěl v životě jen on sám, ale také všichni kolem.

Není divu, že se přidalo také studio Italdesign, které na sebe zoufale potřebovalo upozornit. A jak to udělat lépe než šest metrů dlouhou, přes dva metry širokou a dva metry vysokou silniční jachtou z pera samotného Giorgetta Giugiara. Takový pozemní Boeing 747, což podporuje i „dvoupatrové“ pojetí – vpředu na horní palubě bylo centrální pracoviště pilota (který si musel připadat jako vládce světa), za ním seděl palubní inženýr a letuška, vzadu v dolním patře pak byla luxusní klubovna pro další čtyři pasažéry, kteří měli k dispozici pohodlí otočných křesel a pokrokovou techniku v podobě televize s VHS přehrávačem.

Foto: Italdesign

K dokonalosti už chybí jen heliport na střeše.

Tenhle gigantický minivan – vlastně už spíš minibus – poháněl mocný pětilitrový osmiválec od BMW s výkonem 300 koní, který byl umístěný vpředu uprostřed a napříč. Proto bylo ostatně nutné dvoupatrové pojetí, které činí Columbus zcela nezaměnitelným. Ale takovým tím ne úplně lichotivým způsobem.

I přes veškerou snahu a kreativitu maestra Giugiara (třeba světla podobná pozdějšímu konceptu supersportu Calá, což byl působivý návrh Italdesignu na menšího brášku Lamborghini Diablo) je výsledek přinejlepším bizarní a řeší problémy, které sám vytvořil.

Což vlastně platí pro celé auto, jehož koncept odpovídal na otázky, které však nikdo nepoložil. Vážně nikdo nepotřeboval dvoupatrový minibus s funkcí pojízdné kanceláře. A dokonce ani v obrovitánské Americe, na kterou italské studio cílilo („Columbus“ ji měl pomoci dobýt, chápete?). Na sériovou produkci tedy nedošlo a Columbus se dochoval v jediném exempláři. Což je víc než dost.

Reklama

Související témata:
Italdesign Columbus
Načítám